• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Mycket skit sägs om Aventus, men brukar blåsa kallt på toppen sägs det.
Jag tycker fortfarande det är en kanondoft som inte har någon off-season :)
Visst den är inget performance-monster men för mig räcker det gott och väl med vad den presterar.

Om min fruga skulle köpa en doft åt mig skulle hon antagligen hamnat där också efter att ha frågat något butiksbiträde.
Men din kanske är mer insatt än så :)
Aventus är absolut en oerhört trevlig och fräsch doft. Det tog mig dock bra många splittar att inse det 😉. Kul iallafall med en flarra Aventus som lär räcka ett tag.

Haha det kanske är så 😎, måste ändå försöka få reda på hur och varför. Ne hon är långt ifrån insatt i parfymer 😊.

Haha ironiskt när det varit en del snack om Aventus i tråden senaste dagarna att sambon överraskar mig med en flaska på min 34års dag 🙌🥳. Jag är dock jävligt nyfiken på hur och varför hon valde just Aventus av alla dofter som finns att köpa. Ska försöka luska fram ett svar från henne och återkomma 😊. Är dock oerhört glad över presenten och sommardoften för 2021 är fixad 🙏.
Sambon tyckte också jag skulle ha mina splittar mer organiserade så blev även två ställ 😎. DD är givetvis Creed - Aventus trots att det är off season.
84F60E35-C0F3-494F-884A-C52427209D6B.jpeg
61FA534C-CAB5-4D3F-A9FF-09C6B02B3D65.jpeg
CB73EBA2-2A5D-44A0-99B3-D96A6D9ED759.jpeg
Grattis på födelsedagen! :D

Haha ironiskt när det varit en del snack om Aventus i tråden senaste dagarna att sambon överraskar mig med en flaska på min 34års dag 🙌🥳. Jag är dock jävligt nyfiken på hur och varför hon valde just Aventus av alla dofter som finns att köpa. Ska försöka luska fram ett svar från henne och återkomma 😊. Är dock oerhört glad över presenten och sommardoften för 2021 är fixad 🙏.
Sambon tyckte också jag skulle ha mina splittar mer organiserade så blev även två ställ 😎. DD är givetvis Creed - Aventus trots att det är off season.
84F60E35-C0F3-494F-884A-C52427209D6B.jpeg
61FA534C-CAB5-4D3F-A9FF-09C6B02B3D65.jpeg
CB73EBA2-2A5D-44A0-99B3-D96A6D9ED759.jpeg
Grattis🥳

Var det någon annan som beställde Epic Man från Notino när det var KS hype om prissättningen på den? :)
Tänker om specialpriset var för att boxen eller ngt annat var bristande... för ibland har de ju rea på returer och liknande.

Min box såg ut såhär nämligen
Batchkoden bortskuren.
Har ett pågående ärende nu så får se vad de säger, inte för att jag själv bryr mig nämnvärt men om den får vandra vidare finns det ju andra som bryr sig.

D5DCB475-DF58-45E5-978F-9219B66B2B6F.jpeg
Jag hade en likadan bortskuren bit på min Cedrat Boise jag beställde från Notino. Det låg en svart tejpbit ovanpå för att dölja det hela. Trodde först att man skurit bort batchkoden men det bortskurna biten var en del av den engelska varnings/innehållsförtäckningen. Förstår inte varför man gjort så då texten på franska låg kvar.

Var det någon annan som beställde Epic Man från Notino när det var KS hype om prissättningen på den? :)
Tänker om specialpriset var för att boxen eller ngt annat var bristande... för ibland har de ju rea på returer och liknande.

Min box såg ut såhär nämligen
Batchkoden bortskuren.
Har ett pågående ärende nu så får se vad de säger, inte för att jag själv bryr mig nämnvärt men om den får vandra vidare finns det ju andra som bryr sig.

D5DCB475-DF58-45E5-978F-9219B66B2B6F.jpeg
Ska kolla hur det ser ut på min Reflection Man när jag kommer hem från jobbet.

375x500.41734.jpg

Fick dofta på den ovan av @S.L för ett tag sen och blev enormt positivt överraskad. Inte minst av priset (85€ per 50 ml). Otroligt välgjord och bra parfym. Som någon på Fragrantica skrev - "class on a bottle".

Sen dess har jag haft svårt att släppa den och igår smällde det till.

Beställningen blev:

1 Flaska Green Leather (till mig)
2 Flaskor Ambre Tabac (1 till mig en till @S.L )
1 Flaska Kaleidoscope (till @S.L )

Fick ingen anledning att göra saker mindre än nödvändigt. Och trots allt så var ju iaf 1 av 4 flaskor inte blindköp. Då känns det rimligt att köpa 3 flaskor blint!

375x500.41734.jpg

Fick dofta på den ovan av @S.L för ett tag sen och blev enormt positivt överraskad. Inte minst av priset (85€ per 50 ml). Otroligt välgjord och bra parfym. Som någon på Fragrantica skrev - "class on a bottle".

Sen dess har jag haft svårt att släppa den och igår smällde det till.

Beställningen blev:

1 Flaska Green Leather (till mig)
2 Flaskor Ambre Tabac (1 till mig en till @S.L )
1 Flaska Kaleidoscope (till @S.L )

Fick ingen anledning att göra saker mindre än nödvändigt. Och trots allt så var ju iaf 1 av 4 flaskor inte blindköp. Då känns det rimligt att köpa 3 flaskor blint!

Jag ville inte.
@Tjabo tvingade mig.
:rolleyes:

Tack för samplet av Terroni och givmildheten @hugget!

Blir ett test efter gymmet i eftermiddag :D
När jag luktar på flaskan får jag Nasomato black afghano vibbar, men kanske inte alls stämmer!

Väldigt positivt förstaintryck :)
20210203_125612.jpg
Kul att du gillar den! Om flaskan luktar märkligt kan det bero på att den legat i en påse med 5 andra samples där någon av dem läckt lite. Skön cocktail av diverse Kurkdijan. Dock ingen Nasomato. :)

Idag dök denna upp! Parfymbudgeten kommer tyvärr nog hamna längre ner på prio listan då nytt boende är inhandlat och nya möbler och inredning ska köpas. Mer tid spenderas i stora inredningstråden nu - En annan ”hobby” som inte direkt är billig:angel:

desto större anledning att njuta av detta paket :)
F9B69283-4C75-4B17-8AAA-00C5D049B26F.jpeg

Fortfarande inget nytt från Fragrance Direct :(
Skickade dem ett mail idag då jag var nyfiken på när och om ordern skickas. Ville också ändra leveransadressen. Fick svar att beställningen är packad och att adressen var ändrad. Iget svar på när den skickas. Det kan ju vara så att med Brexit och allt extra pappersarbete så skickar de varor till EU endast ett fåtal gånger i veckan.

Skickade dem ett mail idag då jag var nyfiken på när och om ordern skickas. Ville också ändra leveransadressen. Fick svar att beställningen är packad och att adressen var ändrad. Iget svar på när den skickas. Det kan ju vara så att med Brexit och allt extra pappersarbete så skickar de varor till EU endast ett fåtal gånger i veckan.
Det känns ju lovande ändå.

Ja, jag fick också svar:

Hello,

Thanks for the email.

I am not aware of any issues now going to Sweden and the goods will be dispatched shortly.

I can also confirm there will be no extra costs for receiving goods from the UK as we will cover any fees incurred.

Tillbaka
Topp