• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Dras till läderdofter när det är kallt så dagens EMD blev denna:
4D186443-23E2-4A83-932D-572831BA0873.jpeg

Lånad Fragrantica kommentar:
”This shit is Sam Elliot in a bottle. A rugged leather jacket or power black suit required. A big Cuban cigar and a short bourbon would go nicely. Planning a mob hit? Ombre leather would be happy to help.”

Den är jävligt bra. Står näst på tur för min del.

Beställde tomma dekanter från amazon.se och fick nu meddelande av postnord att man måste betala 100 kr i moms och deklarationsavgift. Framgick inte av produktsidan att det skulle skickas Kina och säljarens namn slutar med "EU".

Småpengar, men bara en heads up om ni precis som jag testar amazon.se för första gången eller på annat sätt handlar utanför EU.

Deklarationsavgiften verkar grunda sig i att många fuskat med momsen.

Är inte bannad i Parfym: Originalflaskor längre på FB haha. Känns bra!

Slog till på en TF Ombre leather direkt.

Om du söker lite så skällde jag på admin i en tråd. Ingen admin reagerade iofs. :D
Jag messade faktiskt också två av dem. Kartongförsäljaren tycks ha lugnat ned sig lite också, vilket är skönt. Nu retar jag mig mest på en snubbe som ska såga alla dofter.

Jag gillar den! Tror den kommer göra sig riktigt bra när det blir lite ljumnare ute så småningom :)
Har ögonen på sultan vetiver nu, och tänkte försöka leta upp något som liknar oud sinharaja. Har du något tips?

Väldigt få dofter ens påminner om Bortnikoff IMO. Han är rätt unik (iaf så långt jag kommit i min doftresa). Russian Adam gillar du ju redan men han har ju en helt egen stil.

Den här: https://www.fragrantica.com/perfume/Ensar-Oud/EO-No-1-50854.html borde ticka alla dina boxar dock. Ensars oud är det sjukaste jag doftat på, alla kategorier.

Där får en glimpse av hans passion för oud.

Väldigt få dofter ens påminner om Bortnikoff IMO. Han är rätt unik (iaf så långt jag kommit i min doftresa). Russian Adam gillar du ju redan men han har ju en helt egen stil.

Den här: https://www.fragrantica.com/perfume/Ensar-Oud/EO-No-1-50854.html borde ticka alla dina boxar dock. Ensars oud är det sjukaste jag doftat på, alla kategorier.

Där får en glimpse av hans passion för oud.
Billigt är det också! :D ska kolla lite mer på det, men är toknöjd med Bortnikoff och är sugen på Amber Cologne... gillar ytterligheter verkar det som, allt eller inget haha. Tok-barnyard, eller tok-blommigt. Gillar inte mellanmjölk :)

Det var en kille i gruppen som försökte sälja tomma Aventuskartonger för 200 kr styck och jag skrev en lapp med texten Creed Aventus och lade ut till salu för 600 kr ... men admin och framförallt killen i fråga tyckte inte det var lika roligt som jag, så jag blev bannad

Hahahaha 😂

Det är helt rubbat att det finns en marknad för kartonger och lock till Aventus..

• Like
Reactions: bvb
Det var en kille i gruppen som försökte sälja tomma Aventuskartonger för 200 kr styck och jag skrev en lapp med texten Creed Aventus och lade ut till salu för 600 kr ... men admin och framförallt killen i fråga tyckte inte det var lika roligt som jag, så jag blev bannad
Hahaha... ja han har jag sett...

Startar dagen med denna,
52234254-D390-4C21-A5B0-93BA246F008E.jpeg

Förhäxande vacker doft. Gillar man tex TF BDJ och NP NYI så har jag svårt att tro att man inte skulle älska denna (och förmodligen även Rogues Bon Monsieur) också. I denna finns dock en mentol/kamfer not som flyter upp till ytan ibland, tänk en mer aromatisk form av liniment... Precis som med Bon Monsieur så känns doften tidlöst klassiskt men inte förlegad. Prestandan på denna verkar vara remarkabel också, väldigt få dofter har syttit kvar efter att jag duschar men när jag testsprejade denna på handen härom dagen så kändes den ganska påtagligt även efter kvällsduschen. Skulle jag få för mig att bara ha en enda doft så skulle nog denna ligga bra till som det känns just nu.

Tillbaka
Topp