• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Testar senaste grupptrycksköpet,
E89C87F3-8F5D-41AB-AD4A-81999996BD44.jpeg

Trevligt alternativ när man vill ha något ”säkert” som inte sticker ut för mycket. Känns definitivt som en doft som gör sig bäst under vinterhalvåret pga dess amber/vanilj sötma. Kan inte direkt påstå att jag känner någon ros att tala om? Inte testat YSL Tuxedo jättemånga gånger men denna känns spontant väldigt lik och ur det perspektivet extremt prisvärd (364kr för 125ml i box med duschgel & after shave lotion).
Bra pris! Vart finner man det?

Testar senaste grupptrycksköpet,
E89C87F3-8F5D-41AB-AD4A-81999996BD44.jpeg

Trevligt alternativ när man vill ha något ”säkert” som inte sticker ut för mycket. Känns definitivt som en doft som gör sig bäst under vinterhalvåret pga dess amber/vanilj sötma. Kan inte direkt påstå att jag känner någon ros att tala om? Inte testat YSL Tuxedo jättemånga gånger men denna känns spontant väldigt lik och ur det perspektivet extremt prisvärd (364kr för 125ml i box med duschgel & after shave lotion).
Jag kör samma idag, fick min flaska igår. Jag tycker den påminner väldigt mycket om Layton

Det var hos Notino, tyvärr verkar de ha justerat upp priset lite nu.
Svårslagen doft kontra pris. Får inte heller nog ros (vilket är bra för min del, kan ha svårt för ros). Utifrån recensioner man lyssnat på om Tuxedo så finns ingen rosnot kännbar där heller, även om det är med i noterna.

Senast ändrad:
A0613D2B-095F-468A-BA71-B10FD42B9C3F.jpeg

Jag har en lettisk damkollega på jobbet och när vi fikade igår så kom vi in på dofter. Hon berättade att hon gillar
lite mer vågade dofter och drog upp denna ur handväskan😀 Snäll som hon är så får jag testa Fan your flames idag👌

Senast ändrad:
Godmorgon alla!

jag börjar denna vecka med Cuir Celeste från Ex Nihilo. Inspirationen bakom denna ska vara en ”vintage B3 bomber jacket, reworked by a Parisian craftsman” (???). Tydligen så ska det finnas en känd fotograf som ofta bär just det plagget....
En grön läderdoft är det iaf! Galbanum, Ambrette, Osmanthus, Läder, Mysk, mm. I min näsa så spelar den på samma bollplan som Ganymede 🥰 mums.

Bilagor

• FA73710A-2A25-432D-8517-4CB1FB72E528.jpeg
    FA73710A-2A25-432D-8517-4CB1FB72E528.jpeg
    400.4 KB · Visningar: 18
Godmorgon alla!

jag börjar denna vecka med Cuir Celeste från Ex Nihilo. Inspirationen bakom denna ska vara en ”vintage B3 bomber jacket, reworked by a Parisian craftsman” (???). Tydligen så ska det finnas en känd fotograf som ofta bär just det plagget....
En grön läderdoft är det iaf! Galbanum, Ambrette, Osmanthus, Läder, Mysk, mm. I min näsa så spelar den på samma bollplan som Ganymede 🥰 mums.

Den där jävla Ganymede. Ett jävla tjat om den. Vad e grejen? :)

Svår att beskriva... sur-söt-bitter-aquatisk-läder. Du bör testa den. Väldigt maskulin, sofitikerad, unik doft. Antingen så älskar eller så hatar man den... tror du hamnar i den förstnämnda gruppen.

sitter som klister dessutom.

Förhäxande märklig doft.
Förstår att den kan vara polariserande och första gången jag testade var det en lite förvirrande upplevelse vart det skulle bära iväg men det blev snabbt till kärlek.

Förhäxande märklig doft.
Förstår att den kan vara polariserande och första gången jag testade var det en lite förvirrande upplevelse vart det skulle bära iväg men det blev snabbt till kärlek.
Verkligen så. Uppskattas inte av frugan, men jag planerar att bära den under ett längre tag i hopp om att han konverteras till kärlekssidan.
Presterar ju som ett monster... min svåger testade mitt sample i somras. Vi badade i pool ett par timmar och han projicerade fortfarande galet vid lunch.

Insåg häromdagen att OP - Terroni inte är att leka med när det gäller prestanda.
Tog en 90 gradig bastu i 1½ timme... Satt fortfarande kvar både efter bastu och efterföljande dusch.
Dessutom tvättade jag t-shirten som jag hade burit tidigare på dagen, slutade med att även handdukarna som låg med i tvätten hade svaga nyanser av Terroni.
Så om man inte vill ha ett sköljmedel som doftar gott, släng in ett plagg du burit med Terroni så löser det sig 😂

Tillbaka
Topp