• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Hemma efter träning och kände för att växla till något helt annat,
3C46596A-2AB8-4DBA-9FF6-F06148D8D268.jpeg

Mörk, mystisk, kanon.

Nu blir det lite OT här.
Jag har tidigare tagit upp det här med dusch gel och nu är det dags för en liten utvikning till, för som om det inte var illa nog med dofterna så vill jg ta upp ett annat område där det burit iväg lite grann för mig, nämligen tandkräm. Sexigt va? 😁

Men helt allvarligt så kan jag svårligen numer tänka mig de vanliga alternativen från den lokala affären/apoteket utan sedan nåt drygt år tillbaka (det kom lite före doftintresset faktiskt) så är jag såld på tandkräm från Marvis. Här är lite som kom med i leveransen från Notino idag,
72FE75FC-A7B2-4EC1-B9F0-1280430F5B7B.jpeg

Så mycket godare än allt annat jag använt förut.
Är det nån mer här som har nördat ned sig i tandkräm och vill/törs komma ut ur garderoben? Någon som har tips på andra ”niche”-tandkrämer?

Nu blir det lite OT här.
Jag har tidigare tagit upp det här med dusch gel och nu är det dags för en liten utvikning till, för som om det inte var illa nog med dofterna så vill jg ta upp ett annat område där det burit iväg lite grann för mig, nämligen tandkräm. Sexigt va? 😁

Men helt allvarligt så kan jag svårligen numer tänka mig de vanliga alternativen från den lokala affären/apoteket utan sedan nåt drygt år tillbaka (det kom lite före doftintresset faktiskt) så är jag såld på tandkräm från Marvis. Här är lite som kom med i leveransen från Notino idag,

Är det nån mer här som har nördat ned sig i tandkräm och vill/törs komma ut ur garderoben? Någon som har tips på andra ”niche”-tandkrämer?
Köpte ett helt gäng Marvis för några veckor sedan och har också svårt att se att jag kommer gå tillbaka till colgate. Tycker dom är helt otroliga 😍

• Like
Reactions: S.L
Nu blir det lite OT här.

Har provat de flesta. Föredrar de "vanliga".

Varierar mellan classic strong mint och whitening mint. De har även munskölj.

• Like
Reactions: S.L
Nu blir det lite OT här.

Vilka ’smaker’ är bäst? Har fastnat i Ginger och bara kört den.

Någon som vet om det är någon skillnad på Colonia Oud och Oud från Acqua di Parma?
Tycker om deras Oud och har tänkt köpa en flaska, men Colonia Ouden ligger ute med bra pris.

Någon som vet om det är någon skillnad på Colonia Oud och Oud från Acqua di Parma?
Tycker om deras Oud och har tänkt köpa en flaska, men Colonia Ouden ligger ute med bra pris.

Sorry ... klippte den

Men kontakta Pierre Nilsson på FB, han har till salu

Sorry ... klippte den

Men kontakta Pierre Nilsson på FB, han har till salu

Säg något den karln inte har :D. Har frågat efter dekanter utöver de han haft på annons de gånger jag handlat och han har aldrig inte haft det jag frågat efter.

Versace - Pour Homme
Kan utan tvekan vara det bästa blindköpet jag än så länge gjort 😍. En doft helt i min smak 🙌🥳. Fullpott!
426B270B-9171-4AFB-BFBF-11B09A076066.jpeg
Haha really? Du som köpt en jävla massa parfymer senaste månaderna, så faller du för denna? 😂😀 Kul! Allt behöver inte kosta skjortan...

Kan du beskriva doften lite? Och hur är performance? Har bara provat något sprut på handleden när jag var på Åhlens för några månader sedan...men har för mig att den inte var något man höjde ögonbrynen åt :)

Haha really? Du som köpt en jävla massa parfymer senaste månaderna, så faller du för denna? 😂😀 Kul! Allt behöver inte kosta skjortan...

Kan du beskriva doften lite? Och hur är performance? Har bara provat något sprut på handleden när jag var på Åhlens för några månader sedan...men har för mig att den inte var något man höjde ögonbrynen åt :)
Väldigt lik Chanel Allure Homme Sport. Performance är inte så mycket att hurra för, som med dom allra flesta freshies. Lösningen är som vanligt att återapplicera och kanske inte vara så timid med antal spray.

Haha jag vet men den var fräsch på ett mycket trevligt sätt 🙌. Uppenbarligen behöver inte god doft kosta en massa pengar 😉.

Som @Mansory skriver är performance inte alls på topp utan man får återapplicera men kan inte uttala mig om ifall den är lik Chanel - Allure Homme Sport då jag inte provat den 🙄.

Riskfritt blindköp i min värld. Mycket mer trä än oud i karaktären men en underbar helhet och den håller bra.
Tror @Tjabo & @eau.m.g har testat denna också
Jag testade den igår från en dekant jag fått av @S.L. Gillar man Oud Wood så kommer man älska Carved Oud, mer eller mindre samma doft fast med markant bättre prestanda.
jag körde två sprut i armvecket vid 18:00 igår och den var tydligt närvarande fram till någon timme sen. 15+ timmar med ord.

bra köp! Hojta om du inte gillar den så kan vi kanske vi kan fixa byte 🤩

Testar senaste grupptrycksköpet,
E89C87F3-8F5D-41AB-AD4A-81999996BD44.jpeg

Trevligt alternativ när man vill ha något ”säkert” som inte sticker ut för mycket. Känns definitivt som en doft som gör sig bäst under vinterhalvåret pga dess amber/vanilj sötma. Kan inte direkt påstå att jag känner någon ros att tala om? Inte testat YSL Tuxedo jättemånga gånger men denna känns spontant väldigt lik och ur det perspektivet extremt prisvärd (364kr för 125ml i box med duschgel & after shave lotion).

Tillbaka
Topp