• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD: Xerjoff - 40 Knots

Salt, sjövatten, grönt, amber och cederträ. Härligt spritig vibb och fint djup i träet i drydownnen.

IMG_20210215_120242.jpg

Väldigt nyfiken på denna då jag sålde min Ambre Nuit i höstas (pga extremt dålig hållbarhet på mig) och läst att många jämför dem...

Älskade Ambre Nuit... men den fick tyvärr gå. :(

Postnord ringde mig precis med information att dom skulle leverera ett paket från FragranceDirect. Min senaste beställning därifrån var Aqua di Parman som var på rea, som ni minns (inget mer sedan dess). Men jag fick, som er andra, ett mail om att denna inte skulle levereras eftersom den var felprissatt. Pengarna är också återbetalda till mig.

Detta blir intressant!

Senast ändrad:
Sjukt... vad är det som händer där borta på Fragrancedirect egentlingen? Vissa fick ju t.o.m. sina ursprungliga orders.

Att jag får ursprungsorder eller kompensation ser jag som väldigt osannolikt, jag tillhör den % som aldrig haft den typen av tur i livet 😂
Hahaha... jag tillhör nog dem som har haft den typen av tur isåfall, men jag har aldrig heller varit rädd för att maila/ringa/whatever. Många vet inte vad de har för rättigheter som konsumenter (många orkar väl inte heller)...

Vi får se vad "Liz" säger... :)

Hahaha... jag tillhör nog dem som har haft den typen av tur isåfall, men jag har aldrig heller varit rädd för att maila/ringa/whatever. Många vet inte vad de har för rättigheter som konsumenter (många orkar väl inte heller)...

Vi får se vad "Liz" säger... :)
Brukar oftast ringa jag med :)

Men i det här fallet orkade jag inte riktigt då det kändes som ett allt för uppenbart fel från deras sida.
Kanske borde gjort det iaf :D

DD: A
Brukar oftast ringa jag med :)

Men i det här fallet orkade jag inte riktigt då det kändes som ett allt för uppenbart fel från deras sida.
Kanske borde gjort det iaf :D
Lyckas jag så säger jag till! Då ska du skriva att en av dina polare fick sin AdP och den andra fick en Guerlain sjukt nog!?

Då kanske du får båda! ;)

Nej tyvärr inte. Syftade mer på att jag nu skrev till dem... och att jag eventuellt skulle få den. :)

Men tror att någon skulle printscreen från Fragrantica, om folk som skrev att de fick den till det där priset.

Beställde du något annat också som gjorde att de skickade Vetiver istället?

Fick det här svaret precis från Fragrancedirect:

"Thanks for the reply.

Can you provide any further details on that please as we are not aware of that error and we have not sent out Guerlain Vetiver instead intentionally so I would need to check this order if you can provide the details."

@Mansory verkar ha någon på insidan....

Fick det här svaret precis från Fragrancedirect:

"Thanks for the reply.

Can you provide any further details on that please as we are not aware of that error and we have not sent out Guerlain Vetiver instead intentionally so I would need to check this order if you can provide the details."

@Mansory verkar ha någon på insidan....
Det låter ju helsnurrigt att de skulle dra iväg random och sannolikt oönskad doft till någon som dessutom kanske måste momsa in den?

Senast ändrad:
Det är FDBeauty, som skickat mig doften. Det verkar vara en fransk filial till fragrancedirect. Ska maila och höra mig för...
JA.jpg

Senast ändrad:
Väldigt nyfiken på denna då jag sålde min Ambre Nuit i höstas (pga extremt dålig hållbarhet på mig) och läst att många jämför dem...

Älskade Ambre Nuit... men den fick tyvärr gå. :(

Har inte testat Ambre Nuit och kan jämföra men 40 Knots är mycket trevlig. Har skickat vidare min dekant annars hade jag kunnat passa den åt ditt håll.

Hörrni, en snubbe promenerade förbi mig med, ja det måste vara den godaste doft jag någonsin känt. Kvälls doft men inte för mörk eller tung, mer elegant, lite söt, lite kryddig, VANILJ.. Vad tusan kan det vara? Bor i dom Småländska skogarna så har inte möjlighet och prova ut niche dofter.
Förslag på vilka eller vad jag kan börja med?

Hörrni, en snubbe promenerade förbi mig med, ja det måste vara den godaste doft jag någonsin känt. Kvälls doft men inte för mörk eller tung, lite söt, mer elegant, lite kryddig, VANILJ.. Vad tusan kan det vara? Bor i dom Småländska skogarna så har inte möjlighet och prova ut niche dofter.
Nål i en höstack!

Jean Gaultier - Le Male, kanske. Prova.

Nästa gång; fråga. ;)

Verkligen, men hoppas jag kan få några förslag här.
Tack, skall kolla upp detta :) Tyvärr tog de ett par sekunder för mig och smälta den och då var det redan försent.
Absolut. Det mest problematiska är att samma doft upplevs olika på olika personer. Min vän hade t ex en doft på sig som jag äger själv när jag frågade honom vad han hade på sig. Hoppas du finner doften!

Kryddig vet jag inte men Carner El Born är fin vanilj!
Ska kolla upp den, tack :)

Absolut. Det mest problematiska är att samma doft upplevs olika på olika personer. Min vän hade t ex en doft på sig som jag äger själv när jag frågade honom vad han hade på sig. Hoppas du finner doften!
Ja visst är det så, händer oss här hemma med ibland. Men det ska bli spännande och se vart detta leder. Jakten har börjat 🤔.

Hörrni, en snubbe promenerade förbi mig med, ja det måste vara den godaste doft jag någonsin känt. Kvälls doft men inte för mörk eller tung, mer elegant, lite söt, lite kryddig, VANILJ.. Vad tusan kan det vara? Bor i dom Småländska skogarna så har inte möjlighet och prova ut niche dofter.

Tom Ford - Tobacco Vanille

Maison Margiela Replica By the Fireplace

Tillbaka
Topp