• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Kunde inte låta bli att köpa en backup flaska av Dior homme sport 2008 igen...efter att ha sålt tidigare backupflaskor :s

Typ mint conditon och från lanseringsåret. Man är alltid nojjig när man köper vintage men allt verkar 100 %! :D Doftar fiiiint, genomskinlig kork, graverad runt sprayer, graverat lock,även tuben på insidan graverad med Dior :) Gravyr ovanpå sprayer verkar bero på årtal av samma batch :)

Måste säga att Dior har marknadens bästa sprayer...redan dessa tidiga flaskor håller helt annan kvalité jämfört med andra märken :D Älskar också flaskdesignen, minimalistiskt och stilrent.

Nu får det räcka med Dior...tror jag 😂
20210217_124651.jpg

Senast ändrad:
Har ni fått era paket tulldeklarerade? Hur lång tid brukar det ta? Sett likdant ut en vecka även om jag betalat avgiften

Screenshot_20210217-152012_PostNord.jpg

Senast ändrad:
Kunde inte låta bli att köpa en backup flaska av Dior homme sport 2008 igen...efter att ha sålt tidigare backupflaskor :s

Typ mint conditon och från lanseringsåret. Man är alltid nojjig när man köper vintage men allt verkar 100 %! :D Doftar fiiiint, genomskinlig kork, graverad runt sprayer, graverat lock,även tuben på insidan graverad med Dior :) Gravyr ovanpå sprayer verkar bero på årtal av samma batch :)

Måste säga att Dior har marknadens bästa sprayer...redan dessa tidiga flaskor håller helt annan kvalité jämfört med andra märken :D Älskar också flaskdesignen, minimalistiskt och stilrent.

Nu får det räcka med Dior...tror jag 😂
20210217_124651.jpg
Hahaha dessa är från 2013 som jag köpte under mitt besök i huvudstaden. Första gick åt snabbt, nu går det långsammare. Vart tusan köper du så gamla flaskor?
IMG_20210217_175146.jpg

Ni som köpt Grand Soir ny, var köpte ni ifrån? €150 på MFKs hemsida. Finns den billigare någonstans? Är väl fri frakt från MFK också.
De dyker upp ibland på i dessa grupper på Facebook för ca 1000-1100.

Men jag körde via deras hemsida. Det går att köpa fyra samples för €14 och sedan får man en voucher på samma summa som man kan använda vid ett parfymköp. Så jag körde på det, blir ju €136 då. Och vid parfymköp får du välja ytterligare två samples. Så det känns ganska schysst.

Hahaha dessa är från 2013 som jag köpte under mitt besök i huvudstaden. Första gick åt snabbt, nu går det långsammare. Vart tusan köper du så gamla flaskor?
IMG_20210217_175146.jpg
Nice ju! :D Fan behöver en backup bottle av Dior homme intense med ju. Har bara ca 50 ml från 2016 :D

Har köpt 2 st Dior homme sport här via KS när Nic rensade skåpen...dessa såldes vidare. Därefter fått tag i 2 st genom att agera hök på tradera 😂

Hojta om du vill släppa en av dina DHI 🙈

De dyker upp ibland på i dessa grupper på Facebook för ca 1000-1100.

Men jag körde via deras hemsida. Det går att köpa fyra samples för €14 och sedan får man en voucher på samma summa som man kan använda vid ett parfymköp. Så jag körde på det, blir ju €136 då. Och vid parfymköp får du välja ytterligare två samples. Så det känns ganska schysst.
Just det! Jag köpte ett sample pack förut, men misstänker att jag inte vet var den koden är nu. Ska bara utvärdera hållbarheten på GS. Den verkar liiiite svag, faktiskt.

Edit: hittade den. :)

Senast ändrad:
Nice ju! :D Fan behöver en backup bottle av Dior homme intense med ju. Har bara ca 50 ml från 2016 :D

Har köpt 2 st Dior homme sport här via KS när Nic rensade skåpen...dessa såldes vidare. Därefter fått tag i 2 st genom att agera hök på tradera 😂

Hojta om du vill släppa en av dina DHI 🙈
Hahah I see, just av den anledningen håller jag hårt i dom. Man kommer bara ångra sig framöver, får jag damma av dom ibland helt enkelt 🤪. Samma sak gäller klockor, korkad man varit som sålt sina favoriter. Jag hör av mig om jag får nåt infall, har ju hänt förut 😂😂.

Hahah I see, just av den anledningen håller jag hårt i dom. Man kommer bara ångra sig framöver, får jag damma av dom ibland helt enkelt 🤪. Samma sak gäller klockor, korkad man varit som sålt sina favoriter. Jag hör av mig om jag får nåt infall, har ju hänt förut 😂😂.
Haha mm samma här med klockor, typ alla man haft har stigit i värde t.o.m. 😂 typ DJ 1601 som man gav 17k för m.m.

Klockintresset har svalnat senaste åren...

Haha gör så :D Kanske har något du söker i bytesväg annars :)

Man får byta discontinued mot discontinued så man inte ångrar sig lika hårt haha

Haha mm samma här med klockor, typ alla man haft har stigit i värde t.o.m. 😂 typ DJ 1601 som man gav 17k för m.m.

Klockintresset har svalnat senaste åren...

Haha gör så :D Kanske har något du söker i bytesväg annars :)

Man får byta discontinued mot discontinued så man inte ångrar sig lika hårt haha
Det där vill man inte ens tänka på 😂😂 som plåster på såren får man väl nöja sig med att man gjort en ordentlig hacka på sitt intresse.

Där sa du nåt smart. Ska ta med mig det, haha.

FMD: Daniel Josier - Ambre Tabac
1CBBF785-B33A-4473-9BA5-86CBE057ECC6.jpeg

Fick hem denna och Kaleidoscope igår och kan bara konstatera att DJ är ett av mina favorithus (tillsammans med Rogue Perfumery) just nu. Kvalitetsdofter med karaktär och en sorts genomgående elegant egenskap, dessutom tycker jag att dom är riktigt prisvärda. Känns som att detta hus är ”under radarn” i förhållande till vad de levererar!

Hahaha vilken stjärna en av eleverna jag arbetar med på skolan är 🥳! Han vet att jag gillar parfymer då jag alltid har några splittar i min väska och givetvis har han fått provat på lite väldoft 😎.
Idag kommer han med en TF - Black Orchid till skolan i sin väska 😂. Frågar honom vart han fått tag på den flaskan men det ville han inte säga 😂. Killen är 10år så börjar definitivt i tid 😉.
F3B946B7-C2BD-4F89-B0A7-D506DE6D1E57.jpeg

Senast ändrad:
Hahaha vilken stjärna en av eleverna jag arbetar med på skolan är 🥳!
Han vet att jag gillar parfymer då jag alltid har några splittar i min väska och givetvis har han fått provat på lite väldoft 😎.
Idag kommer han med en TF - Black Orchid till skolan i sin väska 😂. Frågar honom vart han fått tag på den flaskan men det ville han inte säga 😂. Killen är 10år så börjar definitivt i tid 😉.
Någon vill ha bra betyg och varit och rotat i någon av föräldrarnas badrumsskåp här tro :)

Hahaha vilken stjärna en av eleverna jag arbetar med på skolan är 🥳! Han vet att jag gillar parfymer då jag alltid har några splittar i min väska och givetvis har han fått provat på lite väldoft 😎.
Vilken stjärna. Bra val av introdoft 🤩

Tillbaka
Topp