• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD
A641C385-944E-46F8-A3E9-BAC6EB266925.jpeg

Kanske min absoluta favorit!
Gillar tobak, finns det någon vår/sommarvariant att kika närmare på?

Tobak är en av mina favoritnoter. Gillar denna, tobacco Vanille, naxos, Royal Satisfaction, red tobacco. Jag tycker Royal Satisfaction, naxos samt tobacco Vanille funkar milda vår/sommardagar. Är de 25 grader+ tror jag dem blir lite ”kvalmiga”.
Misstänkte nästan det, denna blomstrar verkligen i kyla!
Har haft Naxos på inköpslistan ett tag, antar att det är dags att hugga :D

Intressant frågeställning: finns det några fräscha tobaksdofter?

Jag listar en rad (som jag inte testat så får folk stämma in med vad de anser)

L'Eau d'Issey Pour Homme Issey Miyake for men

Denna har jag doftat på tidigare men skulle för mitt liv inte placera den som en tobaksdoft. Men jag kanske minns fel?

Tobarome - Creed

Citrus och tobak? Kanske funkar...

ELDO - Jasmin et Cigarette

Låter ju sådär men cigaretter och blommor men kanske funkar?

Aramis - Havana

Mandarin, basilika och tobak? Kanske kan vara något?

Phaedon - Tabac rouge

Låter intressant men kanske inte så fräscht ändå.

Denna har jag doftat på tidigare men skulle för mitt liv inte placera den som en tobaksdoft. Men jag kanske minns fel?

Tobarome - Creed

Aramis - Havana

Phaedon - Tabac rouge

Kul!
Slänger även in denna:
https://www.fragrantica.com/perfume/D-L-Roelen/Flower-Boy-63550.html
DL Roelen - Flower Boy. Känns spontant inte som att den lutar åt fräscht baserat på noterna, men är för oerfaren för att säga något. Tycker den verkar intressant och med helt rätt parfymör (Jorge Lee)

Kul!
Slänger även in denna:
https://www.fragrantica.com/perfume/D-L-Roelen/Flower-Boy-63550.html
DL Roelen - Flower Boy. Känns spontant inte som att den lutar åt fräscht baserat på noterna, men är för oerfaren för att säga något. Tycker den verkar intressant och med helt rätt parfymör (Jorge Lee)
Slänger in cheapien Versace - the dreamer! Funkar riktigt bra i lite varmare väder.

Dagens leverans. En diskad TF som jag av ren slump luktade på i TF-montern nyligen och fastnade för. Problemet är 1) jag hade inte testat den på huden 2) den är som sagt diskad och riskerar att bli onödigt dyr/svårfunnen om jag skulle gilla den. Först funderare jag på att bara strunta i det men efter lite förhandlande med mig själv landade jag en stor flaska, man kan alltid byta/sälja.

Första intrycket efter applicering är att den är ganska jordig på ett trevligt sätt. Lovande!

270FEA01-E55A-463F-BFF8-D02FD1FAE276.jpeg

Tobarome - Creed

Aramis - Havana

Phaedon - Tabac rouge

Creeds Tabarome är en fin parfym. Inget för den som vill dofta "tung" tobak utan den är lättare och fräschare med inslag av ingefära. En av de första Creed jag köpte och dessutom en av de bättre. Har tyvärr sålt min flaska.

Fick hem 2 blindköp idag :eek::eek: 1a intrycket efter att haft dom på handleden under eftermiddagen är att Moustachen är jävligt bra, tar man priset i beaktande blir den överjävligt bra :) Cartieren är jag inte helt kompis med, provar lite till men risken är stor att den får gå vidare, blir lite för ”söt” och ”tung” på mig.....
0C5A1B12-8A09-4028-ADAC-8523AF3711F0.jpeg

Fick hem 2 blindköp idag :eek::eek: 1a intrycket efter att haft dom på handleden under eftermiddagen är att Moustachen är jävligt bra, tar man priset i beaktande blir den överjävligt bra :) Cartieren är jag inte helt kompis med, provar lite till men risken är stor att den får gå vidare, blir lite för ”söt” och ”tung” på mig.....
0C5A1B12-8A09-4028-ADAC-8523AF3711F0.jpeg
Varifrån handlade du? :)

Tobarome - Creed

Aramis - Havana

Phaedon - Tabac rouge

Tabarome är lättburen och fräsch. Phaedon påminner om TF TV tycker jag. Mer av en höst/vinterkänsla för den.

Imorse när telningen skulle vallas till förskolan så fylldes min näsa av denna ekmossebomb och jag tänkte först ”jävlar vad gott jag luktar” men insåg snabbt att jag ju inte hade den doften idag, det var ju igår, hur kunde den nu kännas så påtagligt? Svaret var att hustrun hade gett starkt bifall till den igår (hon noterar sällan mina parfymer men denna fångade hennes uppmärksamhet) och dragit på lite. Hon gillar att ganska ofta bära rätt traditionellt sett maskulina dofter och är en flitig tjuvlånare av ffa TF BdJ i vanliga fall men nu hade hon dragit på RP MI istället och lät meddela att det kunde vara lämpligt att beställa 1-2 flaskor till av denna ( 1 till henne och 1 till hennes syster, de har ganska lika smak gällande dofter)...

Tillbaka
Topp