• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

12C722BF-173C-4B0D-9C49-34959D91C79F.jpeg

Här är en bild på mina Replicas från Maison Margiela som jag fyndade för typ 215kr/styck tack vare ett tips här i tråden från @Hitsville 😀

En sak jag la märke till var att textens tjocklek är olika på flaskorna... blev först lite orolig men antar att det är pga olika batchar/fabriker eller liknande(?)
Likadant på mina:

hej.jpg

Fattar inte hur många "nya" hemsidor som föds varje dag - så fort man söker efter en specifik doft så hittar man en ny sida. Sedan börjar bara tankarna på hur legit sidan är och om man "vågar" lägga en beställning.

Fattar inte hur många "nya" hemsidor som föds varje dag - så fort man söker efter en specifik doft så hittar man en ny sida. Sedan börjar bara tankarna på hur legit sidan är och om man "vågar" lägga en beställning.
Instämmer. Tycker nån ytterst suspekt ”gophone.se” eller nåt liknande dyker upp alltmer.

Jobbar idag så det fick bli något lättburet och kontorsvänligt. Enligt beskrivningen är denna en aromatisk fougere med doftnoter som äpple, lavender och ambroxan. För 8 € är förväntningarna inte så höga men som så ofta får man mycket doft för pengarna med Zara.
3B749D9B-6BA3-423D-BC65-C8667B8AFE10.jpeg
Hade jag behövt bygga en ny parfymgarderob med extremt små medel hade jag sprungit till Zara direkt.

Gick förbi och doftade igenom en bra samling av deras dofter för någon månad sen. Häpnar över hur prisvärda de är.

Visst man hittar ingen Carved Oud, Naxos eller Angels Share i hyllan men för de pengarna är det sjukt bra dofter.

Om någon är tänd på Hermes nya H24 så tänkte jag tipsa om denna handlare www.origines-parfums.com. Jag har aldrig beställt därifrån innan men tror inte H24 går att hitta billigare 46,90 € / 50 ml. De har mycket annat trevligt också och tycker att priserna på tex Chanel är mycket konkurrenskraftiga. Även Dior har bra priser och Eau Sauvage Extrême hittar man ju inte riktigt överallt numera.

• Like
Reactions: S.L
Om någon är tänd på Hermes nya H24 så tänkte jag tipsa om denna handlare www.origines-parfums.com. Jag har aldrig beställt därifrån innan men tror inte H24 går att hitta billigare 46,90 € / 50 ml. De har mycket annat trevligt också och tycker att priserna på tex Chanel är mycket konkurrenskraftiga. Även Dior har bra priser och Eau Sauvage Extrême hittar man ju inte riktigt överallt numera.
Intressant!
Såg att dom hade en jag är intresserad av till sommaren, Chanel Allure Homme Sport Eau Extreme 50ml för ca 700kr ink frakt. Tror det är ett rätt bra pris!

Trodde först det var en UK sida (=tull/momsavgifter) men frakten var med Colissimo som väl är franskt, så borde vara lugnt.

På tal om parfymer, klev in i hissen här hemma och kände att det doftade väldigt mkt TF Tobacco Vanille. Dock inte från mig denna gång.

En stund senare kom tjejen och sonen (2.5år) hem, och han var väldigt ivrig med att berätta att det "luttar pappa pasym" i hissen 😂

Är nyfiken på den, blindköpsvärd?

Provade på Kicks häromdagen.

med risk för att låta som en snobb så var den kanske lite tråkig för mig personligen, men definitivt en god mainstream doft. Kommer nog sälja bra! Hermes Freshie
Håller delvis med att den kan vara lite trist men tycker att det är roligt då något helt nytt lanseras. Brukar ju bli flankers på flankers nuförtiden då man pratar designers. Jag har beställt en 50 ml och tror jag kommer att trivas med den nu när vårsolen börjar titta fram. En blommig aromatisk freshie som säkert kan räknas som en crowd- pleaser.

Håller delvis med att den kan vara lite trist men tycker att det är roligt då något helt nytt lanseras. Brukar ju bli flankers på flankers nuförtiden då man pratar designers. Jag har beställt en 50 ml och tror jag kommer att trivas med den nu när vårsolen börjar titta fram. En blommig aromatisk freshie som säkert kan räknas som en crowd- pleaser.
Det håller jag med i. Speciellt när det handlar om ett av de ”stora” husen. Ser även framemot Chanels nya herrparfym som ska komma ut i höst.

för mig blir det dock inte en helflaska då jag redan har flaskor i den kategorin. När det kommer till crowd pleasing freshies så dras jag oftast mot ”klassikerna”.

Tillbaka
Topp