• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Paketfredag!

163A2489-DEC9-44E1-A8C5-619DFC084C99.jpeg
Provflaska? Från? :)

Ani från Nishane. Tvekat länge p.g.a. prislappen men det slutade med en 100 ml ändå. En magisk vaniljdoft med ingefära och citrus bland annat. vilka är era favoritdofter från Nishane? jag har även luktat på Hacivat och hundred silent ways, fina dofter både två.

Bilagor

• IMG_0230.jpg
    IMG_0230.jpg
    513.5 KB · Visningar: 9
Har just beställt ATHs nya Forbidden samt Luna som också är relativt ny.

Någon som har erfarenhet av den sistnämnda?

Forbidden ska vara något "boozy" med rom och 5% oud. Bygger på nån berättelse som jag inte känner till:oops: Luna ska ha 8% oud.

Senast ändrad:
Ani från Nishane. Tvekat länge p.g.a. prislappen men det slutade med en 100 ml ändå. En magisk vaniljdoft med ingefära och citrus bland annat. vilka är era favoritdofter från Nishane? jag har även luktat på Hacivat och hundred silent ways, fina dofter både två.

Ambra Calabria är riktigt fin! Spännande resa från aromatisk och frukt till lättsam amber.

Jaha ok, trodde det fanns bra deals på testerflaskor någonstans :) Jag har ingenting emot det.

Har inget emot det heller, så länge man vet om det innan 🙂

Säljer/byter man känns det som god sed att berätta det. Nu förstår jag varför jag fick en Made in UK box när flaskan är Made in Oman. Vilket han inte heller berättade innan den skickades utan tidigare idag.

• Like
Reactions: S.L

ingen inbördes ranking:

Fan your flames
Hacivat
Ani
Sultan Vetiver

Har höga förhoppningar på Ambra Calabria också. Men det är mest för att @eau.m.g säger att den är bra. Och han brukar ha rätt.

ingen inbördes ranking:

Fan your flames
Hacivat
Ani
Sultan Vetiver

Har höga förhoppningar på Ambra Calabria också. Men det är mest för att @eau.m.g säger att den är bra. Och han brukar ha rätt.
😂 ibland så tycker vi dock olika. Tex Hacivat (en onödigt dyr Sauvage i min näsa, men det kanske är fel på mig iom att den är så omtyckt)

Fan your flames, Ambra Calabria och Ani är mina favoriter. Wulong Cha är oxå bra om man gillar Thebaserade dofter.

Låter inte bra om en ekonomiavdelning sitter på makten att bestämma vad vi kan få lukta på och köpa lokalt. 😂

vore grymt om Nishane och Roja togs in i sortimentet... Amouagehyllan bör också fyllas på....

Finns typ inga bolag som inte styrs av revisorer i Sverige. Det får följdeffekter även på operativ nivå. I synnerhet givet NKs resultat (De kastade ju ut Amouroud och Penhaligons av resultat-skäl)

Med det sagt:

Jag hoppas att Nishane och Roja tas in. Gärna utökat Amouage och sen någon bubblare typ widian eller fragrance kitchen eller nåt. Men tror jag inte. Tror enkom på säkra kort, tyvärr.

Dagens
Givenchy gentleman boisee edp...
Tillslut fick jag rätt doft av Tallink, de skötte det snyggt iaf :)

Den är bra, inte fantastisk på något sätt men den är lätt att tycka om har OK prestanda. Den är lite som att Pacco Rabanne hade gjort ett försök att efterlikna DG - The One initialt (jävligt otydligt jag vet) får en sötma som jag ofta hittat i PR dofterna i öppningen. Sen blir det mer Iris och trä mot mitten och drydown.

3707BC75-CE00-4480-9093-F294913CDCAC.jpeg

Bra vecka! Har du testat Italica innan? Sjukt hypad när den äterlanserades, läste om det överallt.
Nej, det var en riktig blind buy faktiskt. Köpt här på forumet!

Detta är Harvey Nichols exclusive versionen som kom för några år sedan. Vad jag har läst så är den "nya" samma blandning så det är bara själva flaskan (och ev förpackning?) som är annorlunda. Den här flaskan är täckt av sammet.

Mycket trevlig 'unboxing' btw. Kul när det inte bara är en tråkig pappkartong.

693AAE05-39EC-4811-84C0-3D9BD5CA5A8B.jpeg

4F2DFF4A-6EEE-4E7B-8324-17842A4ACB0E.jpeg

CE8A4C6C-1C57-4155-8DD5-17EB87485456.jpeg

B8698473-6909-4DB3-91B6-783E8A3405B3.jpeg

D4699FE6-F2F0-4887-99F8-877E8907043C.jpeg

@Fifflio Intressant, tror absolut dom kan ha försökt kopiera Byredo. Detta innebär väl dock att man kommer känna en gypsy water kopia 'överallt' snart och då blir den snabbt tråkig.

Enligt Ginas hemsida:

Top Notes: Juniper berry, lemon, bergamot, pepper

Mid notes: Incense, iris, pine needles

Base notes: Sandalwood, cedarwood, amber

Ingredients: ALCOHOL DENAT, PARFUM (FRAGRANCE), AQUA (WATER), LIMONENE, LINALOOL, CITRAL

MADE IN FRANCE
Supplier: CHARRIER PARFUMS

Nej, det var en riktig blind buy faktiskt. Köpt här på forumet!

Detta är Harvey Nichols exclusive versionen som kom för några år sedan. Vad jag har läst så är den "nya" samma blandning så det är bara själva flaskan (och ev förpackning?) som är annorlunda. Den här flaskan är täckt av sammet.

Mycket trevlig 'unboxing' btw. Kul när det inte bara är en tråkig pappkartong.

693AAE05-39EC-4811-84C0-3D9BD5CA5A8B.jpeg

4F2DFF4A-6EEE-4E7B-8324-17842A4ACB0E.jpeg

CE8A4C6C-1C57-4155-8DD5-17EB87485456.jpeg

B8698473-6909-4DB3-91B6-783E8A3405B3.jpeg

D4699FE6-F2F0-4887-99F8-877E8907043C.jpeg

@Fifflio Intressant, tror absolut dom kan ha försökt kopiera Byredo. Detta innebär väl dock att man kommer känna en gypsy water kopia 'överallt' snart och då blir den snabbt tråkig.

Enligt Ginas hemsida:

Top Notes: Juniper berry, lemon, bergamot, pepper

Mid notes: Incense, iris, pine needles

Base notes: Sandalwood, cedarwood, amber

Ingredients: ALCOHOL DENAT, PARFUM (FRAGRANCE), AQUA (WATER), LIMONENE, LINALOOL, CITRAL

MADE IN FRANCE
Supplier: CHARRIER PARFUMS
Vad är första intrycket av Italica då?

KD:
B1D4CFC0-37FA-41C8-9E9B-CBD25B4A3375.jpeg

Jag blindköpte denna av en privatperson. Ett av mina allra bästa blindköp faktiskt. Jag frågade säljaren varför han ville sälja den och han sa att det var inget fel på doften, den var bara ”inte han”, den stämde inte in med hans personlighet helt enkelt. Jag förstår vad han menade rent generellt och jag har sålt/säljer ganska ofta dofter som det inte är nåt fel på men dom passar bara inte mig och min personlighet. Jag förstår också absolut vad han menade med specifikt denna doft, den är så elegant/sofistikerad/stilig på alla sätt som jag själv inte är. Men denna får dock stanna. Den får mig att vilja bli mer sofistikerad...

Senast ändrad:
Fick hem 2 blindköp idag :eek::eek: 1a intrycket efter att haft dom på handleden under eftermiddagen är att Moustachen är jävligt bra, tar man priset i beaktande blir den överjävligt bra :) Cartieren är jag inte helt kompis med, provar lite till men risken är stor att den får gå vidare, blir lite för ”söt” och ”tung” på mig.....
0C5A1B12-8A09-4028-ADAC-8523AF3711F0.jpeg
Ibland ska man inte döma för hastigt, Körde Cartieren igen ikväll och den är faktisk helt underbar.... och kanske viktigast .,, ”wife approved” med stor tumme upp 👍

Tillbaka
Topp