MisterStefan
Basic
Provflaska? Från?Paketfredag!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Provflaska? Från?Paketfredag!
![]()
Provflaska? Från?![]()
Jaha ok, trodde det fanns bra deals på testerflaskor någonstansNoterade inte ens det i glädjen att öppna paket. Den kommer från en bytesdeal där motparten inte talade om det..
Gillar Sultan Vetiver.Ani från Nishane. Tvekat länge p.g.a. prislappen men det slutade med en 100 ml ändå. En magisk vaniljdoft med ingefära och citrus bland annat. vilka är era favoritdofter från Nishane? jag har även luktat på Hacivat och hundred silent ways, fina dofter både två.
Jag kan ärligt erkänna att jag inte riktigt minns hur Vetiver luktar. Det är en hel del noter att hålla reda påGillar Sultan Vetiver.
![]()
Ani från Nishane. Tvekat länge p.g.a. prislappen men det slutade med en 100 ml ändå. En magisk vaniljdoft med ingefära och citrus bland annat. vilka är era favoritdofter från Nishane? jag har även luktat på Hacivat och hundred silent ways, fina dofter både två.
Jaha ok, trodde det fanns bra deals på testerflaskor någonstansJag har ingenting emot det.
Har för mig att jag har hört att Nishane ska komma till NK. Hoppas!Jag kan ärligt erkänna att jag inte riktigt minns hur Vetiver luktar. Det är en hel del noter att hålla reda påTråkigt bara att det inte går att få tag i några samples från butiker i sthlm...
Ani från Nishane. Tvekat länge p.g.a. prislappen men det slutade med en 100 ml ändå. En magisk vaniljdoft med ingefära och citrus bland annat. vilka är era favoritdofter från Nishane? jag har även luktat på Hacivat och hundred silent ways, fina dofter både två.
Har för mig att jag har hört att Nishane ska komma till NK. Hoppas!
ingen inbördes ranking:
Fan your flames
Hacivat
Ani
Sultan Vetiver
Har höga förhoppningar på Ambra Calabria också. Men det är mest för att @eau.m.g säger att den är bra. Och han brukar ha rätt.
Låter inte bra om en ekonomiavdelning sitter på makten att bestämma vad vi kan få lukta på och köpa lokalt.Senast jag frågade på NK Göteborg så väntade dem på ekonomiavdelningens godkännande.
Låter inte bra om en ekonomiavdelning sitter på makten att bestämma vad vi kan få lukta på och köpa lokalt.
vore grymt om Nishane och Roja togs in i sortimentet... Amouagehyllan bör också fyllas på....
Veckans inköp
![]()
Gina Tricot har börjat med parfym! Unisex parfym som luktar riktigt gott![]()
. Påminner en hel del om en Byredo doft (Tror det är Gypsy water om jag inte minns fel på doft). 399:- för 50ml.
Nej, det var en riktig blind buy faktiskt. Köpt här på forumet!Bra vecka! Har du testat Italica innan? Sjukt hypad när den äterlanserades, läste om det överallt.
Vad är första intrycket av Italica då?Nej, det var en riktig blind buy faktiskt. Köpt här på forumet!
Detta är Harvey Nichols exclusive versionen som kom för några år sedan. Vad jag har läst så är den "nya" samma blandning så det är bara själva flaskan (och ev förpackning?) som är annorlunda. Den här flaskan är täckt av sammet.
Mycket trevlig 'unboxing' btw. Kul när det inte bara är en tråkig pappkartong.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
@Fifflio Intressant, tror absolut dom kan ha försökt kopiera Byredo. Detta innebär väl dock att man kommer känna en gypsy water kopia 'överallt' snart och då blir den snabbt tråkig.
Enligt Ginas hemsida:
Top Notes: Juniper berry, lemon, bergamot, pepper
Mid notes: Incense, iris, pine needles
Base notes: Sandalwood, cedarwood, amber
Ingredients: ALCOHOL DENAT, PARFUM (FRAGRANCE), AQUA (WATER), LIMONENE, LINALOOL, CITRAL
MADE IN FRANCE
Supplier: CHARRIER PARFUMS
Lite svårt att svara på just nu då jag är lite förkyld för tillfället, men av det jag känner så gillar jag den! Har bara testat på handleden i typ en timme. Det var en sån där "kan inte sluta lukta på mig själv"-upplevelseVad är första intrycket av Italica då?
Vad är första intrycket av Italica då?
Ibland ska man inte döma för hastigt, Körde Cartieren igen ikväll och den är faktisk helt underbar.... och kanske viktigast .,, ”wife approved” med stor tumme uppFick hem 2 blindköp idag1a intrycket efter att haft dom på handleden under eftermiddagen är att Moustachen är jävligt bra, tar man priset i beaktande blir den överjävligt bra
Cartieren är jag inte helt kompis med, provar lite till men risken är stor att den får gå vidare, blir lite för ”söt” och ”tung” på mig.....
![]()