• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Camo00

Patek
On topic så blir det mindre parfym ju äldre jag blir, mer krämer och tvål som står för aromen. Men ser alltid till att ha Van Gils Basic Instinct hemma, till date night... :)

nd.5615.jpg
 

Belic

Cartier
Fortsätter att försöka hitta min doft, helt omöjligt känns det som just nu.

YSL Cologne Gingembre är min sommardoft.

Nu behöver jag något manligare! Älskar doften av D&G The one men den känns jävligt trist eftersom så väldigt många kör den. Någon som har tips på en liknande The one?
Acqua di parma colonia intensa var nära men kändes ändå inte helt rätt!
 

n1tro

Panerai
Ni som vill ha en grym höst/vinter/tidig vår doft, prova tobacco vanille av tom ford. Tror jag såg den tidigare i tråden. Och för vår/sommar/tidig höst, byredo bal d afrique. Enda två man behöver :D
 
D

Deleted member 4412

Guest
Det viktigaste när vi snackar parfym är ju att alla dofter inte "passar" alla. Jag vet inte hur många man har testat men denna har blivit min höst/vinter favorit de senaste 3 åren och den känns så "jag". Passar lika bra under dagen som kvällen, på jobbet, i soffan, när man går ut, ja 24/7 under den mörka delen av året. En gammal hederlig doft som funnits sedan 20-talet och verkligen känns manlig:)
image.jpg
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Tom Ford - Tobacco Vanille. Hur bra är den? Börjar bli väldigt sugen på denna då i princip alla recensenter jag följer hyllar den. Så hur bra är den?
 

n1tro

Panerai
Tom Ford - Tobacco Vanille. Hur bra är den? Börjar bli väldigt sugen på denna då i princip alla recensenter jag följer hyllar den. Så hur bra är den?

Den är grym. Passar utmärkt till höst vinter och kalla vårdagar. Skär igenom kyla, har nog den bästa vanilj och tobakslukten jag känt syntetiskt i alla fall. Väldigt unik och 1 sprut räcker, två kan bli för mkt för vissa och tre är bara sjukt. Blir väldigt starkt då. Så flaskan håller :)
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Den är grym. Passar utmärkt till höst vinter och kalla vårdagar. Skär igenom kyla, har nog den bästa vanilj och tobakslukten jag känt syntetiskt i alla fall. Väldigt unik och 1 sprut räcker, två kan bli för mkt för vissa och tre är bara sjukt. Blir väldigt starkt då. Så flaskan håller :)

Vad skenar den loss på? Finns ju tyvärr inte i närheten av Luleå. Vad tar NK och Åhléns?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Köpte på mig Tom Fords Neroli Portofino (Eu de Perfum 50ml) i fredags på Heathrow.
Provade på huden innan jag köpte och tyckte den funkade bra, men eftar att ha testat 2 dagar hemma inser jag att den inte är min stil.
Den behöver nog ett nytt hem hos någon som tycker bättre om den än jag gör!:)

Dra iväg ett PM om det kan va nåt...

image.jpg

image.jpg
 

Vincent

Cartier
Beställde nyss hem en Acqua di parma colonia, förhoppningarna är skyhöga någon annan som har den?
 
Topp