• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

krosjo

Omega
Har använt Tom Ford Vanilla Tobacco under två- tre år, helt fantastisk! Varvas med Maison Margiela Jazz Club, Acqua di Parma Mandorlo Di Sicilia och Fico di Amalfi.

Någon som har testat Tom Fords blåa flaskor och har någon att rekommendera för sommaren? PING @MJ24
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Har använt Tom Ford Vanilla Tobacco under två- tre år, helt fantastisk! Varvas med Maison Margiela Jazz Club, Acqua di Parma Mandorlo Di Sicilia och Fico di Amalfi.

Någon som har testat Tom Fords blåa flaskor och har någon att rekommendera för sommaren? PING @MJ24


Tom Ford Costa azzura & Mandarino di Amalfi är riktigt bra under sommaren!
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Med tanke på hur mycket ni har skrivit om Byredo blev jag tvungen att köpa, har aldrig tidigare fått kommentarer om att jag luktar gott, från båda könen dvs.
IMG_4990.JPG
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Enda orsaken till att folk pratar om Byredo måste vara för att det är svenskt och lättillgängligt. Jag har haft fem av deras dofter men sålt dem allihopa så jag har verkligen gett dem en chans med. Pulp var lite smårolig och nyskapande men den blev lite för mycket istället. Det är kul att lukta som en skål med övermogen (på gränsen till rutten) frukt en liten stund men det blir fort tröttsamt.
 

UNO

Panerai
Någon som vet hur ljuskänsliga kvalitetsparfymer som Creed är i sina glasflaskor ?
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Någon som vet hur ljuskänsliga kvalitetsparfymer som Creed är i sina glasflaskor ?
Rekommendationen är väl att alltid försöka förvara sina dofter i så mörka och svala förhållanden som möjligt. Tror inte känsligheten skiljer så mycket från ett märkte till ett annat.
 

Ruben

Rolex
Gillar Armani.
IMG_0457.JPG


Acqua di gio profumo är den som används överlägset mest. Mycket bra är den.
 

kalufsen

Panerai
Köpte Acqua di parma förra säsongen men blev så besviken, inte på doften men hur länge den höll på mig. För i år fick det bli Creed, Silver Mountain och är riktigt nöjd med både doft samt att den håller sig 5-6 timmar på mig, men det kan ju som sagt variera :)
 

Biohazard

Omega
Köpte Acqua di parma förra säsongen men blev så besviken, inte på doften men hur länge den höll på mig. För i år fick det bli Creed, Silver Mountain och är riktigt nöjd med både doft samt att den håller sig 5-6 timmar på mig, men det kan ju som sagt variera :)

Sjukt, hörde den kommentaren tidigare idag oxå just om Fico.
Har själv inte upplevt den tendensen efter nån dags användning.
Kör även Arancia, vilken även den doftar som den ska.
 

kalufsen

Panerai
Sjukt, hörde den kommentaren tidigare idag oxå just om Fico.
Har själv inte upplevt den tendensen efter nån dags användning.
Kör även Arancia, vilken även den doftar som den ska.
Vet inte riktigt vad det beror på, är ingen expert på dofter men den fastnar hela enkelt inte på mig. Hur länge skulle du säga att den sitter kvar?
 

Biohazard

Omega
Vet inte riktigt vad det beror på, är ingen expert på dofter men den fastnar hela enkelt inte på mig. Hur länge skulle du säga att den sitter kvar?

Ingen expert här heller.
Jag fick sagt till mig att den skulle dofta 5-6h utan problem, vilket jag tycker den gör på mig iaf.
Dock luktar arancia starkare längre.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Köpte Acqua di parma förra säsongen men blev så besviken, inte på doften men hur länge den höll på mig. För i år fick det bli Creed, Silver Mountain och är riktigt nöjd med både doft samt att den håller sig 5-6 timmar på mig, men det kan ju som sagt variera :)

Tycker inte Creed sitter så länge på mig heller. Har både Green irish tweed och Himalaya. Den parfym som sitter längst är Le Labo Santal 33. Enormt speciell doft - men den sitter 10 timmar, lätt. Särskilt i början. Även Byredos Oud Immortel sitter rätt bra på mig.
 

kalufsen

Panerai
Tycker inte Creed sitter så länge på mig heller. Har både Green irish tweed och Himalaya. Den parfym som sitter längst är Le Labo Santal 33. Enormt speciell doft - men den sitter 10 timmar, lätt. Särskilt i början. Även Byredos Oud Immortel sitter rätt bra på mig.
Underligt fenomen det där, hur huden beter sig mot olika dofter. Sen absolut, starkare och med framträdande dofter har i alla fall en tendens på mig att sitta kvar längre. Creed Santal satt fan kvar dagen efter :O
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag har Fireplace också, liiite för tung för mig. Får huvudvärk om jag har den på mig men den funkar bra som doftspray - seriöst. Provat Barbershop men tyckte att den doftade för mycket tvål. Jazz Club passar mig bäst!

Jag tyckte beach walk var trevlig, men deras stora säljare i Soho var "Soul of the forest". Jäklar va skog den luktade.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Som inbiten samlare och nörd av det mesta snöade jag även in på dofter för en tid sen.
Tror jag provat el hel del, allt från italienska Lorenzo Villaresi via Acqua Di parma till Grasse's egna mer limiterade utgåvor (Napoleon etc).

Min personliga åsikt är att det (utöver såklart att val av doft är högst personligt) är att det skifter mellan
1. säsong
2. Stil/kläder
3. Tid på dygnet (fm eller kväll)
4. Situation (semester, helg eller på jobbet)

Några av mina faviroter är ändå:
i) Tom Ford Neroli EDP
ii) Acqua di parma Leather EDC concentree
iii) Zegna indo Oud eller Italien Bergamot
iv) Acqua di parma Colonia Essenza EDP
 
Topp