• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Söndagens FMD och en lite terapeutisk bild:
B1A8A092-EFCE-43FE-88C3-F67A578010C3.jpeg

DD: Amouage - Jubilation XXV

Jobbar man på en söndag behöver den lyftas upp. JXVV är perfekt för ändamålet med sin lyxiga känsla. Kåda, kryddor, fruktighet(ffa björnbäret som är magiskt!)honung, rökelse, klöver och en hel drös med andra ingredienser. Komplex men samtidigt enormt lättgillad om man har smak för orientaliskt.
Kan någon ens ogilla den här egentligen?

Kronan på korken är helt i sin ordning.

C0175C06-CF1B-4048-959A-3E870E3EB730.jpeg

DD: Amouage - Jubilation XXV

Jobbar man på en söndag behöver den lyftas upp. JXVV är perfekt för ändamålet med sin lyxiga känsla. Kåda, kryddor, fruktighet(ffa björnbäret som är magiskt!)honung, rökelse, klöver och en hel drös med andra ingredienser. Komplex men samtidigt enormt lättgillad om man har smak för orientaliskt.
Kan någon ens ogilla den här egentligen?

Kronan på korken är helt i sin ordning.

C0175C06-CF1B-4048-959A-3E870E3EB730.jpeg

En av de absoluta bästa och underbaraste dofter jag nånsin känt. Blir inte mycket bättre än så. Tyvärr satt den inte bra på mig.

Båda var kärlek vid första testet för min del men de är ju komplexa likt ett riktigt fint vin. Otroligt många dimensioner som kommer fram olika vid varje användning. En upplevelse där den går från en doft vid applicering till en helt annan under loppet av några timmar. Många gånger upplever jag dem som bäst efter en dag eller två där de fastnat i plagg man burit.

Kan dock förstå att de inte faller alla i smaken, de är fruktansvärt tunga och ibland tycker jag att de kan bli för kvävande och tunga.
Tror mycket handlar om att dessa dofter är väldigt mer komplexa och annorlunda mot vad jag brukar använda.
Tobacco Vanille gillade jag första gången men däremot så blindköpte jag 100ml Tuscan Leather och höll på att kräkas första dagen. Sålde och köpte en ny flaska ett halvår senare. Nu älskar jag den!
Haha ok, måste säga att jag är tvärtom. TL funkade men TV funkade inte alls.

Någon som ute efter Tom Ford Tobacco Vanille hör av er. Endast testat två sprut.

Dagens doft; Moustashe edp.
Fin doft men hade önskat mer styrka då det är en edp...samtidigt är den grym för att vara en cheapie. Osäker på om man bör köpa en flaska, känner att min PDM Layton spelar inom samma kategori och är bättre.

5 sprays av Moustasche motsvarar typ 1 spray av Layton...

20210412_135128.jpg

Hur går det till om något skickas med Postnords blå påse (ej spårbart) och den ej får plats i brevlådan/brevboxen? Går den till närmsta ombud + att man får ett sms?

Ni som beställt från tallink tidigare. Vet ni om det brukar vara långa ledningar eller hyfsat rimlig leveranstid?

Tillbaka
Topp