• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Khoma

Cartier
2-Faktor
Söker följande dofter:

Xerjoff - More than words
Xerjoff - 40 knots
Xerjoff - Alexandria II
Nasomatto - Black Afghan
Orto Parisi - Terroni
Nishane - Hacivat

Doftprover eller split! :)
 

Richard1987

Panerai
Då fortsätter vi på samma tema som igår:

DHI 2016 😀
20210414_083219.jpg
 

bleppo

Omega
2-Faktor
DD: Giorgio Armani - Acqua di Gio Profumo
Mycket trevlig doft redan nu men kommer bli ännu trevligare när det blir högsommar 👏😊.
552705CA-3824-4307-8B54-AFC7B6D57B45.jpeg
Gillar den skarpt!

Fick hem Profondo igår, den kan vara en av de tråkigaste dofterna jag har i min hylla just nu.
Hade inte jättehöga förväntningar på den heller å andra sidan... Ingen kommer att tycka att man luktar illa när man bär den men ingen kommer heller fråga vad man bär för parfym. Får lite invictus-vibbar av någon anledning, mycket mer nedtonad rosmarin som jag tycker gör Profumon intressant.

Däremot tycker jag flaskorna är jäkligt snygga :)
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Gillar den skarpt!

Fick hem Profondo igår, den kan vara en av de tråkigaste dofterna jag har i min hylla just nu.
Hade inte jättehöga förväntningar på den heller å andra sidan... Ingen kommer att tycka att man luktar illa när man bär den men ingen kommer heller fråga vad man bär för parfym. Får lite invictus-vibbar av någon anledning, mycket mer nedtonad rosmarin som jag tycker gör Profumon intressant.

Däremot tycker jag flaskorna är jäkligt snygga :)
Tycker också den är riktigt trevlig och prisvärd. Doften tar mig tillbaka till tonåren när vanliga Acqu di Gio användes flitigt 😃 dock är Profumo bättre och mognare tycker jag.

Har inte doftat på Profondo tidigare men utifrån din åsikt kanske jag inte har missat något 😉. Absolut och riktigt trevligt med magnet lock tycker jag 👍.
 
935832A9-A9EC-4968-BE08-04B8C55CC639.jpeg

DD: Sultan Vetiver
Läst delade meningar om denna, jobbar hemifrån hela dagen idag så perfekt tillfälle att prova den. Jag har smygdoftat lite på munstycket sedan jag fick flaskan och det enda jag känt då, är precis det @bleppo beskrivit. Ingrott gubbpiss och hockeyhallspissoar, inte känts jättelovande med andra ord.
Efter att ha burit den några timmar nu så känner jag inte alls av det överhuvudtaget! Faktiskt en riktigt, riktigt trevlig doft! Otroligt potent, en liten lätt spray på handleden ligger som ett moln omkring en. Fräsch, kaxig och gräsig. Kul!
 

bleppo

Omega
2-Faktor
935832A9-A9EC-4968-BE08-04B8C55CC639.jpeg

DD: Sultan Vetiver
Läst delade meningar om denna, jobbar hemifrån hela dagen idag så perfekt tillfälle att prova den. Jag har smygdoftat lite på munstycket sedan jag fick flaskan och det enda jag känt då, är precis det @bleppo beskrivit. Ingrott gubbpiss och hockeyhallspissoar, inte känts jättelovande med andra ord.
Efter att ha burit den några timmar nu så känner jag inte alls av det överhuvudtaget! Faktiskt en riktigt, riktigt trevlig doft! Otroligt potent, en liten lätt spray på handleden ligger som ett moln omkring en. Fräsch, kaxig och gräsig. Kul!
Den blev definitivt bättre med tiden, har dock inte vågat låta min fru ge sin syn på den ännu... Får försöka smyga på mig den nästa besök på plantagen så kanske hon får goda associationer iaf :)
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Acqua di Gio Essenza - hit eller shit?
Mycket citrus och akvatiska noter. Har inte haft adG på länge så jag kan inte säga så mycket om skillnader, men Essenza bär tydligt Gio-DNA.

Negativt- inte så naturligt doftande. För mig har den ruskigt bra hållbarhet men blir också en sån doft man kan bli lite illamående av då den är lite mer syntetiskt doftande. Inte kul att överdosera denna.
1A204AB8-0E9D-44A3-B0E8-CA30EBE485A1.jpeg
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Hur aquatisk är 40 Knots? Folk jämför den med Ambre Nuit, som är en av mina favoritdofter för kallare väder. Har ju nämnt tidigare att Costa Azzura gav mig huvudvärk, ifall de har några likheter.
 

Owaysis

Cartier
Snygg dekant! 😁
OL är riktigt bra och jag kan ibland känna att den är underskattad, pratas mer om andra läderdofter känns det som men OL förtjänar en plats i solen. 👌🏻
Ja det gjorde du bra ;)

Det är väl kanske att läderdoften inte är så dominant, det tycker jag dock bara är en bra sak :)
 
  • Like
Reactions: S.L

S.L

Vacheron
2-Faktor
EMD:
A461DB60-F9F2-48F3-898E-FB77A74E4589.jpeg

Tycker Swedoft gör kvalitetsdofter men många är onekligen deras version av redan befintliga/etablerade och framgångsrika dofter, tycka vad man vill om det. Initialt kunde jag dock inte koppla varifrån Tre Kronor hämtat sin inspiration men jag TROR att den kan ha utgått från den klassiska Le Male. Jag har aldrig själv använt den (endast provat Le Parfum versionen) men har en god vän som haft den som signaturdoft under en herrans massa år och jag tror att det är det som känns lite bekant. Lite killgisssning men tror att det kan vara så... Om jag har rätt så vet jag dock inte hur nära den är men jag harven känsla att det isf är mera en tolkning på temat (fruktigare/muskigare) än en klon.. Jag gillar den dock väldigt mycket oavsett och den är en klar favorit just nu, passar kalas under vår/sommar och jag upplever att den har bra performance för att vara en såpass fräsch doft (att hustrun ger bifall är ju en bonus också).
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Aldrig ens hörttalas om SweDoft. Men den gamla godingen Le Male använde jag under min ungdom.
Skulle vilja hitta något substitut, någon förfinad version av den. Ska kolla upp SweDoft.
 
Topp