• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Är jag den enda i tråden som inte älskar Dior Homme?

Överallt verkar den hur älskad som helst men min näsa är inte överförtjust i iris..vet inte ens vilken årgång jag testat.
Jag uppskattar iris och kan tycka att dior homme är trevlig. Däremot jobbade jag på ett tvåvåningskontor där man kände i entren på våning 1 om en kollega på våning 2 var där eller inte... det här var garanterat innan alla typer av omformulering för den projicerades som ett jävla as... måste varit 2011-2012 någonstans. Efter det har jag lite svårt att njuta av den då den påminner om den här flipflop bärande surfarsnubben i sina tidiga 40.

Fick hem den här nu. Trodde jag skulle bli blåst då priset var i underkant och han dröjde och dröjde med att skicka och dessutom inte skickade spårbart. Men man ska inte ta ut saker i förskott. Hursomhelst så var det ingen hit för mig. Luktar som pure malt med blodapelsin...typ

Så den kommer inte få stanna

Bilagor

• 20210413_201417.jpg
    20210413_201417.jpg
    172.5 KB · Visningar: 16
DHI
Jag tackar för informationen 👌😊.
Han Viktor F, säljer han ”vintage” flaskor av Homme Intense? Har tyvärr inte sociala medier så därför jag frågar 😊.

Njae, såg att han har en flarra ute från 2019. Typ 35 ml för 550 kr.

Jag tackar för informationen 👌😊.
Han Viktor F, säljer han ”vintage” flaskor av Homme Intense? Har tyvärr inte sociala medier så därför jag frågar 😊.

Men...här har du en skvätt verkar det som

Är jag den enda i tråden som inte älskar Dior Homme?

Överallt verkar den hur älskad som helst men min näsa är inte överförtjust i iris..vet inte ens vilken årgång jag testat.

Har också lite svårt för DH. Hade den gamla Dior Homme men jag sålde den här på KS för typ två år sen. Den är bättre än Intense enligt mig, men det var ändå för pudrigt för mig. Den är bra och har fina ”delar” men det var väl irisnoten som gjorde att det inte funkade helt hundra för mig.

Detta var två år sen och jag hade gärna luktat på den igen för att se om jag ändrat mig. Men men...

Tidigare när man reste runt en del så kikade man längst in i DHI hyllan och kunde hitta äldre batcher.

Har också lite svårt för DH. Hade den gamla Dior Homme men jag sålde den här på KS för typ två år sen. Den är bättre än Intense enligt mig, men det var ändå för pudrigt för mig. Den är bra och har fina ”delar” men det var väl irisnoten som gjorde att det inte funkade helt hundra för mig.

Detta var två år sen och jag hade gärna luktat på den igen för att se om jag ändrat mig. Men men...

Pudrigt brukar inte vara ett bekymmer för mig. Tänker likadant, mycket har hänt med smaken..däremot har jag bestämt mig för att vägra ge mig in jagandet efter olika batchar och dylikt, oavsett parfym.

Fick hem en dekant av Mefisto Gentiluomo som jag testade lite kort idag. Observera att jag plötsligt blivit förkyld och doftsinnet inte är fullt brukbart, men är det bara jag som kände att irisen är mer framträdande jämfört med vanliga Mefisto? Kände lite L’homme-vibbar. Älskar vanliga Mefisto annars. Får testa igen när nästan fungerar mer normalt.

Tillbaka
Topp