Lite nytt in att prova. Ska bli spännande.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite nytt in att prova. Ska bli spännande.
![]()
Jag splittar den om det skulle vara av intresse.Aldrig ens hörttalas om SweDoft. Men den gamla godingen Le Male använde jag under min ungdom.
Skulle vilja hitta något substitut, någon förfinad version av den. Ska kolla upp SweDoft.
Jag har kikat in din annons och tänkt att jag ska höra av mig, gör det i början utav nästa vecka!Jag splittar den om det skulle vara av intresse.
Bra timing på svar. Detta är min SOT![]()
Testade på vardera hand häromdagen och det är en klart märkbar skillnad. Vintage batch är djupare, starkare och håller definitivt längre. Den har också lite av en incense/rökelse not som saknas i den nutida.
Aldrig ens hörttalas om SweDoft. Men den gamla godingen Le Male använde jag under min ungdom.
Skulle vilja hitta något substitut, någon förfinad version av den. Ska kolla upp SweDoft.
Mmmm, lite RM möter Le Male. Tre Kronor känns mer lavender laddad än RM.Amouage Reflection![]()
Påminner om Naxos enligt mig. Oavsett, fin doft som passar perfekt till vår/sommar precis som du skriver.EMD:
![]()
Tycker Swedoft gör kvalitetsdofter men många är onekligen deras version av redan befintliga/etablerade och framgångsrika dofter, tycka vad man vill om det. Initialt kunde jag dock inte koppla varifrån Tre Kronor hämtat sin inspiration men jag TROR att den kan ha utgått från den klassiska Le Male. Jag har aldrig själv använt den (endast provat Le Parfum versionen) men har en god vän som haft den som signaturdoft under en herrans massa år och jag tror att det är det som känns lite bekant. Lite killgisssning men tror att det kan vara så... Om jag har rätt så vet jag dock inte hur nära den är men jag harven känsla att det isf är mera en tolkning på temat (fruktigare/muskigare) än en klon.. Jag gillar den dock väldigt mycket oavsett och den är en klar favorit just nu, passar kalas under vår/sommar och jag upplever att den har bra performance för att vara en såpass fräsch doft (att hustrun ger bifall är ju en bonus också).
Jag hade samma bekymmer och mailade dom två gånger utan att få svar. Fick en tracking från Bring men paketet blev aldrig hämtat av bring utan mitt paket dök upp med posten. Tror det dröjde 9 dagar från order till leverans men paketet kom fram fast med en annan firma än vad de angivit. Kan vara att de trixar pga Brexit.Någon mer som högg en Guerlain från parfym-klick? Fick spårningslänk 6/4 men inte hänt något sen dess.
Haha okej! SpännandeJag hade samma bekymmer och mailade dom två gånger utan att få svar. Fick en tracking från Bring men paketet blev aldrig hämtat av bring utan mitt paket dök upp med posten. Tror det dröjde 9 dagar från order till leverans men paketet kom fram fast med en annan firma än vad de angivit. Kan vara att de trixar pga Brexit.
Ett kit beställt. Tack för tipset. Det stod inget om det (provkittet) i det senaste mailet väl?Gents har ett nytt parfymprovningkit ute. Köper du idag och lägger till en vara så det blir över 200kr får du även med gratis sample av denna(plus en gratis sample. Så sammanlagt sju samples till ett pris av 200kr-isch);
![]()
inte vad jag såg nej. Jag har provkittet alltid på bevakning dock, så varje gång ett nytt provkitt släpps får jag mejl.Ett kit beställt. Tack för tipset. Det stod inget om det (provkittet) i det senaste mailet väl?
Snyggt! Beställde ett kit + Jardin d’Amalfi från Creed!Gents har ett nytt parfymprovningkit ute. Köper du idag och lägger till en vara så det blir över 200kr får du även med gratis sample av denna(plus en gratis sample. Så sammanlagt sju samples till ett pris av 200kr-isch);
![]()
Gents har ett nytt parfymprovningkit ute. Köper du idag och lägger till en vara så det blir över 200kr får du även med gratis sample av denna(plus en gratis sample. Så sammanlagt sju samples till ett pris av 200kr-isch);
![]()
Tack! Ska kikaAmouage Reflection![]()
Någon mer som högg en Guerlain från parfym-klick? Fick spårningslänk 6/4 men inte hänt något sen dess.
London
FMD:
![]()
Barbershop. Inte unisex. Klassisk doft. Rejäl performance. Citrus/ekmossa/cederträ.
Gillar man klassisk barbershop är denna absolut värd att bocka av och testa.
Älskar Nicolai NY Intense och måste jag välja så blir det lätt den. GJ är fin men en men lite enklare (not/kompositionsmässigt) tolkning av fougere/barbershop temat. NYI upplever jag mer komplex och elegant. GJ vinner på prestanda men totalt sett så rankar jag NYI lite högre. GJ är mer old school i sitt dna (ser att den liknas vid Paco Rabanne PH originalformula, aldrig testat den men tror jag förstår vad som menas iaf) och de dagar man vill ha den old school känslan så är den ju en fullträff.Har du testat Nicolai New York intense? Om ja: Hur står den här sig i jämförelse?
Det är över mitt förstånd att det existerar.FB reklam algoritmer är on point men är det inte märkligt att detta tillåts?
![]()