• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Instämmer. Men den duger gott till att jäsa med hemmavid då man ju enkelt kan dra på lite mer efterhand eller för att dravpå efter kvällsduschen..
Blood Orange som @bvb tipsar om ovan är nog också det närmaste jag hittat med bättre performance.

Förlåt, är blood orange lik Arancia di Capri? Varför har du inte sagt det?! Älskar Arancia di Capri men performance har gjort att den blir omöjig. Den försvinner från min hud på 1h. Testade t.o.m på ett flygplan häromveckan. Från Frankfurt till Stockholm var den HELT borta.

• Like
Reactions: bvb
Förlåt, är blood orange lik Arancia di Capri? Varför har du inte sagt det?! Älskar Arancia di Capri men performance har gjort att den blir omöjig. Den försvinner från min hud på 1h. Testade t.o.m på ett flygplan häromveckan. Från Frankfurt till Stockholm var den HELT borta.
Samma för mig, kände av den en timme ungefär. Blood orange är inget monster som håller i 24 timmar, men i alla fall för mig avsevärt bättre än ADC.

Det var ett tag sedan jag provade den och doftminnet av den är väl i stort sett borta, men den går för mig bort just för kass performance. Blood orange , som jag tror är liknande, har varit ett bra substitut för mig.
Instämmer. Men den duger gott till att jäsa med hemmavid då man ju enkelt kan dra på lite mer efterhand eller för att dravpå efter kvällsduschen..
Blood Orange som @bvb tipsar om ovan är nog också det närmaste jag hittat med bättre performance.
Har bara samplat blood orange från Aarons discovery tin men tyckte inte de var jättelika, hans är fräschare, ljusare och bittrare och faktiskt till o med sämre performance för mig, blood orange är helt borta på ngn timme bara på min hud.

• Like
Mest lik av de jag testat, betyder inte att de är nära 1:1.
Har pyttelite Blood Orange kvar, sväng förbi framöver när det passar så får du testa.

• Like
Provar en dekant av: Nishane Hacivat

Min nybörjar analys: Förstår inte alls jämförelsen med Aventus, visst är ananas en framstående not i båda men de skiljer sig mycket åt tycker jag. Aventus är väldigt rökig, hacivat är fräschare och fruktigare med jordiga undertoner. Den har allt jag söker i en parfym, dock ett - för pris men vaf*n ibland får man blunda :) Hamnar i inköpslistan.

nishane-hacivat-extrait-de-parfum-50ml.jpg

Provar en dekant av: Nishane Hacivat

Min nybörjar analys: Förstår inte alls jämförelsen med Aventus, visst är ananas en framstående not i båda men de skiljer sig mycket åt tycker jag. Aventus är väldigt rökig, hacivat är fräschare och fruktigare med jordiga undertoner. Den har allt jag söker i en parfym, dock ett - för pris men vaf*n ibland får man blunda :) Hamnar i inköpslistan.

nishane-hacivat-extrait-de-parfum-50ml.jpg

Sprayparfums brukar ha Nishane på rea. Höll ögonen öppna!

DD: Xerjoff - Renaissance

Den här dekanten har stått i hyllan ett år och använts sporadiskt utan att känna ett enormt vill ha-begär. Nu är det precis vad jag känner, enormt bra juice! Ingen exotisk resa utan massa citrus och grönt i en ytterst trevlig och uppfriskande kombination!

F549E63C-2385-494E-8F1E-BF71FB5D4826.jpeg

Vart kan man köpa Xerjoff till bra pris?

Någon sida de ofta kör rabatt på?
Boutique Ideale körde 20% vid några tillfällen ifjol, aldrig sett något bättre erbjudande.

Älskar ADP Bergamotto Di Calabria! Helt perfekt sommardoft, det enda tråkiga är väl att den inte håller så länge. Men det blir definitivt ett nytt köp för mig.
Gillade den jättemycket när jag provade den förut och om jag förstått det rätt så ska denna ”La Spugnatura” vara ännu bättre, så ska bli kul att prova, råkade beställa två stycken samples dock så hoppas den är bra! Jag tycker både Fico och Mandorlo är helt fantastiska sommardofter också! :)

Kommer köra dessa en del iaf:
Swedoft Tre Kronor
ELDO You Or Someone Like You
AdP Arancia Di Capri
AdP Bergamotto Di Calabria
TdH Eau Tres Fraiche
TF Neroli Portofino Forte
TF Costa Azzurra
Penhaligon’s The Impudent Cousin Matthew
Diptyque Vetyverio
Amouage Beach Hut
Guerlain LHI Cologne
JPG Le Male Summer 2012

Och så fort det blir lite gråmulet kommer nog någon barbershop in i rotationen.
Oops, kan nu också lägga denna till sommarens doftrotation...

Det står ”Delma” på denna, hoppas den också är bra. Lägger Liwa på minnet, tack för det! 😊 Drog på mig lite Creed - Jardin d’Amalfi nu på direkten, otroligt trevlig öppning, får se hur den utvecklar sig!
Fick hem samma idag, dock Himalaya istället... min hustru tycker jag ska köpa flaska av den (väldigt ovanligt med sådan respons även om den kommer oftare och oftare) 🙃

Kul jäkla kväll!
Fyndade en vintage JPG le male från 2003 (?) på marketplace.

75 ml i flaskan från början.

Pris? Hela 75 kr! 😀😂

Har doftat på den i butik och inte höjt på ögonbrynen...men nu när jag luktar på flaskan får jag en nostalgitripp som heter duga! 😀

Ska strax dra på mig en spray...eller tre!
20210422_203116.jpg
20210422_203143.jpg

Hur ska man beskriva doften? Kan inte göra en bättre beskrivning än detta citat från Fragantica:

"Le Male smells like

-drinking with friends in 2005, totally free and careless
-playing Halo and Fable on Xbox 1
-sneaking in your older brothers room and spraying this bottle before going to a party where some cute girls would be
-Watching MTV Next, Pimp my Ride and music videos (Yes, very popular here in europe too)
-Having no smartphone, calling people instead of writing
-Wearing baggy clothes and white sneakers

and much more..."

Senast ändrad:
Jag sitter och uppdaterar min önskelista inför sommaren:

1. Nishane - Hacivat. Känns given.
2. Tom Ford - Sole di Positano
3. Tom Ford - Soleil Brûlant (blindköp)
4. Xerjoff - Kobe
5. Profumum Roma - Aqua di sale (blindköp)
Edit: 6. Nishane - Ambra Calabria (blindköp)

Bland de dofterna jag redan har lär följande gå varmt:

Tom Ford - Neroli forte
TFK - Cosmos
PdM - Percival
Versace - Eros (edp)
Amouage - Reflection Man
Orto Parisi - Megamare

Hur ser det ut för er?
Av de jag har:
TF - Costa Azzura
ATH - Ozone
ATH - Blood Orange
Creed - VIW
Beach Hut
Guerlain l’homme ideal cologne
Guerlain - Homme

önskar:
Nishane - Ambra Calabria
Le labo - bergamotte 22
Eight and Bob - original
Ganymede

har samples på både di sale och Aqua viva. Du får dem när vi ses. Aqua viva måste vara den bästa 🍋 på marknaden, önskar bara den höll längre för de pengarna.

Jag sitter och uppdaterar min önskelista inför sommaren:

1. Nishane - Hacivat. Känns given.
2. Tom Ford - Sole di Positano
3. Tom Ford - Soleil Brûlant (blindköp)
4. Xerjoff - Kobe
5. Profumum Roma - Aqua di sale (blindköp)
Edit: 6. Nishane - Ambra Calabria (blindköp)

Bland de dofterna jag redan har lär följande gå varmt:

Tom Ford - Neroli forte
TFK - Cosmos
PdM - Percival
Versace - Eros (edp)
Amouage - Reflection Man
Orto Parisi - Megamare

Hur ser det ut för er?

Att köpa:
1. Vesna Cologne
2. Coup de Foudre
3. Royal Water eller Himalaya
4. Någon Xerjoff

Av de jag har:
1. Amber Cologne
2. Oud Sinharaja (inte under de absolut varmaste dagarna kanske)
3. Hacivat
4. Ginepro
5. Mefisto
6. Ideal cologne Guerlain

Det dyker ju upp saker man vill ha hela tiden, men dessa är skapligt genomtänkta tror jag :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp