• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD: Creed Royal Oud.
Den här växer otroligt mycket på mig.
Initialt gillade jag den men hade nästan lite svårt för pepparn i den som blev lite övermäktig i öppningen.

men nu är den en av mina favoriter!

048FC17F-A12E-44AD-B3F8-975D0034F2B6.jpeg
Samma här. Hade svårt för öppningen i början... men nu wow.
När den lägger sig så finns det något så betryggande med den 🖤

• Like
Reactions: S.L
DD: Guerlain Heritage EDT.
Hur i helvete kan det vara möjligt? Guerlain, vad är det för hus egentligen? Så många fantastiska dofter för så bra priser... ekvationen går inte ihop.

Heritage; lavendel, patchouli, sandelträ. Blandat till perfektion. Smooth. Klass. Elegant. WOW!
Fantastisk doft, tidslös, anrikt hus, bra ingredienser, bra pris, relativt lättillgänglig. En 10a helt enkelt.
39E925A5-33AA-4E40-8B32-FA024129727A.jpeg

Hur i helvete kan det vara möjligt? Guerlain, vad är det för hus egentligen? Så många fantastiska dofter för så bra priser... ekvationen går inte ihop.

Heritage; lavendel, patchouli, sandelträ. Blandat till perfektion. Smooth. Klass. Elegant. WOW!
Fantastisk doft, tidslös, anrikt hus, bra ingredienser, bra pris, relativt lättillgänglig. En 10a helt enkelt.
Fasiken! Den där lät ju hur bra som helst och helt i min smak. Tack för tipset. Fin bild för övrigt!

Guerlain verkar vara lite oförtjänt i skymundan/radarskugga (kanske L’Homme Ideal linjen undantaget). Lite ”ohippt” märke just nu kanske?
Har inte testat Heritage faktiskt, vi får ta och fixa nåt dekanbyte framöver. 🙂

Guerlain verkar vara lite oförtjänt i skymundan/radarskugga (kanske L’Homme Ideal linjen undantaget). Lite ”ohippt” märke just nu kanske?

Vilket är märkligt. Klockmärken med anor (Rolex, Patek, AP etc) är ju hetare än någonsin. Men på parfymfronten är typ nya brands coolare.
Vi borde anordna en parfymresa till Paris och besöka alla butikerna. Då står Guerlains hus på Champs elysee högst upp. Vore FETT att göra sin egen parfym hos dem.

Vilket är märkligt. Klockmärken med anor (Rolex, Patek, AP etc) är ju hetare än någonsin. Men på parfymfronten är typ nya brands coolare.
Vi borde anordna en parfymresa till Paris och besöka alla butikerna. Då står Guerlains hus på Champs elysee högst upp. Vore FETT att göra sin egen parfym hos dem.
Ja, konstigt är det. Har sålt en hel del dekanter på den korta tid som varit sedan jag startade men tror bara en enda Guerlain av alla dessa. Har själv knappt använt någon av mina olika sorter heller sedan förra sommaren, L’Homme Ideal Extreme är undantaget, så jag är inte mycket bättre själv. Kan man göra egen doft hos Guerlain?

Ja det är märkligt. Tror att ”vanliga” människor inte dras till dem när de står på hylla mellan Dior och Armani, samt att ”konnässörer” är skeptiska pga priserna.

verkar vara nostalgiker och de som dras till klassiker som uppskattar Guerlain mest.

• Like
Ja, konstigt är det. Har sålt en hel del dekanter på den korta tid som varit sedan jag startade men tror bara en enda Guerlain av alla dessa. Har själv knappt använt någon av mina olika sorter heller sedan förra sommaren, L’Homme Ideal Extreme är undantaget, så jag är inte mycket bättre själv. Kan man göra egen doft hos Guerlain?
Har sett på deras hemsida tidigare att de erbjuder den typen av upplevelse i butiken. Man får hjälp av en näsa och får plocka från deras egna ingredienser, 2 timmars kurs typ som slutar med en egen flaska. Hittar det dock inte längre på egna hemsidan, endast här: https://www.bonjourmonamour.fr/guerlain-make-your-own-perfume/

dekantbyte fixar vi 😊

• Like
Kanske är för att anrika Parfymmärken är lättillgängliga medan anrika klockmärken är ganska dyra? Har märkt att uttalade ”parfymkonässörer” ser ner på ”vanlig” parfym... man ska sticka ut och vara unik så man dras till de senaste indiehusen istället. Spelar ingen roll att man plågar omgivningen, det viktiga är att man inte luktar layton, aventus eller oud wood som andra nybörjare 😂

• Like
Reactions: bvb
Vore grymt. Guerlain och Dior hade varit topp. Finns ju ett par som bara säljs i deras Parisbutiker.. Mouchoir de Monsier, Eau Noir, Mitzah....

Kanske är för att anrika Parfymmärken är lättillgängliga medan anrika klockmärken är ganska dyra? Har märkt att uttalade ”parfymkonässörer” ser ner på ”vanlig” parfym... man ska sticka ut och vara unik så man dras till de senaste indiehusen istället. Spelar ingen roll att man plågar omgivningen, det viktiga är att man inte luktar layton, aventus eller oud wood som andra nybörjare 😂

Hehehe, nu gillar jag att lukta hästbajs men layton och oud wood är grymma ju!

Dessutom är 2 av de 3 senaste parfymerna jag köpt rena designers (prada och versace). Tydligen är jag ingen konnässör då. Det var väl fan också.

Men du har en poäng. Det är väl ballare att plocka en slumberhouse eller bortnikoff som är svår att få tag på antar jag. Men kan man inte få gilla både och? Eller får jag inte vara med i coola klubben med konferenskn...ren då? 👀

Hehehe, nu gillar jag att lukta hästbajs men layton och oud wood är grymma ju!

Dessutom är 2 av de 3 senaste parfymerna jag köpt rena designers (prada och versace). Tydligen är jag ingen konnässör då. Det var väl fan också.

Men du har en poäng. Det är väl ballare att plocka en slumberhouse eller bortnikoff som är svår att få tag på antar jag. Men kan man inte få gilla både och? Eller får jag inte vara med i coola klubben med konferenskn...ren då? 👀
Lol. Tog lite tid innan jag fattade sista meningen 😂

kompis... vi är den coola klubben. The OGs. Där både hästbajs och Eros uppskattas.

Tillbaka
Topp