• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Eller hur 🙌🥳. Tycker den blir riktigt trevlig vid drydown 😃.
Verkligen! Sen hur mycket som är nostalgi för min del är svårt att avgöra, hehe!
Testade den och Sole di Positano på flygplatsen häromveckan. Superfina dofter men bara den senare satt på mig någon längre tid. :)
Kan tänka mig det, den lämnar en del att önska på det planet också. Denna är från 2016 så skulle inte förvåna mig om de blivit sämre på senare tid också!

Sommar på flaska;
Dior homme sport 2008

20210419_083255.jpg

Senast ändrad:
DD - Tom Ford Neroli Portfino Aqcua

Helt fantastisk doft men kass performance. Jag går med i den där krulltottens klubb och överspraya denna.

IMG_20210419_121841__01.jpg

Rule 2: chose your intensity.
Tom Ford kör de mer sparsmakade dofterna när han inte vill ha tryck. Den är tydligen skapad för det.

Själv förstår jag det inte. Möjligen om jag ska ta mig en jävel innan jag läser en bok eller nåt men typ aldrig om jag ska till jobb eller träffa folk.

Gillar Tom Ford väldigt mycket, en av mina absoluta favoriter. Men priserna, framförallt på Private Bland serien är ju totalt vansinniga.

Men det är väl ingen som köper dom för rek. pris

2000 kr / 50 ml

Ramlar nästan baklänges

Gillar Tom Ford väldigt mycket, en av mina absoluta favoriter. Men priserna, framförallt på Private Bland serien är ju totalt vansinniga.

Men det är väl ingen som köper dom för rek. pris

2000 kr / 50 ml

Ramlar nästan baklänges
Just därför kan man alltid förlita sig på att Tallink Silja kommer med sina 25/30% reor och även Åhléns med sina 20/25% reor då och då, is i magen!. Då blir det lite bättre, dock fortfarande lite dyrt om du frågar mig.

Undra hur den dialogen gick...?

”Låt oss säkerställa Diors varumärke och att det uppfattas som yppersta klass”

- ’Helt med dig. Låt oss ställa det i GBGs sunkigaste varuhus”

Hahaha

En seriös gissning är att Dior kräver en egen monter och Åhléns är enda butiken som erbjuder det. Det var vad jag fick till svar på varför inte MFK finns i doftsalongen.

Rule 2: chose your intensity.
Tom Ford kör de mer sparsmakade dofterna när han inte vill ha tryck. Den är tydligen skapad för det.

Själv förstår jag det inte. Möjligen om jag ska ta mig en jävel innan jag läser en bok eller nåt men typ aldrig om jag ska till jobb eller träffa folk.

Schysst klipp! Doften är 9/10, riktigt trevlig freshy till sommaren. Det tråkiga är att den är helt borta efter 1-1.5h,

Tänkte köpa en ny parfym till tjejen som överraskning. Har väldigt dålig koll på utbudet. Vilka bör jag ta med på shortlisten för utvärdering?

Det finns helt klart trevligare varuhus i Göteborg..enda alternativet av någon orsak.

Finns iaf direktingång via Östra Hamngatan med parkering utanför
Tänkte köpa en ny parfym till tjejen som överraskning. Har väldigt dålig koll på utbudet. Vilka bör jag ta med på shortlisten för utvärdering?

Berätta lite mer om henne. Ungefärlig ålder, intressen, personlighet?

Rent spontant, den superhajpade tjejfavoriten MFK Baccarat 540 ... men "alla" luktar väl så nuförtiden, lika rolig som Dior Sauvage typ

Annars så kan du beställa Diptyque Philosykos från deras egna hemsida, tipsade en vän om den förra sommaren som köpte den till sin fru. Den blev snabbt hennes nya favorit

Beror ju lite på vad hon normalt sett gillar för dofttyper och vilken budget du har.
Frugans favoriter just nu är Clean - Aqua Neroli, Tom Ford Neroli Portofino Forte och Byredo - Casablanca Lily.
Alla gåvor från mig förutom Tom Ford Neroli Portofino Forte som hon regelrätt stal från mig.

Senast ändrad:
Finns iaf direktingång via Östra Hamngatan med parkering utanför

Berätta lite mer om henne. Ungefärlig ålder, intressen, personlighet?

Rent spontant, den superhajpade tjejfavoriten MFK Baccarat 540 ... men "alla" luktar väl så nuförtiden, lika rolig som Dior Sauvage typ

Annars så kan du beställa Diptyque Philosykos från deras egna hemsida, tipsade en vän om den förra sommaren som köpte den till sin fru. Den blev snabbt hennes nya favorit

Född på mitten av 80-talet, brukar inte nyttja parfym så ofta men jag tror det är DKNY Be Delicous Fresh Blossom som hon brukar köra på. Gillar träning, hästar och friluftsliv.

Beror ju lite på vad hon normalt sett gillar för dofttyper och vilken budget du har.
Frugans favoriter just nu är Clean - Aqua Nerolo, Tom Ford Neroli Portofino Forte och Byredo - Casablanca Lily.
Alla gåvor från mig förutom Tom Ford Neroli Portofino Forte som hon regelrätt stal från mig.
Bra tips!

Tillbaka
Topp