Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Go samling! Vad har du för TF där i bakgrunden?FMD och EMD, Vetiver och LIDGE. Den sistnämnda är nog en av mina top tio.
Har snöat in mig rejält på Guerlain. Vilka är era favoriter från huset?![]()
Körde också Roja - Danger PC tidigare idag. I början var den ingen wow men sen jäklar utvecklade den sig riktigt riktigt fintFMD var Roja Danger PC från sample, riktigt fin, kanske åker in på villhöver listan...
EMD:
![]()
Torrt cederträ och lite incense är de största/tydligaste beståndsdelarna. Riktigt skön doft.
Håller med till fullo. Sambon fick ta över min också. Fin doft i alla fall!![]()
Provade Widian - Delma idag. Jäääkligt trevlig men otroligt pudrig och söt som verkligen drar mer åt det feminina hållet. Jag kanske är lite snett ute här men tycker att den påminner en del om Lost Cherry i som söthet och pudrighet. Riktigt trevlig, sambo-approved även om det mer var så att hon ville ha den för egen del!
Har läst att Danger ska vara ”inspirerad” av Guerlain Heritage. Vill också testa den för att jämföra likheternaFMD var Roja Danger PC från sample, riktigt fin, kanske åker in på villhöver listan...
EMD:
![]()
Torrt cederträ och lite incense är de största/tydligaste beståndsdelarna. Riktigt skön doft.
När jag läste på om Danger idag så konstaterade jag också detta påpekande på flera ställen.Har läst att Danger ska vara ”inspirerad” av Guerlain Heritage. Vill också testa den för att jämföra likheterna![]()
Har en hel del från TF.. lite av ett favorithusGo samling! Vad har du för TF där i bakgrunden?
Såg en Review av Danger nyss där the Fragrance apprentice säger att den bla påminner om TF Italian Cypress och TF Noir. Jag ser inga större likheter mellan dem och Heritage så ska bli intressant att höra om det finns likheter.När jag läste på om Danger idag så konstaterade jag också detta påpekande på flera ställen.
En flaska Heritage beställd...![]()
Hur är Cruz del Sur II jämfört med Uden? Sugen på en kvalitativ vår/sommardoft men kan inte bestämma mig för vilken av dom.
Uden har jag provat och gillar den skarpt. Cruz del Sur II har jag aldrig testat men noterna verkar mycket intressanta.
Tack så mycket för ett utförligt svarSkilda världar. Cruz del Sur II är tropisk gourmanddoft.
Mycket realistisk mango tillsammans med guava i öppningen. Understödda av florala noter och grönt. Torkar ned till torkade frukter, mjölk och musk.
En hit eller miss, absolut inget blindköp. Kanske inget för den varmaste av sommardagar utan mer för kvällar, risk för att den blir lite stickig i högre värme tror jag.
Tack så mycket för ett utförligt svar. Låter som att jag först borde få tag på ett sample på Cruz del Sue II innan köp och att Uden är mer passande för varmare dagar. Får bli en Uden
.
Jag har haft sample av Uden och Uden Overdose. Gillar båda som attans men upplever vanliga Uden som mer fräsch men min näsa kan absolut ha felHar du testat Uden Overdose? I min mening ett snäpp upp från vanliga Uden.
Vill också understryka det @Hitsville slrev - CDSII är inte det minsta lik. Gillar man tropiska dofter (vilket jag inte gör) så är den grym. Men om man likt mig inte vill dofta som en mangodessert så är den lika illa som VIW. Blä.
Hmm får inte rabattkoden att fungeraTallink har en kod AITI som ger -25% på damparfymer. Alla Tom Ford är ratade som damdofterFinns bara några kvar men de kan ju fylla på innan kampanjen tar slut 05.09.
Jag har haft sample av Uden och Uden Overdose. Gillar båda som attans men upplever vanliga Uden som mer fräsch men min näsa kan absolut ha fel.
Hahaha tack för din åsikt. Blir inget blindköp på CDSII utan får börja med ett sample isåfall
.
Jag slog till på en Uden och en MefistoJag har också kört båda Uden senaste veckorna då jag också är sugen på någon sommardoft, primärt från Xerjoff av någon anledning. Trodde att Zefiro skulle kunna bli ett köp även om den inte är uttalat somrig kanske, men tvekar nu.
Tror också att jag liksom dig föredrar vanliga Uden hittills. Skall testa återigen. Enda kritiken från min sida, bägge är grymma, är att de kanske känns lite väl ’enkla’ enligt mig, inte lika välformulerade och unika som jag upplever annat från huset utan mer generiska. Kan mycket väl vara inbillning dock...
Jag har också kört båda Uden senaste veckorna då jag också är sugen på någon sommardoft, primärt från Xerjoff av någon anledning. Trodde att Zefiro skulle kunna bli ett köp även om den inte är uttalat somrig kanske, men tvekar nu.
Tror också att jag liksom dig föredrar vanliga Uden hittills. Skall testa återigen. Enda kritiken från min sida, bägge är grymma, är att de kanske känns lite väl ’enkla’ enligt mig, inte lika välformulerade och unika som jag upplever annat från huset utan mer generiska. Kan mycket väl vara inbillning dock...