• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
EE0C3104-417F-4C80-8C67-54BCCD26350E.jpeg

Sjukt mysig doft.

Och alltså - dry down på MI: :heart::heart::heart:

Helt klart ett stort plus med snabb orderpackning och kundservice. Nu är SweDoft ett litet företag, med vad jag skulle gissa, inte så många beställningar per dag, så då ska det gå snabbt. Finns inget värre (i-landsproblem) med att sitta och vänta på "din order är skickad"-mail.
Jag gillar alltid snabba puckar efter lagd beställning eller om jag ska skicka något till någon 😎. Som du säger är det säkerligen litet företag med inte alls för många beställningar per dag. Intressant dock att de skickar paketet som REK 😊.

Någon som har lust att ge lite input på Spicebomb? Inte extreme utan originalet.

har doftat på originalet och tycker det är en trevlig designerdoft till vintern men fick idag originalet av frugan, hon hade beställt den online av någon anledning.

Är lite osäker på om det blir en snabb retur av den innan jag öppnar den eller om jag borde ge den en chans? Sa att jag hellre tog Swedoft - tre kronor och den är ju redan påväg så om jag ”råkar” öppna spicebomb blir det ju två nya bekantskaper även om jag såklart åker på att pröjsa för ena själv :angel:

Någon som har lust att ge lite input på Spicebomb? Inte extreme utan originalet.

har doftat på originalet och tycker det är en trevlig designerdoft till vintern men fick idag originalet av frugan, hon hade beställt den online av någon anledning.

Är lite osäker på om det blir en snabb retur av den innan jag öppnar den eller om jag borde ge den en chans? Sa att jag hellre tog Swedoft - tre kronor och den är ju redan påväg så om jag ”råkar” öppna spicebomb blir det ju två nya bekantskaper även om jag såklart åker på att pröjsa för ena själv :angel:

Jag har en vintage. Galen performance för att vara så pass billig. För mycket krydda för min smak. Dock verkar den vara rätt uppskattad av andra könet då det är en av få som jag faktiskt fått uttalade komplimanger av.

Edit
Säljer en Chanel Allure Home om någon är intresserad.

Jag gillar den. Niche i all ära, men jag dras även väldigt mkt till ”staples” i mitt samlande och Spicebomb är en ikon. Tobak och kryddor, vad finns det att ogilla?

Intitio Rehab är en uppenbar dupe på spicebomb DNAt, så gillar du den kommer du även gilla Spicebomb. Spicebomben har dock en fetare punch.

Jag gillar den. Niche i all ära, men jag dras även väldigt mkt till ”staples” i mitt samlande och Spicebomb är en ikon. Tobak och kryddor, vad finns det att ogilla?

Intitio Rehab är en uppenbar dupe på spicebomb DNAt, så gillar du den kommer du även gilla Spicebomb. Spicebomben har dock en fetare punch.
Glömde skriva att Rehab valde jag att sälja då den inte riktigt funkade för mig... men det var väl en kombo av för dyr för att inte älska.

gillar kryddor och framförallt tobak så borde vara en perfekt doft för mig...

Jag har en vintage. Galen performance för att vara så pass billig. För mycket krydda för min smak. Dock verkar den vara rätt uppskattad av andra könet då det är en av få som jag faktiskt fått uttalade komplimanger av.

Edit
Säljer en Chanel Allure Home om någon är intresserad.
Hmm... kanske helt enkelt får låta den vara kvar och använda den för frugans skull ibland :)

En annan bra version på samma doft är Swedoft Royal Satisfaction.
När vi ändå är igång så är den lite av en kusin till histories de parfums 1899 tycker jag. En nichad version av spicebomb. Upplever samma sorts krydda men lite mindre skarp och med en tydlig vaniljbas. Lite mer komplex och kostar därefter.

Edit, tror jag citerade person, syftar på rehab. @bleppo

Senast ändrad:
Insåg nog samma stund som jag frågade här att det var ju lönlöst att tro att någon skulle rekommendera en retur så den fick stanna.

Spontant tycker jag den doftar bättre än Rehab och kanske till och med lite trevligare än extreme. Extreme verkar ju annars vara den som får mest hype.
E06AD7F6-58CD-414F-9EB4-6F0CE2A6B4F7.jpeg

@bleppo Naturligtvis ska du behålla den! Alla behöver en Spicebomb.

Min är en 2016 batch som jag köpte i Barcelona 2017. Det är fortfarande en av mina favoriter.

84CB6274-5AEC-4B6B-9F30-991DF81857B6.jpeg
Håller med. Olivier Polge är även en favoritnäsa. Jävligt duktig på att skapa kreativa ”nya” dofter som fortfarande är massapealing. Spicebomb, Dior Homme, D&G the one, Valentino Uomo, Invictus... best seller efter best seller.

ska bli jävligt intressant att få se vad det är han släpper som sin första egna Chaneldoft i ”vanliga” serien för män.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp