• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Bilagor

• 20210427_213115.jpg
    20210427_213115.jpg
    199.6 KB · Visningar: 6
KD: SweDoft - Tre Kronor (dekant från @S.L)
Det var ett tag sedan jag kände wow på en ny doft jag provat och nu under kvällen fick jag uppleva det igen 👏😃. En doft helt i min smak. Tycker den öppnar upp otroligt fräscht (citrus) och rent för att sedan låta lavendeldoften träda fram. Välbalanserad med att vara fräsch och blommig på ett positivt sätt. Blir att beställa en flaska ikväll frågan är 30 eller 50ml 🤔?
(Lånad bild från nätet.)
66C17444-EA57-4E5C-A15A-A82FAB93F592.jpeg
Fan vad skoj! 🙂

Min Nishane-beställning är redan skickad. Dom är riktigt grymma på Spray!

edit: Och nu sneglar man på Swedoft...

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: bvb
KD: SweDoft - Tre Kronor (dekant från @S.L)
Det var ett tag sedan jag kände wow på en ny doft jag provat och nu under kvällen fick jag uppleva det igen 👏😃. En doft helt i min smak. Tycker den öppnar upp otroligt fräscht (citrus) och rent för att sedan låta lavendeldoften träda fram. Välbalanserad med att vara fräsch och blommig på ett positivt sätt. Blir att beställa en flaska ikväll frågan är 30 eller 50ml 🤔?
(Lånad bild från nätet.)
66C17444-EA57-4E5C-A15A-A82FAB93F592.jpeg
Låter som en doft för mig! Lätt att tycka om tror du? Funderar på att blindköpa 😀

Verkar vara en limited edition dessutom?

30 ml räcker ju långt...

SweDoft ser ju helt klart intressant ut. Nån som testat Extreme Niche?
Annars så verkar ju Tre Kronor vara en bra sommardoft, vilket är nåt som jag är på jakt efter just nu.

Bara jag som hatar att välja storlek på parfymer?
30 ml känns alltid för lite (även om det egentligen lätt är tillräckligt), och 50 ml resp 100 ml skiljer ofta inte så mkt i pris....vips så köper man 100 ml som kommer att vara i 100 år bara för att det var bäst ml/kr ratio...

Bara jag som hatar att välja storlek på parfymer?
30 ml känns alltid för lite (även om det egentligen lätt är tillräckligt), och 50 ml resp 100 ml skiljer ofta inte så mkt i pris....vips så köper man 100 ml som kommer att vara i 100 år bara för att det var bäst ml/kr ratio...
Jag har tidigare resonerar så också 😂 men har senaste veckorna ändrat inställning gällande mängd, 30 - 75ml känner jag som optimalt speciellt om man har en del parfymer sedan tidigare 😊. 50ml är en sweetspot för min del.

Jag har tidigare resonerar så också 😂 men har senaste veckorna ändrat inställning gällande mängd, 30 - 75ml känner jag som optimalt speciellt om man har en del parfymer sedan tidigare 😊. 50ml är en sweetspot för min del.
Mm håller med! 50 ml räcker ju sjukt länge även om man inte är en storsamlare! Jag har drygt 20 flaskor...och man ser knappt att man använt någon av dem 😂

Skumt med Swedoft.. ml/kr på 30 ml är ju bättre än på 50 ml (typ 50 öre men ändå) haha det är ju lite ovanligt. Men dem kanske får sålt fler flarror på så vis...

Bara presentationen på Swedoft motiverar ju ett blindköp!

Finns det någon parfym som du hade kunnat säga påminner om Tre Kronor? :)

50ml är varken för lite eller för mycket 😎.
Nej inte jag heller, ligger också runt det antalet men som du säger känns det som att det inte händer mycket i flaskorna speciellt i några av mina 100/150ml 😂.

Jag brukar oftast räkna hur mycket 1ml av respektive doft kostar men tänkte inte på det när jag beställde igår på SweDoft.

Inte vad jag kan komma på rak arm tyvärr. @S.L borde ha bättre koll där 😎.

Mm håller med! 50 ml räcker ju sjukt länge även om man inte är en storsamlare! Jag har drygt 20 flaskor...och man ser knappt att man använt någon av dem 😂

Skumt med Swedoft.. ml/kr på 30 ml är ju bättre än på 50 ml (typ 50 öre men ändå) haha det är ju lite ovanligt. Men dem kanske får sålt fler flarror på så vis...

Bara presentationen på Swedoft motiverar ju ett blindköp!

Finns det någon parfym som du hade kunnat säga påminner om Tre Kronor? :)
Mja, räknade på det där. 30ml Tre Kronor med samma milliliterpris som 50ml skulle kosta 570kr, jämfört med dom 550kr 30ml kostar. Rätt stor skillnad faktiskt!

Mja, räknade på det där. 30ml Tre Kronor med samma milliliterpris som 50ml skulle kosta 570kr, jämfört med dom 550kr 30ml kostar. Rätt stor skillnad faktiskt
Haha 20 spänn hit eller dit, men tänkte mest att det brukar vara fördelaktigt att handla större kvantiteter 🤔

Drygt 18 kr/ml på 30 ml
19kr/ml på 50 ml

Senast ändrad:
Haha 20 spänn hit eller dit, men tänkte mest att det brukar vara fördelaktigt att handla större kvantiteter 🤔
Hänger väl på vad man tycker det är värt. Att betala extra för att få en flaska som räcker längre kan säkert passa somliga.
Själv tänker jag nog som @bleppo, att jag börjar med 30ml. Skulle jag kära ner mig i den totalt så kanske 50ml kan vara aktuellt vid nästa tillfälle.

Hänger väl på vad man tycker det är värt. Att betala extra för att få en flaska som räcker längre kan säkert passa somliga.
Själv tänker jag nog som @bleppo, att jag börjar med 30ml. Skulle jag kära ner mig i den totalt så kanske 50ml kan vara aktuellt vid nästa tillfälle.
Tycker det är kul med ett företag som både kan erbjuda mindre flaskor och till samma pris som större! Då kan man testa mer 😀

Beror också på vad det är för typ av doft. Jag behöver kanske inte 100 ml av en potent jävel där några spray räcker gott och väl hela dagen, men en lätt sommarfreshie som man mer eller mindre kan bada i, men älskar doften, kan man köra en stor flaska.

Jag förstår fortfarande inte varför t ex PdM kör 125 ml på vissa flaskor enbart medans andra kommer i olika storlekar. Vem behöver 125 ml Carlisle om man har flera dofter och inte tänkt enbart köra en doft jämt?

Beror också på vad det är för typ av doft. Jag behöver kanske inte 100 ml av en potent jävel där några spray räcker gott och väl hela dagen, men en lätt sommarfreshie som man mer eller mindre kan bada i, men älskar doften, kan man köra en stor flaska.

Jag förstår fortfarande inte varför t ex PdM kör 125 ml på vissa flaskor enbart medans andra kommer i olika storlekar. Vem behöver 125 ml Carlisle om man har flera dofter och inte tänkt enbart köra en doft jämt?
Håller med till 100 %!
Min Layton kommer vara livet ut 😂
Percival lär däremot gå åt

Inte vad jag kan komma på rak arm tyvärr. @S.L borde ha bättre koll där 😎.
Jag har ju tidigare liknat den lite vid en ”vintage Le Male” möter Reflection Man ungefär så jag får väl hålla fast vid det men det är lite killgissning då jag faktiskt aldrig själv använt klassiska Le Male (men hade en kompis som körde den som signaturdoft under många år). Sen finns det en musk/fruktighet inTre Kronor tycker jag som ger lite mera djup på nåt vis. Jag är ju ingen performance fetischist men tycker att den leverera mycket bra för den typ av fräscha doft som det handlar om.

Futura har dock i alla fall för mig ganska tydlig vetiver som balanserar fräschheten med lite jordighet.
Det finns fräshare dofter i Colonia serien och för mig är denna kanske lite på gubbigare sidan (+40 😂). Tycker den är perfekt nu under våren men tror inte att jag använder den de hetaste sommardagarna.

• Like
Reactions: bvb
Det finns fräshare dofter i Colonia serien och för mig är denna kanske lite på gubbigare sidan (+40 😂). Tycker den är perfekt nu under våren men tror inte att jag använder den de hetaste sommardagarna.
Ja jag håller helt med. Future är gubbigare medan Colonia och intense är ungdomligare, samtidigt som jag tycker hela ADPs DNA är gubbigt, vilket jag gillar 😁

• Like
Reactions: JCE
Tillbaka
Topp