• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Sitter inte i pengarna, mer bara att man vill bli nöjd när man lägger en sådan summa på en parfym:)

skulle köpa ett sample eller ännu hellre en dekanter (finns grupper på facebook som säljer såna) eller här på KS och använda den ”ordentligt”.

Personligen tycker jag det är för dyrt för den. Men med det sagt så har jag GIT och kommer sannolikt köpa en ny när den tar slut för 1700 eller vad den kostar.

skulle köpa ett sample eller ännu hellre en dekanter (finns grupper på facebook som säljer såna) eller här på KS och använda den ”ordentligt”.

Personligen tycker jag det är för dyrt för den. Men med det sagt så har jag GIT och kommer sannolikt köpa en ny när den tar slut för 1700 eller vad den kostar.
Det låter klokt, så jag vet om jag ens gillar lukten!

Om du har möjlighet, gå till valfri butik som säljer Aventus, ta ett sprut på ena handleden, få en känsla om du gillar, hur länge den sitter i och kom tillbaka imorgon och panga. Så gör jag med parfym inköp - verkar dumt att spendera närmare 3K för något som inte passar på ens hud. Vidare gillar jag att köpa 10ml tester och köra det någon månad och se om man verkligen fastnar för parfymen oavsett.

Varierar mellan Aventus Creed, MFK Baccarat, TF oud och LL Santal. Har Creed Silver Mountain också men den får i princip ingen användning alls.

Tjenare,

Har diors nya Homme 100ml oöppnad om någon vill byta något eller köpa :)

Den har inte släppts än o släpps om två veckor!

ABE6A2ED-FB26-440C-A36F-43F32D399EAD.jpeg
Finns det intresse i tråden för byteshandel? Har två ganska trevliga dofter som min partner inte tål öht.....

- Tom Ford Grey Vetiver EDP (35% kvar)
- Tabac Orginal (95% kvar)
- L’eau D’Issey Pour Homme intense (Issey Miyake) (95% kvar)
- Lavanda av Ach Bito (90% kvar)
- Zara San Francisco (90% kvar)
- Hugo Boss Dark Blue (95% kvar)
-Lanvin Homme Sport (95% kvar)

Någon som är intresserad av byte mot dessa?

- Tom Ford Grey Vetiver EDP (35% kvar)
- Tabac Orginal (95% kvar)
- L’eau D’Issey Pour Homme intense (Issey Miyake) (95% kvar)
- Lavanda av Ach Bito (90% kvar)
- Zara San Francisco (90% kvar)
- Hugo Boss Dark Blue (95% kvar)
-Lanvin Homme Sport (95% kvar)

Någon som är intresserad av byte mot dessa?
Ett tips är att du skriver volymen också, annars säger procenten ingenting. Det är stor skillnad på 90% av 30ml eller 100ml. :)

Om någon är intresserad av en av Byredos bästa dofter så säljer jag en här:

https://klocksnack.se/threads/parfym-byredo-baudelaire.127927/

:)

Någon som är intresserad av ett byte kanske? Plus pengar åt någon av hållen om det är skillnad i värde. Jag skulle främst vilja testa på;

- Creed Aventus eller annan från Creed
- Parfums de Marly Layton eller Herod
- något från Amouage?
- Tom Ford Tobacco Oud, Ambre Absolute eller Vert d'Encens.´

Skicka PM och kom med förslag. :)

Någon provat och vill ge ett utlåtande?
Nyfiken på om den är lika bra som rösterna gör gällande.

016511B3-DD6F-409E-9E35-DC9AD51C520A.jpeg
Testade den och många andra från Kilian utomlands och den var högst tveksam. Tycker den mest dominanta noten rakt igenom är söt honung med något pudrigt. Verkligen inte värd sin price tag och så långt ifrån maskulin doft du kan komma.

Testade den och många andra från Kilian utomlands och den var högst tveksam. Tycker den mest dominanta noten rakt igenom är söt honung med något pudrigt. Verkligen inte värd sin price tag och så långt ifrån maskulin doft du kan komma.

Så pass. Pudrigt är inte något för mig men jag räds absolut inte mindre maskulina dofter. Tack för inputen!

Så pass. Pudrigt är inte något för mig men jag räds absolut inte mindre maskulina dofter. Tack för inputen!
Min favorit doft är Dior Homme intense som jag har haft många återkommande köp av och den är både sött och metrosexuell så förstår du min jämförelse av den. Lukta på den först är mitt tips innan köp.

Tillbaka
Topp