• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

davvaer

Omega
935587D0-B650-4CD2-AF3A-85BBA5067F61.jpeg


New in som man säger
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag tar det tillbaka.

Va inte meningen att låta dryg, men den va verkligen ”IT” i LA/NyC då. Varenda jävel luktade Santal på de ”hippa” ställena. En artist-kompis till mig frågade till och med ”vad det är för parfym alla pratar om”? (DJ/producent).

Men den kanske är en trend fortfarande.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Va inte meningen att låta dryg, men den va verkligen ”IT” i LA/NyC då. Varenda jävel luktade Santal på de ”hippa” ställena. En artist-kompis till mig frågade till och med ”vad det är för parfym alla pratar om”? (DJ/producent).

Men den kanske är en trend fortfarande.
Lucky me att jag aldrig kommer sätta min fot på en klubb i LA/NYC då. ;)
 

bleppo

Omega
2-Faktor
De senaste förvärven.
Mugler A*men Pure Malt och Pure Havane

Spontant så är Pure Malt en mycket trevlig doft fruktig whiskey-ton på ngt sätt med citrus i toppen. Känns helt klart användbar och hyfsat mångsidig.

Pure Havane kanske inte blir den jag kommer använda mest, luktar för mig som en söt körsbärsgodis eller vattenpipa.

Men nu har jag bara hunnit snabbtestat dem.

E1435239-329E-4263-90BC-0DF65A400459.jpeg


Nu när de fått sitta ett tag har de bytt karaktär rätt ordentligt... Pure Havane doftar mer söt tobak, honung och vanilj och har ingen körsbärsdoft kvar.
Pure Malt tycker jag drar lite mer åt söt läder nu med inslag av whiskey och malt.
 
Senast ändrad:

Alarik

Audemars
2-Faktor
Kul! Jag har kollat på en annan från samma. Återkom gärna med hur den presterar

Yes.
Tog mig igenom deras dofter och Onyx pearl och Black saphir var grymma. Övriga var inget som jag fastnade för (utöver denna då).
Tanken var att köpa Bois Doré från Van Cleef men det tog en helt annan vändning med både inriktning på doft och hus.
 
  • Like
Reactions: bvb

bleppo

Omega
2-Faktor
Yes.
Tog mig igenom deras dofter och Onyx pearl och Black saphir var grymma. Övriga var inget som jag fastnade för (utöver denna då).
Tanken var att köpa Bois Doré från Van Cleef men det tog en helt annan vändning med både inriktning på doft och hus.

Jag kan rekommendera Bois Doré, en doft jag använder ganska frekvent. Mycket trevlig tonka.
Känns som en bättre version av Armani Code Profumo.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Va roligt!
I senaste King gör de en genomgång av Svenska niche-hus och Agonist är med. Blev rejält nyfiken på deras dofter! Gärna en liten review om du orkar!


Toppnoterna fullkomligen skriker av frisk och bitter grapefrukt. Den öppnar onekligen ganska aggressivt av frän citrus.
Snart lägger lägger sig syrligheten mer och mer i bakgrunden och en ton av solmogna gula frukter, peppar och svarta vinbär börjar uppenbara sig.
Nu ett par timmar senare är det en ganska en mjuk blandning av söt frukt och ceder.
Vad jag uppskattar är att trätonerna inte är torra eller pudriga utan mer blöta och krämiga.
Det är någon fruktansvärt bekant ton som är väldigt framträdande (något godis som jag ibland äter men jag kan verkligen inte placera det).
Lite sommarhetta kan nog absolut få den att lyfta mer och ge bättre performance men just nu skulle jag säga att den håller ”ok”. Varken mer eller mindre.


Edit: förbannad idiot jag är. Noterna står ju t.o.m på flaskan....
Då blev det inte så svårt längre - godiset var dessa:
89DA2142-8CA2-4DD4-9369-15FA65CDF659.jpeg
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Toppnoterna fullkomligen skriker av frisk och bitter grapefrukt. Den öppnar onekligen ganska aggressivt av frän citrus.
Snart lägger lägger sig syrligheten mer och mer i bakgrunden och en ton av solmogna gula frukter, peppar och svarta vinbär börjar uppenbara sig.
Nu ett par timmar senare är det en ganska en mjuk blandning av söt frukt och ceder.
Vad jag uppskattar är att trätonerna inte är torra eller pudriga utan mer blöta och krämiga.
Det är någon fruktansvärt bekant ton som är väldigt framträdande (något godis som jag ibland äter men jag kan verkligen inte placera det).
Lite sommarhetta kan nog absolut få den att lyfta mer och ge bättre performance men just nu skulle jag säga att den håller ”ok”. Varken mer eller mindre.

Brutalt bra recession! Tack!
Jag har enorma problem med performance på ”sommardofter”. Egentligen bara Terre d Hermes som sitter bra på mig. Behöver en ny, testar Byredos sundazed under semestern och gillar verkligen bränt socker med citrus men även den har låg performance på mig. Tyvärr.
 

KXII

Cartier
Toppnoterna fullkomligen skriker av frisk och bitter grapefrukt. Den öppnar onekligen ganska aggressivt av frän citrus.
Snart lägger lägger sig syrligheten mer och mer i bakgrunden och en ton av solmogna gula frukter, peppar och svarta vinbär börjar uppenbara sig.
Nu ett par timmar senare är det en ganska en mjuk blandning av söt frukt och ceder.
Vad jag uppskattar är att trätonerna inte är torra eller pudriga utan mer blöta och krämiga.
Det är någon fruktansvärt bekant ton som är väldigt framträdande (något godis som jag ibland äter men jag kan verkligen inte placera det).
Lite sommarhetta kan nog absolut få den att lyfta mer och ge bättre performance men just nu skulle jag säga att den håller ”ok”. Varken mer eller mindre.


Edit: förbannad idiot jag är. Noterna står ju t.o.m på flaskan....
Då blev det inte så svårt längre - godiset var dessa:
89DA2142-8CA2-4DD4-9369-15FA65CDF659.jpeg

Va ärlig, du ville bara show off hur grym din näsa är ;) Skämtåsido så satte du ju noterna ju!
Finns den i någon butik att dofta på?

Brutalt bra recession! Tack!
Jag har enorma problem med performance på ”sommardofter”. Egentligen bara Terre d Hermes som sitter bra på mig. Behöver en ny, testar Byredos sundazed under semestern och gillar verkligen bränt socker med citrus men även den har låg performance på mig. Tyvärr.

Har du testat Profumum Roma eller Maison Christian Dior?

Jag tycker att Romas performance är riktigt bra, tyvärr har jag inte fastnat för en specifik doft...

Dior så tycker jag att performance är riktigt bra. Min favorit är Terra Bella, tyvärr ska den utgå. Men då finns ju alternativ som Ballade Sauvage, riktigt fin!

Där fick du några tips hähä!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Va ärlig, du ville bara show off hur grym din näsa är ;) Skämtåsido så satte du ju noterna ju!
Finns den i någon butik att dofta på?



Har du testat Profumum Roma eller Maison Christian Dior?

Jag tycker att Romas performance är riktigt bra, tyvärr har jag inte fastnat för en specifik doft...

Dior så tycker jag att performance är riktigt bra. Min favorit är Terra Bella, tyvärr ska den utgå. Men då finns ju alternativ som Ballade Sauvage, riktigt fin!

Där fick du några tips hähä!

Haha, faktiskt inte :D
Övriga 20 noter som står hittar jag inte alls. I detta fallet är det noter som är väldigt enkla att plocka ut.
De finns på NK i Göteborg om du vill prova.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Har du testat Profumum Roma eller Maison Christian Dior?

Jag tycker att Romas performance är riktigt bra, tyvärr har jag inte fastnat för en specifik doft...

Dior så tycker jag att performance är riktigt bra. Min favorit är Terra Bella, tyvärr ska den utgå. Men då finns ju alternativ som Ballade Sauvage, riktigt fin!

Där fick du några tips hähä!

Testat diors lite lyxigare dofter som nån köpt här ovan. Dock ej de ”lättare”. Testade bara på en flygplats så ingen längre koll!

Ska kolla på de du rekommenderade! Tack!
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Är det någon mer än jag som inte hinner ta slut på en flaska runt 50ml innan jag hinner tröttna på doften?

I hyllan finns Tom Ford Noir Extreme 50ml inköpt 2016, Tom Ford Oud Wood 30ml från 17 sen Chanel Bleu the Chanel 50ml från 18 och sist en Dior Sauvage 50ml från 19 som min sambo köpte.

Skulle gärna vilja testa TF Tobacco Vanilla och Byredo Gipsy Water men blir så dyrt om dom inte lirar med min hud. :rolleyes:
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Är det någon mer än jag som inte hinner ta slut på en flaska runt 50ml innan jag hinner tröttna på doften?
I hyllan finns Tom Ford Noir Extreme 50ml inköpt 2016, Tom Ford Oud Wood 30ml från 17 sen Chanel Bleu the Chanel 50ml från 18 och sist en Dior Sauvage 50ml från 19 som min sambo köpte.

Skulle gärna vilja testa TF Tobacco Vanilla och Byredo Gipsy Water men blir så dyrt om dom inte lirar med min hud. :rolleyes:

Jag tröttnar inte, men de dofter jag har får såpass bra performance att de är dryga. Det tar så lång tid att ta slut på en flaska att jag köper nytt snabbare än jag tar slut på dofter.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Spännande! Har läst om den och är nyfiken. Hur är den?

Jag tycker verkligen att den är fantastisk men gillar ju också rökiga parfymer så det underlättar.
Toppen är extremt rökig men lägger sig efter några minuter. Därefter blir den varm med toner av gummi, läder och övermogen röd frukt. Det är nästan som om det finns toner av uppvärmd Dr Pepper långt där bak. Allt inkapslat i känslan från en öppen brasa.
Gillar man exempelvis By the Fireplace är denna ytterligare ett steg uppåt och utan vaniljtonerna.

Den är helt klart tung och inget jag bär dagligen under vintern med den är ett superskönt sätt att bryta av de klassiska tobakstunga dofterna som jag gärna bär.

Två puffar och den håller från morgon till kväll.
 
Topp