• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jag tycker verkligen att den är fantastisk men gillar ju också rökiga parfymer så det underlättar.
Toppen är extremt rökig men lägger sig efter några minuter. Därefter blir den varm med toner av gummi, läder och övermogen röd frukt. Det är nästan som om det finns toner av uppvärmd Dr Pepper långt där bak. Allt inkapslat i känslan från en öppen brasa.
Gillar man exempelvis By the Fireplace är denna ytterligare ett steg uppåt och utan vaniljtonerna.

Den är helt klart tung och inget jag bär dagligen under vintern med den är ett superskönt sätt att bryta av de klassiska tobakstunga dofterna som jag gärna bär.

Två puffar och den håller från morgon till kväll.

Jag gillar också lite rökiga, varma dofter. Har funderat på denna som en signaturdoft. Den låter onekligen spännande :)

Enormt är inget jag siktar efter dock :D. Något lite lagom avvägt med andra noter. Jag ska ta en sväng in till gents någon gång och testa där.

Fan vet om jag kan påstå att bois är avvägd tyvärr. Luktar efter drydown som en urbrunnen whiskey-tunna typ. Men riktigt ball i all sin prakt!

• Like
Reactions: bvb
Jag gillar också lite rökiga, varma dofter. Har funderat på denna som en signaturdoft. Den låter onekligen spännande :)

Då har du säkert koll på dessa två rackare:

8DD62876-9FB1-4450-95A6-9301B293F087.jpeg

Nasomattos parfymer görs ju av Alessandro Gualtieri (Dvs skaparen av Orto Parisi) och denna är rätt speciell.
F630ADE0-77FE-42BC-968A-E44AB5C07BDC.jpeg

Då har du säkert koll på dessa två rackare:

8DD62876-9FB1-4450-95A6-9301B293F087.jpeg

Nasomattos parfymer görs ju av Alessandro Gualtieri (Dvs skaparen av Orto Parisi) och denna är rätt speciell.
F630ADE0-77FE-42BC-968A-E44AB5C07BDC.jpeg
Nishane ligger i pris något över vad jag vill lägga egentligen men den ska jag absolut kolla upp också. Nasomatto har jag koll på men ej testat än :)

Min kollektion efter 4-5 år. Inte köpt något nytt på 2 år så tror jag hittat det jag vill ha mer eller mindre.

Frapin L'humaniste till vänster måste testas, bästa parfymen. Komplimanger varje gång och doftar otroligt.
67093628_1091261257735540_7415888587100520448_n.jpg

Min kollektion efter 4-5 år. Inte köpt något nytt på 2 år så tror jag hittat det jag vill ha mer eller mindre.

Frapin L'humaniste till vänster måste testas, bästa parfymen. Komplimanger varje gång och doftar otroligt.

Fin samling.

Behöver något fräscht och grönt till våren, tips någon? : )

Ej GIT

Jag tycker verkligen att den är fantastisk men gillar ju också rökiga parfymer så det underlättar.
Toppen är extremt rökig men lägger sig efter några minuter. Därefter blir den varm med toner av gummi, läder och övermogen röd frukt. Det är nästan som om det finns toner av uppvärmd Dr Pepper långt där bak. Allt inkapslat i känslan från en öppen brasa.
Gillar man exempelvis By the Fireplace är denna ytterligare ett steg uppåt och utan vaniljtonerna.

Den är helt klart tung och inget jag bär dagligen under vintern med den är ett superskönt sätt att bryta av de klassiska tobakstunga dofterna som jag gärna bär.

Två puffar och den håller från morgon till kväll.
Tips på inköpsställen?
By the fireplace är min parfym höst/vinter/tidig vår typ dygnet runt ;)

Om någon har en flaska Amouage Reflection Man som de vill bli av med, så är jag kanske intresserad. Känner mig lite sugen på den doften!

IMG_20200318_073319795.jpg

Roade mig för en tid sedan med att beställa ett sample pack ifrån Swedoft. En del riktigt trevliga dofter. Den på Youtube hypade "Rasputin" var kanske inte min favorit. Lite för avancerad för min smak. Royal Satisfaction, Cambodian Oud och Mysterious Shadow var riktigt trevliga dock. När jag testade Cambodian Oud gav frugan mig en spontan komplimang att hon tyckte jag luktade gott. Det gör hon aldrig annars så just nu lutar det väl åt en stor flaska sådan.

trevlig samling och snygg line up. Tack för tips. Är du sugen på byten har jag en hel del, både high end mainstream men även nische som Xerjeoff, Amorage, Juliettehas a gun, Gallimard, RL Royoal Oud, ADP x 3, mm.

På mig tycker jag den hade noll performance och var lite endimensionell väl den satt sig.
Den hade helt klart lattjo varit att bryta av med emellanåt men jag skulle inte kunna motivera priset i förhållande till vad man får.
ok, helt med på vad du menar. tack för info.

Tillbaka
Topp