• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

MrJL

Omega
2-Faktor
Är det bara jag som inte förstår hypen kring Aventus och tex JP Ultra male?
Testat bägge med ett öppet sinne med hopp om att jag skulle älska dom, Aventus doftar trevligt första kvarten sen börjar en tvålliknande lukt stanna kvar som jag inte alls uppskattade, inte heller tjejen. Ultra male förstår jag inte heller.... Kanske är det så att den väcker någon sorts 90-tals vibe hos mig. Samma sak där, doftar rätt fräscht och intressant i början men sedan följer någon sorts "billig" doft enligt mig.

Någon kanske kan upplysa mig om det jag inte förstår? :)
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Är det bara jag som inte förstår hypen kring Aventus och tex JP Ultra male?
Testat bägge med ett öppet sinne med hopp om att jag skulle älska dom, Aventus doftar trevligt första kvarten sen börjar en tvålliknande lukt stanna kvar som jag inte alls uppskattade, inte heller tjejen. Ultra male förstår jag inte heller.... Kanske är det så att den väcker någon sorts 90-tals vibe hos mig. Samma sak där, doftar rätt fräscht och intressant i början men sedan följer någon sorts "billig" doft enligt mig.

Någon kanske kan upplysa mig om det jag inte förstår? :)

Adventus (precis som med Virgin island waters) tycker jag är trevlig och en perfekt sommardoft om den kostat 500 spänn. Som nichparfym är den ihop med mycket av deras sortiment slätstruken. De är parfymvärldens Rolex.

Edit: ändrar min särskrivning innan någon kommer på mig.
 

Kaptenens

Cartier
Pledge Member
Är det bara jag som inte förstår hypen kring Aventus och tex JP Ultra male?
Testat bägge med ett öppet sinne med hopp om att jag skulle älska dom, Aventus doftar trevligt första kvarten sen börjar en tvålliknande lukt stanna kvar som jag inte alls uppskattade, inte heller tjejen. Ultra male förstår jag inte heller.... Kanske är det så att den väcker någon sorts 90-tals vibe hos mig. Samma sak där, doftar rätt fräscht och intressant i början men sedan följer någon sorts "billig" doft enligt mig.

Någon kanske kan upplysa mig om det jag inte förstår? :)
Creed är den mest ovärda parfymen jag någonsin haft. Som Alarik säger är det en trevlig doft för 500 spänn.
Tycker flaskorna är riktigt tacky också. Men av någon anledning så gillar jag dom ändå av någon anledning jag inte förklara
 

otisred

Omega
Riktigt bra! Det är synd att Byredo slutar med alla bra/roliga dofter och endast har kvar 37 dofter som alla doftar likadant. Seven veils var riktigt unik men försvann den med

Ja jag håller med. En av de bättre från Byredo. Men tyvärr får den lämna för att jag måste rensa ut lite, köpt för många parfymer senaste månaderna. :)

Luktade nyligen på deras Eleventh Hour. Tyckte den var väldigt fin!
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Ett wild card som jag har fått väldigt mycket positiva kommentarer om är:
212-vip-men-black-2_1.jpg

https://www.carolinaherrera.com/us/en/fragrances/212-fragrance/212-vip-collection/212-vip-black/

Jag blev väldigt positivt överraskad när jag testade denna. Helt klart en kvällsparfym då den är ganska tung men ändå fräsch. Väldigt mycket blandade omdömen online så testa själv om den låter intressant. Marknadsföringen förstår jag mig inte på alls... Men doften är härlig :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ett wild card som jag har fått väldigt mycket positiva kommentarer om är:
212-vip-men-black-2_1.jpg

https://www.carolinaherrera.com/us/en/fragrances/212-fragrance/212-vip-collection/212-vip-black/

Jag blev väldigt positivt överraskad när jag testade denna. Helt klart en kvällsparfym då den är ganska tung men ändå fräsch. Väldigt mycket blandade omdömen online så testa själv om den låter intressant. Marknadsföringen förstår jag mig inte på alls... Men doften är härlig :)


Vad roligt! Jag har en kompis som jobbar för CH (fast i mellanöstern). Ett varumärke jag har svårt att placera ärligt talat.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Vad roligt! Jag har en kompis som jobbar för CH (fast i mellanöstern). Ett varumärke jag har svårt att placera ärligt talat.
Känns spretigt och tanken är väl att de ska vara en frisk fläkt i parfymbranchen (antar jag). Men herrdofterna är faktiskt över lag bra och verkar väldigt bra och länge. Sen märker man ju att paketering (blixtrar, damskorm.m.) och marknadsföring går åt den yngre generationen och det är väl därför man inte förstår vad som pågår :)
 

Denvy

Omega

johpe

Panerai
2-Faktor
Joo visst den kostar en del men det gör ju nästan alla niche parfymer.

Doftmässigt är den helt otrolig, jag skojar inte att jag har nog fått komplimang varenda gång jag har haft den. Bra mycket mer en Aventus och GIT.
Vet du om det finns ngnstans man kan köpa sample av den? (eller prova IRL)
 

Txistorra

Omega
På tal om byredo, fick en oud immortel-sample. Väldigt trevlig. Erfarenheten säger dock att det är bättre performance på samples, i synnerhet från Byredo. Någon som har den och har något att säga? Eller har tips på liknande dofter.
Är delen om performance jag skrev ovan sann, eller är det helt enkelt ”spänningen” som försvinner när man har en hel flaska?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
På tal om byredo, fick en oud immortel-sample. Väldigt trevlig. Erfarenheten säger dock att det är bättre performance på samples, i synnerhet från Byredo. Någon som har den och har något att säga? Eller har tips på liknande dofter.
Är delen om performance jag skrev ovan sann, eller är det helt enkelt ”spänningen” som försvinner när man har en hel flaska?

Jag har oud immortel som hel flaska. Den har mycket bra performance på mig. Brukar faktiskt använda den som exempel när nån säger att Byredo har taskig performance.
Sitter lätt en hel dag.

Men det brukar oud-dofter göra på mig ska tilläggas!
 

sir alex

Panerai
På tal om byredo, fick en oud immortel-sample. Väldigt trevlig. Erfarenheten säger dock att det är bättre performance på samples, i synnerhet från Byredo. Någon som har den och har något att säga? Eller har tips på liknande dofter.
Är delen om performance jag skrev ovan sann, eller är det helt enkelt ”spänningen” som försvinner när man har en hel flaska?
Kör den som min vinterdoft och luktar skogsbrand hela dagen. En av mina absoluta favoriter.
 
På tal om rökiga parfymer.
Detta är den absolut rökigaste parfymen jag äger och någonsin luktat på. En snubbe på Youtube tycker att den luktar som "brinnande julgranar". Ett sprut av denna och jag klarar sig resten av det dygnet. Jag brukar använda den lilla "rollerflaskan som följer med, det blir på tok för starkt annars tycker jag. Flaskan kommer utan problem att räcka min livstid ut.
https://www.fragrantica.com/perfume/Profumum-Roma/Arso-11700.html
 

Txistorra

Omega
På tal om rökiga parfymer.
Detta är den absolut rökigaste parfymen jag äger och någonsin luktat på. En snubbe på Youtube tycker att den luktar som "brinnande julgranar". Ett sprut av denna och jag klarar sig resten av det dygnet. Jag brukar använda den lilla "rollerflaskan som följer med, det blir på tok för starkt annars tycker jag. Flaskan kommer utan problem att räcka min livstid ut.
https://www.fragrantica.com/perfume/Profumum-Roma/Arso-11700.html
Låter intressant, tack för tipset :)
 
Topp