• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Såg att Floris både har Edt och Edp, hur väl håller deras Edt?
Varierar nog en del mellan de olika specifika EDT/EDP, så är det väl för alla märken? Ibland finns ju EDT som håller lika bra eller bättre än motsvarande EDP t.o.m. Denna har jag inte haft så länge men tycker den verkar hålla ganska ok, 5-6 timmar säkert men såklart ganska liten bubbla de sista timmarna.

• Like
Reactions: bvb
Kyligt och grått. Passar på och kör Spicebomb Extreme:
20210602_094053.jpg

Den är jag lite nyfiken på men jämförelsen med Le Male gör mig tveksam... tankar kring den jämförelsen?
Absolut värd att prova tycker jag 😊.
Läst på Frag där vissa som du skriver jämför den lite med Le Male ”vintage”. Har tyvärr endast dofter på nya Le Male så kan inte uttala mig där. Däremot påminner den lite eller ja den har likheter med Reflection Man men tycker absolut Darley är bättre, fräschare och inte lika söt.

Absolut värd att prova tycker jag 😊.
Läst på Frag där vissa som du skriver jämför den lite med Le Male ”vintage”. Har tyvärr endast dofter på nya Le Male så kan inte uttala mig där. Däremot påminner den lite eller ja den har likheter med Reflection Man men tycker absolut Darley är bättre, fräschare och inte lika söt.
Det som gör mig orolig, vintage Le Male gör att de gamla kräkreflexerna vaknar lite. Förbannade tonår där 70% hade Le Male och jag kan garantera att ingen var en ”sissy sprayer”

Det som gör mig orolig, vintage Le Male gör att de gamla kräkreflexerna vaknar lite. Förbannade tonår där 70% hade Le Male och jag kan garantera att ingen var en ”sissy sprayer”
Minns Le Male mycket väl från sena tonåren. Den hade sån brutal performance att chocken av den lika väl kunde dödat allt parfymintresse för all framtid 😂

Hahaha 😂. @S.L kanske har någon input gällande likheter med Le Male ”vintage”?
Har ingen personlig erfarenhet av den men hade en kompis som alltid körde den. Kan inte påstå att det lämnade något jättebestående doftminne (han kanske var en sissysprayer?). Alla kommentarer om likheter har dock gjort mig lite nyfiken på att nosa upp en vintage flaska. Darley är nog topp 5-ish hos mig. Percival & Sedley gjorde ingenting för mig men Darley har jag redan beställt backup flaska av.

Kör dekant av Chanel Edimburgh idag. Blir nog nästa flaskköp. Riktigt bra 👍🏻

Ruskigt fin 🤩

Hur går det med Decas?

8D77D829-C219-4654-B1C0-CA667F35961F.jpeg

Den e riktigt fin! Tycker om dom fräscha små mintpustarna som fladdrar förbi när man minst anar ;)

En favorit här med!

Kan ibland ha svårt för mint, men i just den här är den perfekt balanserad.

Inte helt otrevligt heller att den ligger i 1861-serien. Dubbelt så mycket juice för mindre pengar än dem flesta andra kollektioner.

Inne på att testa Encre Noire efter att hype och funderar på ett blindköp. Men står i valet och kvalet mellan "vanliga" Encre Noire och Encre Noire A L'Extreme. Någon med erfarenhet av båda?

Jag föredrar lite tyngre dofter och växlar idag mellan AdP Oud, Tom Ford Tuscan Leather och den betydligt lättare Byredo Slow Dance. Har även testa Creed Aventus som verkligen föll mig i smaken.

Många tack!

Inne på att testa Encre Noire efter att hype och funderar på ett blindköp. Men står i valet och kvalet mellan "vanliga" Encre Noire och Encre Noire A L'Extreme. Någon med erfarenhet av båda?

Jag föredrar lite tyngre dofter och växlar idag mellan AdP Oud, Tom Ford Tuscan Leather och den betydligt lättare Byredo Slow Dance. Har även testa Creed Aventus som verkligen föll mig i smaken.

Många tack!
Jag föredrar absolut L'Extreme men den funkar ju bättre under det lite kallare halvåret.

Tillbaka
Topp