• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

FMD:
50D254A4-5698-4F72-B1F4-63FB7D19A7DC.jpeg

Var inne på kontoret igår när en diskussionen uppstod kring hur män tydligen börjar lukta på ett speciellt sett när dem kommer upp i en viss ålder 😂

Samtalsämnet gled därefter in på hur jag alltid luktar "såå himla gott", att man känner i byggnaden när jag är på kontoret och att doften sitter kvar på mitt kontor när någon gått in för att ex låna en laddare 😀 haha

Ändå är jag en sissysprayer som kör max 3-5 sprays. Brukar även främst köra fräscha dofter såsom ex BDC, prada lhomme, percival etc

Kul att parfym uppskattas av kollegorna, och att dem inte håller på som @livinl0uds KOL-tanter haha 😂

Brukar ni få komplimanger för era parfymer?

Var inne på kontoret igår när en diskussionen uppstod kring hur män tydligen börjar lukta på ett speciellt sett när dem kommer upp i en viss ålder 😂

Samtalsämnet gled därefter in på hur jag alltid luktar "såå himla gott", att man känner i byggnaden när jag är på kontoret och att doften sitter kvar på mitt kontor när någon gått in för att ex låna en laddare 😀 haha

Ändå är jag en sissysprayer som kör max 3-5 sprays. Brukar även främst köra fräscha dofter såsom ex BDC, prada lhomme, percival etc

Kul att parfym uppskattas av kollegorna, och att dem inte håller på som @livinl0uds KOL-tanter haha 😂

Jag hade en kollega som påstod att han själv började lukta illa efter 43 :bag:

Det är sådana arbetskollegor jag letar efter 😍😎.

Ironiskt nog får jag alldeles för sällan komplimanger gällande mina dofter 😔. Önskar givetvis att det vore mer ofta än vad det är 😎. Dom få komplimanger jag får är av kidsen på skolan och inte kollegorna 😂.
Spelar ingen roll om jag har på mig någon billig eller dyr parfym, designer eller niche.

Kör ATH nya Haze blue och black igår och idag, trevliga dofterbåda två, blind köpte 10 ml av varje. Föredrar nog black än så länge.

Han hävdar ju starkt att de inte är ngra Aventus kopior/inspirationer (Creed har inte patent på att använda ananas), men det är ändå svårt att komma ifrån att de, iaf för mig, ligger inom samma kategori som Aventus och Explorer. Sen har iaf black betydligt bättre prestanda än nuvarande Aventus.

Bad om att få med sample på Luna när jag beställde och har provat den en gång och initialt blev jag fan lite blown away av den, första doften på länge som jag känner är unik och dessutom riktigt bra! Måste dock prova den mer innan final decision.

Av kollegor får jag bara av dem som vet att jag är intresserad. Hur mycket räknas dem? Bland vänner och bekanta får jag hyfsat mycket komplimanger.

Ligger mellan 2-5 spray beroende på doft och tillfälle.

Av kollegor får jag bara av dem som vet att jag är intresserad. Hur mycket räknas dem? Bland vänner och bekanta får jag hyfsat mycket komplimanger.

Ligger mellan 2-5 spray beroende på doft och tillfälle.
Mm är ju väldigt sällan man får komplimanger av folk man inte har någon relation till, har nog bara hänt en gång...för typ 10 år sedan haha ändå minns man tillfället, hade vanliga Dior homme som signature scent på den tiden.

Mm är ju väldigt sällan man får komplimanger av folk man inte har någon relation till, har nog bara hänt en gång...för typ 10 år sedan haha ändå minns man tillfället, hade vanliga Dior homme som signature scent på den tiden.

Fått motsatt reaktion också, 3 spray av Frederic Malle - Promise är enormt starkt, projektion till månen ungefär, i synnerhet när man står i en hiss med någon som inte uppskattar cypriol och patchouli 😅😅

Fått motsatt reaktion också, 3 spray av Frederic Malle - Promise är enormt starkt, projektion till månen ungefär, i synnerhet när man står i en hiss med någon som inte uppskattar cypriol och patchouli 😅😅
Haha jag har nog aldrig fått någon uttalad negativ kommentar men man har ju själv märkt att det blir lite för mycket ibland...

Jag körde 3 sprays Spicebomb extreme på förmiddagen häromdagen, körde därefter boxning kl 19:00 och så fort jag började svettas började doften projicera. Kändes helt fel haha

Tillbaka
Topp