• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Äntligen lite sol och värme
8C5314A3-9DC7-48D0-9B83-36BD06C9B8CB.jpeg

Kör ATH nya Haze blue och black igår och idag, trevliga dofterbåda två, blind köpte 10 ml av varje. Föredrar nog black än så länge.

Han hävdar ju starkt att de inte är ngra Aventus kopior/inspirationer (Creed har inte patent på att använda ananas), men det är ändå svårt att komma ifrån att de, iaf för mig, ligger inom samma kategori som Aventus och Explorer. Sen har iaf black betydligt bättre prestanda än nuvarande Aventus.

Bad om att få med sample på Luna när jag beställde och har provat den en gång och initialt blev jag fan lite blown away av den, första doften på länge som jag känner är unik och dessutom riktigt bra! Måste dock prova den mer innan final decision.
Har inte provat Haze ännu men tänkte göra det.
Luna är helt ok.
Skulle du tröttna på nåm Haze kan jag vara intresserad av den eventuellt.

Efter att ha spenderat årets varmaste dag med att gräva upp två större stubbar så har jag efter duschen bytt från Mandorlo di Sicilia och svett (ingen bra kombo) till fräschör och Gorse! Mycket sommar i denna flaska och för undertecknad som gillar diskreta dofter gör den här sig nog bäst på en uteservering med en öl, men riktigt härlig! Idag blir det ingen uteservering, men väl en kall öl :cool: Tackar för köp @livinl0ud
C6BA2961-B727-4FAA-8676-0CFFE4789EAD.jpeg

Efter att ha spenderat årets varmaste dag med att gräva upp två större stubbar så har jag efter duschen bytt från Mandorlo di Sicilia och svett (ingen bra kombo) till fräschör och Gorse! Mycket sommar i denna flaska och för undertecknad som gillar diskreta dofter gör den här sig nog bäst på en uteservering med en öl, men riktigt härlig! Idag blir det ingen uteservering, men väl en kall öl :cool: Tackar för köp @livinl0ud
C6BA2961-B727-4FAA-8676-0CFFE4789EAD.jpeg
Perfekt doft en dag som denna ☀️ 🙌😃. Tack själv 🙏.

Är det någon som känner till om Swedoft har slutat med Tre Kronor eller är den bara tillfälligt slut?

Trött jag blir...den där lät ju alldeles för spännande.
Känner igen den känslan alltför väl. Den är ett mycket spontant blindköp som anlände idag. Kan inte ge mycket till intryck än då det bar iväg till bad & lek med dottern direkt efter applicering, ska försöka summera mer framöver. Det är ju en stor flaska så har lagt upp den i min dekantlista också ifall nyfikenheten tar överhand.

Om ni bara fick använda en enda "sommarparfym", vilken hade ni då valt? :)

Sjukt svårt men tror jag hade kört PDM Percival...
AdP Colonia - tycker den levererar efter alla år, kanske inte så spännande, men mångfacetterad och fräsch och tycker aldrig den blir tröttsam

edit: lade till ett komma för att göra inlägget förståeligt :D

Senast ändrad:

Parfymvänner, svaret på denna är givetvis Naxos. Det är, som man säger, sedan gammalt…👍😀

Oroväckande många på stan, iaf i Sthlm, som börjat få upp ögonen för den nu tyvärr. Hoppas nästan på en stor prishöjning så att fler avskräcks från att köpa - får inte bli en ADP Oud eller Aventus effekt.

Körde percival idag. Underskattad!
För mig hade det nog blivit Xerjoff - Kobe för att den funkar över hela dygnet och även de dagar vädret är lite sämre. Är det bara bra väder hela sommaren så ligger TFK - Cosmos bra till!

Tillbaka
Topp