• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Någon som kan tipsa om en parfym som passar till dom flesta tillfällena? :)

Hade den här sist, den gillade jag väldigt mycket. Så nånting liknande hade varit bra:

hbf11803103002_cnocolor_1.jpg
Beror lite på budget, nedan är några klassiker som inte kostar skjortan (även om Chaneldofterna är lite dyrare) och ofta uppskattas av omgivningen.

Dolce & Gabbana - the one
Versace - Dylan Blue
Chanel - Allure Homme, Bleu de Chanel
Prada - Luna rossa carbon
Dior - Savage

Beror lite på budget, nedan är några klassiker som inte kostar skjortan (även om Chaneldofterna är lite dyrare) och ofta uppskattas av omgivningen.

Dolce & Gabbana - the one
Versace - Dylan Blue
Chanel - Allure Homme, Bleu de Chanel
Prada - Luna rossa carbon
Dior - Savage

Tackar, ska kolla in dom! :)

Någon som kan tipsa om en parfym som passar till dom flesta tillfällena? :)

Hade den här sist, den gillade jag väldigt mycket. Så nånting liknande hade varit bra:

hbf11803103002_cnocolor_1.jpg
Svårt med dofter som ska passa till allt... :sorry:
Och du vill inte köpa en likadan igen? Du har ju även "The Scent - Private Accord" som många verkar gilla. Verkar vara en lite annan "take on the same stuff". Har dock inte provat någon av dem själv.

Ah! Alltid tänkt att 5 sprays är maximum haha men ska fan börja spraya på mer av de fräscha dofterna.

Körde faktiskt 7 sprays av prada lhomme från dekant igår när jag var utomhus, kändes perfekt.

Får kanske klicka hem en flaska Forever och sluta vara en sissy sprayer!

Körde lätt 15-20 sprays av Dior - Eden Roc efter träning idag. I början obekvämt (mentalt) men det har varit en angenäm upplevelse.
Så länge det är en ”snäll” doft kommer jag nog börja spraya betydligt mer än tidigare. Typ Prada L’homme, Dior - Homme osv.

Svårt med dofter som ska passa till allt... :sorry:
Och du vill inte köpa en likadan igen? Du har ju även "The Scent - Private Accord" som många verkar gilla. Verkar vara en lite annan "take on the same stuff". Har dock inte provat någon av dem själv.

Hehe jo, det är sant.. 😁
Har funderat på samma igen, men tänkte testa något annat om jag hittar något.

Tack för tipset! Ska gå och se om jag kan hitta några av dessa här i stan och lukta 😃

Knep ett discovery set på Gents med 20%-koden. Naxos, Golden Dallah och Alexandria II. Lovande dofter på pappret. Har ännu inte testat Naxos (vilket verkar vara ett måste). Känns väldigt rimligt, hamnade på 1800-ish för 3x15ml :)

DD: La Capitale https://www.fragrantica.com/perfume/Xerjoff/La-Capitale-55782.html

trevlig doft men inget för mig. har normalt inget emot dofter som drar åt det feminina, men just jordgubbe och karamell i kombination känns nästan på gränsen. Kombon för tankarna lite till högstadiet
Edit: blir bättre och bättre ju mer den lägger sig

Senast ändrad:
Knep ett discovery set på Gents med 20%-koden. Naxos, Golden Dallah och Alexandria II. Lovande dofter på pappret. Har ännu inte testat Naxos (vilket verkar vara ett måste). Känns väldigt rimligt, hamnade på 1800-ish för 3x15ml :)

Coolt! Trodde de där seten enbart skulle gå att handla direkt från Xerjoff!

…och ja, Naxos är ett måste. Orimligt att inte testat! :p

Coolt! Trodde de där seten enbart skulle gå att handla direkt från Xerjoff!

…och ja, Naxos är ett måste. Orimligt att inte testat! :p
Har förstått det :D
Finns tre olika på gents, denna kändes bäst där egen del, även om jag är väldigt sugen på MTW (som fanns i ett av dem), men tror jag hugger en 50 ml av den. Är i valet och kvalet, velar mellan MTW, PdM Akaster eller Amethyst från Sri London. Någon med input?

Det blev en ny Hugo Boss Absolute The Scent plus en Versace Dylan Blue. Lär räcka ett tag :) Blir intressant att känna hur Versace doftar.

Det är en bra start. Nu behöver du bara ett tio-tal FMD. Minst lika många EMD. En rad KD. Samt uppsättningar (såklart) för alla årstider.

Utöver det behöver man några annorlunda och udda fåglar och annat skojs.

:)

Det är en bra start. Nu behöver du bara ett tio-tal FMD. Minst lika många EMD. En rad KD. Samt uppsättningar (såklart) för alla årstider.

Utöver det behöver man några annorlunda och udda fåglar och annat skojs.

:)
Det värsta är att det där är så nära sanningen.
”Den här doften passar bättre till linne än till bomull”… ”inte en chans att jag har den doften till en brun kavaj”

KD: Xerjoff - Dolce Amalfi
Oj, efter en timme eller två blir den här riktigt, riktigt bra! Den öppnar med lite väl mycket incense (tror jag? Eller någon typ av rökig tobaksnot) blandat med lite alkohol men lugnar sedan ned sig och en silkeslen, söt vanilj tar plats. Är detta sommarversionen av TF - Tobacco Vanille? Det känns verkligen så!
E124B629-DECF-4070-9D5D-17931FE05B37.jpeg

Oj, efter en timme eller två blir den här riktigt, riktigt bra! Den öppnar med lite väl mycket incense (tror jag? Eller någon typ av rökig tobaksnot) blandat med lite alkohol men lugnar sedan ned sig och en silkeslen, söt vanilj tar plats. Är detta sommarversionen av TF - Tobacco Vanille? Det känns verkligen så!

Finns på parfumedreams med 20% rabatt (iaf på tyska sidan, kod: SUN20DE), dock endast 100ml versionen. Sedan finns en 30ml version men inte hos dom.
Gents har också 20% men slut i lager där för tillfället 😞

Finns på parfumedreams med 20% rabatt (iaf på tyska sidan, kod: SUN20DE), dock endast 100ml versionen. Sedan finns en 30ml version men inte hos dom.
Gents har också 20% men slut i lager där för tillfället 😞

Tack för tips! 100ml känns lite saftigt i dagsläget, måste nog ge den några omgångar till innan jag slår till på en sådan flaska. Var inne på Gents imorse och kikade och såg också att den var slut då :( Men känns helt klart som en flaskkandidat, speciellt 30ml som är perfekt size för att slippa tänka så jäkla mycket! 😊

Vad tycker ni om AdP Colonias olika flankers? Äger Pura sedan tidigare, men är sugen på något nytt. Pura håller tyvärr inte så väl på mig, så något med större kraft är att önska.

Funderar på Essenza. Fungerar den på någon yngre enligt er? Hann testa den en snabbis, men lite orolig att den för mycket åt det ”mognare” hållet. Pura gillar jag då den har lite vintagekänsla utan att bli ”gubbig”.

Tänkte prova Eau Sauvage då jag hört att den går i liknande stil, men där är jag orolig över att det kanske blir lite väl för ”moget”.

Vad tycker ni om AdP Colonias olika flankers? Äger Pura sedan tidigare, men är sugen på något nytt. Pura håller tyvärr inte så väl på mig, så något med större kraft är att önska.

Funderar på Essenza. Fungerar den på någon yngre enligt er? Hann testa den en snabbis, men lite orolig att den för mycket åt det ”mognare” hållet. Pura gillar jag då den har lite vintagekänsla utan att bli ”gubbig”.

Tänkte prova Eau Sauvage då jag hört att den går i liknande stil, men där är jag orolig över att det kanske blir lite väl för ”moget”.
Jag gillar verkligen Eau Savage, den håller bra på mig, men den är samtidigt väldigt old school. Mer så än Adp tycker jag.

På min hud får den en ganska stark vibb av spritig solkräm, riktigt bra!

Jag har Essenza och jag gillar den. Men. Frågar man min sambo eller hennes syster så är det direkt: "Usch, gammal gubbe!". Den håller däremot bra.

Jag har Essenza och jag gillar den. Men. Frågar man min sambo eller hennes syster så är det direkt: "Usch, gammal gubbe!". Den håller däremot bra.
Haha, är lite just det jag är rädd för! 😅 Hört dock att just Essenza är den mest ”moderna” flankern.

Vad säger ni om de andra? Colonia (originalet), Futura, Intensa samt Assoluta? Eller något annat märke som går åt det hållet? Gillar verkligen Pura, som sagt. :)

Tillbaka
Topp