• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

KD: Electimuss - Auster

Vid första sniff var känslan gott men inte wow. Växt enormt på bara 10 minuter. Inte för att det spelar någon större roll egentligen men Electimuss har dem utan tvekan lyxigaste proverna jag hittills har stött på.

F51C656D-5452-4AA5-8CD8-4AC45F9A6D18.jpeg

Var en person som gick förbi mig idag med nyapplicerad Bal D’Afrique herregud vad bra den är… synd bara att prestandan är i bottenskiktet av de dofter jag testat.

Haha, är lite just det jag är rädd för! 😅 Hört dock att just Essenza är den mest ”moderna” flankern.

Vad säger ni om de andra? Colonia (originalet), Futura, Intensa samt Assoluta? Eller något annat märke som går åt det hållet? Gillar verkligen Pura, som sagt. :)

Har provat mig genom det mesta från adp. Assolutan är en av mina favoriter, ångrar att jag sålde min ibland. Väldigt ren, fräsch och elegant! Intensan är också jätte fin. Det är modernare än klassiska colonia men behåller dnat.

Haha, är lite just det jag är rädd för! 😅 Hört dock att just Essenza är den mest ”moderna” flankern.

Vad säger ni om de andra? Colonia (originalet), Futura, Intensa samt Assoluta? Eller något annat märke som går åt det hållet? Gillar verkligen Pura, som sagt. :)
Futura är förutom citrusfrukter lite aromatisk men framförallt känner jag av vetiver som går åt det jordiga hållet. Så en kombination av citrus och vetiver. Har också bra prestanda för mig.

Inte än men efter din kommentar så låter som det ngt jag testar snart :)

edit: Tack @Nic precis vad jag behöver, en till flaska runt 3000kr att sukta efter :banghead:

Ouch, har de dragit iväg så i pris?! När jag köpte min flaska med 85ml kvar i på Facebook för några år sedan betalade jag 500:-. Har för mig nypriset var ca 1800:- då.
Förut kunde man köpa ett travelset med 4 x 15ml-flaskor med valfria dofter. Kan man det fortfarande är det ett tips för att få ner priset lite.

Har provat mig genom det mesta från adp. Assolutan är en av mina favoriter, ångrar att jag sålde min ibland. Väldigt ren, fräsch och elegant! Intensan är också jätte fin. Det är modernare än klassiska colonia men behåller dnat.
Verkar som att Assolutan är discountinued… 😩

För övrigt, till er som beställt D&G Light Blue Forever via My Originies - har ni fått era paket skickade ännu? I och för sig så beställde jag under helgen, men trodde de skulle skicka den idag i alla fall.

Hur är Vetiver Fatal i jämförelse då? Några synpunkter? :)

Den kan man ju hitta för en betydligt mindre slant...
Jag har haft en flaska av den med. Fin doft även det. På mig så har den ungefär samma prestanda som BdA, men kanske något mer hudnära.
Rekommenderar att försöka skaffa prov på alla tre och se vilken som sitter bäst på dig för att avgöra vilken som känns som den bästa investeringen.

Jag köpte också hem en ny sån där inför sommaren. Svårslagen sommardoft och mycket fräschare än extreme. Men performance nu var helt bisarrt dålig. Max nån timme på mig trots många sprut, sen är den borta. Trist på en så perfekt sommardoft. Är det lika illa för dig med ny batch?
Verkligen en superfräsch sommardoft 👌. Upplever att Extreme ”sliskig” jämfört med denna 😊. Tyvärr är performance inte den bästa här heller. Har dock alltid med en 5ml dekant som backup 😎.

DD: Xerjoff - 40 Knots. Oj! Den här är skum… jag får inte någonstans ihop den med beskrivningen: 🪵 💦 🧂 🌱. Trä? Lite kanske. Marina toner? Nä. Salt? Lite kanske. Grönt? Nope. Den här är söt, pudrig, amber och riktigt, riktigt tung! Är den dålig? Lååångt ifrån! En riktigt trevlig doft, potent som attan, men väldigt annorlunda mot vad jag förväntade mig.
7B7D6A84-F3AE-4913-B902-C9B10327DA0E.jpeg

Nu när Gents kör 20% på hela sortimentet tänkte jag köpa Floris Turnball and Asser som tyvärr var tillfälligt slut..
Slog till på en Floris Vert Fougere EDP.
Någon som testat?

Tillbaka
Topp