• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Nu ca 3h efter jag tog några sprays av Code Absolu frågar sambon om jag bytt parfym 🤔. Svarar att det är samma parfym som hon tidigare tyckte lukta gott men vad tänkte du på frågar jag? Ne alltså i början lukta den sött och gott men nu luktar den trä/tjära tycker jag 🙄😂🤣.

Onödigt att köpa EdT/EdP av Blue de Chanel om man äger Parfumen? Nu var det ett tag sen jag testade de två, men bar Parfumen idag och kände att en friskare variant skulle vara skönt under varmare dagar.

Onödigt att köpa EdT/EdP av Blue de Chanel om man äger Parfumen? Nu var det ett tag sen jag testade de två, men bar Parfumen idag och kände att en friskare variant skulle vara skönt under varmare dagar.
Sålde nyss min edt version, tyckte den var "mje". Mje performance, mje som doft. Har för mig att parfumversionerna är trevligare. Hade satsat på en annan freshie :)

Har ni sett Diors nya? :)

4349E8F6-FC5C-4785-BCDE-A0F4E8BD1FB9.jpeg

Personligen tycker jag inte någon BdC passar i sommarvärmen, inte ens edt. De är lite för tunga för maxad värme. Finns mycket bättre dofter för varmt väder imo.

Jag har lyckats motstå denna hajp över Forever. Kommer nog inte blindköpa. :)

Som ni beskriver den så låter det som att bada i ren citrus av något slag? Alltså ungefär som ganska många aqua di parma och chanel allure blanche eller? Då känns den rätt överflödig. Är det en korrekt tolkning över er lyriska dofthajp?

Jag har lyckats motstå denna hajp över Forever. Kommer nog inte blindköpa. :)

Som ni beskriver den så låter det som att bada i ren citrus av något slag? Alltså ungefär som ganska många aqua di parma och chanel allure blanche eller? Då känns den rätt överflödig. Är det en korrekt tolkning över er lyriska dofthajp?
Inte alls så lik någon AdP för mig iaf. Mer fotorealistisk färskpressad grapefrukt I öppningen med en vetiver/musk bas.
Sen har den en sån där ”ozonisk” känsla som jag aldrig riktigt begriper hur jag ska beskriva…

Precis! Blev nyfiken när jag såg din annons och tyckte noterna lät lockande men den var väldigt annorlunda mot vad jag hade föreställt mig, fortfarande en väldigt angenäm doft dock!
Ja det är en bra doft men inte vad jag tänkt mig heller. Kul att någon uppfattar den på samma sätt som jag iaf. Enda anledningen till att jag vill sälja är egentligen att den är för unisex för min smak. Longevity är det inget fel på, speciellt inte för en citrusdoft.

Senast ändrad:
Tog först en dusch med vatten och sen en med denna. Lätt, fräsch och givetvis jättetråkigt blå. Vissa grejer köper man enkom för att priset var "för bra" för att avstå. Men sambon tycker såklart om den. Tycker jag något är "tråkigt", så vet jag samtidigt att övriga familjen kommer att gilla den, och ge komplimanger som jag egentligen inte velat ha (de motsvarar ju inte min "sanning" om doft). Dessa komplimangerna avfärdas snabbt inombords, där jag också för mig själv muttrar "jävla amatörer".
PXL_20210630_185013474.jpg

Började dagen med Rehab, efter träningen fick det bli Side Effect. Två mycket trevliga dofter. Om det finns någon i tråden som har en flaska Oud for greatness och vill göra sig av med den så ställer jag upp :)
20210630_202352.jpg

Möjligt att jag kan släppa min men jag vet inte hur mkt som är kvar och flaskjäveln är helt omöjlig att lysa igenom.

Jag var tvungen att köpa den efter alla positiva kommentarer på Fragrantica och betyget den fått 😎. Har precis dragit på några sprays så återkommer med första intryck 😊.
Bleu El är sick. Ångrar att jag inte blindköpte största flaskan.

Nya AdG in idag. Stort fan av vanliga Profondo som fräsch sommarparfym. Den här? En timme in typ samma. Känner inte jättestor skillnad. Onödigt köp om man har den andra. Men men, den kommer gå åt så småningom. :)
9599D4CC-CBFB-4AB8-9F90-9184384A2A77.jpeg

Bleu El är sick. Ångrar att jag inte blindköpte största flaskan.

Nya AdG in idag. Stort fan av vanliga Profondo som fräsch sommarparfym. Den här? En timme in typ samma. Känner inte jättestor skillnad. Onödigt köp om man har den andra. Men men, den kommer gå åt så småningom. :)
9599D4CC-CBFB-4AB8-9F90-9184384A2A77.jpeg
Hittills är den verkligen WOW! Börjar få förståelse för all hype på Fragrantica kring den 😎. Känns som att den passar gott som året runt 🤔, förutom kanske dom varmaste sommardagarna. Kan bli en backup flarra på 100ml inom kort 😉.

Tillbaka
Topp