Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
Var i närheten av Malmö och tog en avstickare förbi Gents butik. Paradiset på jorden. Testade bla Oud Vert Intense och kommer definitivt slå till på en flaska vid ett senare tillfälle. Även New York Intense och Cannabis Blue var två enormt trevliga bekantskaper från FDB. Luktade på lite Widian också där Al Wasl stack ut. Fick också lukta på nya Shems från Nishanes exklusiva serie.
Från Xerjoff stack Kobe, Ceylon och Gao ut allra mest.
Gillar man Iris fanns det en riktigt bra Stephanie Humbert.
Var i närheten av Malmö och tog en avstickare förbi Gents butik. Paradiset på jorden. Testade bla Oud Vert Intense och kommer definitivt slå till på en flaska vid ett senare tillfälle. Även New York Intense och Cannabis Blue var två enormt trevliga bekantskaper från FDB. Luktade på lite Widian också där Al Wasl stack ut. Fick också lukta på nya Shems från Nishanes exklusiva serie.
Från Xerjoff stack Kobe, Ceylon och Gao ut allra mest.
Gillar man Iris fanns det en riktigt bra Stephanie Humbert.
Ett lyft för stan med gents! De har generösa öppettider kring röda dagar när de flesta andra butiker är stängda och centrum blir tomt. Håller med om Oud vert intense, ångrar inte köpet av den. Hur var New York Intense?
Jag lämnar härmed kontoret och beger mig mot mitt utlämningsställe för att även jag hämta ut en "Prada Amber Pour Homme". Det är i sig lite problematiskt eftersom då har jag för ovanlighetens skull inga pågående leveranser kvar. Det är illa. Det är ju då parfymdemonerna dyker upp.
Ett lyft för stan med gents! De har generösa öppettider kring röda dagar när de flesta andra butiker är stängda och centrum blir tomt. Håller med om Oud vert intense, ångrar inte köpet av den. Hur var New York Intense?
Hittills är den verkligen WOW! Börjar få förståelse för all hype på Fragrantica kring den . Känns som att den passar gott som året runt , förutom kanske dom varmaste sommardagarna. Kan bli en backup flarra på 100ml inom kort .
Hur lik är den vanliga La nuit? Har en flarra som ska vara från 2013...starkare än nuvarande version men inte hollow cap. Vet inte hur många formulations det finns haha
Jag lämnar härmed kontoret och beger mig mot mitt utlämningsställe för att även jag hämta ut en "Prada Amber Pour Homme". Det är i sig lite problematiskt eftersom då har jag för ovanlighetens skull inga pågående leveranser kvar. Det är illa. Det är ju då parfymdemonerna dyker upp.
Den riktigt bra och tvålig . Slår till och med L’Homme i tvålighet tycker jag. Haha helt med på banan vad du menar men det lär säkerligen inte dröja innan du har fler på ingång .
Hur lik är den vanliga La nuit? Har en flarra som ska vara från 2013...starkare än nuvarande version men inte hollow cap. Vet inte hur många formulations det finns haha
Fruktansvärt lik men fräschare på något sätt . Jäkligt trevlig i doftväg! Har också haft La Nuit från 2013, 2014, 2015 och framåt. Klockrent blindköp från min sida .
Har inte testat jubilation så det ger mig ingen referens tyvärr. Jag får testa i butik helt enkelt. Lyxigt att ha butiken nära men farligt för plånboken
Den riktigt bra och tvålig . Slår till och med L’Homme i tvålighet tycker jag. Haha helt med på banan vad du menar men det lär säkerligen inte dröja innan du har fler på ingång .
Ja, jag gillar den. Tvålig, absolut. Lite manligare än Prada L'Homme, i och med avsaknaden av iris. Men det märks att det är samma parfymör, om man säger dom så. Sambon gillar dock L'Homme bättre.
Fruktansvärt lik men fräschare på något sätt . Jäkligt trevlig i doftväg! Har också haft La Nuit från 2013, 2014, 2015 och framåt. Klockrent blindköp från min sida .
Angående YSL Bleu Electrique så blir det en pass för mig. Trots att jag har besök av parfymdemonerna just nu. Jag fick dessa i present (av samma person) runt omkring det respektive året de kom ut (2006, 2010 & 2014). Men ännu har jag inte lyckats ta slut på dem. Det får nog bli för mig att snart ta tag i allt man inte använder, och slänga ut lite annonser. Tack för inbjudan till köp&sälj-sidan förresten.
Fråga till er alla:
Vilken är den "roligaste", inte bästa, intressantaste, dyraste eller dylikt, utan bara den roligaste, parfymen ni äger? Den som kanske luktar sisådär, inte får medhåll från omgivningen och som man kanske inte ens vågar ta på sig om man inte är säker på att man inte ska någonstans den dagen. Men som man ändå inte kan göra sig av med. Som ändå måste finnas i arsenalen. En solklar "kommer-alltid-att-finnas-på-lagret"-parfym.
Denna var nog den första parfymen jag någonsin applicerat. Innan man hamnade i mellanstadiet och började med AXE. Den hade skruvkork och man fick hälla ut den i händerna. En riktig After Shave. Givetvis från farsans badrumsskåp.
Idag brukar jag referera till denna, när jag ska beskriva (eller snarare "försvara") doften, som en hård erigerad manspåle i en selkammare.
Min sambo håller inte med. Och är det action i sänghalmen jag söker, så ska jag definitivt undvika denna. Men till slut kommer hon nog lära sig att gilla den, tänker jag då.
Fråga till er alla:
Vilken är den "roligaste", inte bästa, intressantaste, dyraste eller dylikt, utan bara den roligaste, parfymen ni äger? Den som kanske luktar sisådär, inte får medhåll från omgivningen och som man kanske inte ens vågar ta på sig om man inte är säker på att man inte ska någonstans den dagen. Men som man ändå inte kan göra sig av med. Som ändå måste finnas i arsenalen. En solklar "kommer-alltid-att-finnas-på-lagret"-parfym.
Denna var nog den första parfymen jag någonsin applicerat. Innan man hamnade i mellanstadiet och började med AXE. Den hade skruvkork och man fick hälla ut den i händerna. En riktig After Shave. Givetvis från farsans badrumsskåp.
Idag brukar jag referera till denna, när jag ska beskriva (eller snarare "försvara") doften, som en hård erigerad manspåle i en selkammare.
Min sambo håller inte med. Och är det action i sänghalmen jag söker, så ska jag definitivt undvika denna. Men till slut kommer hon nog lära sig att gilla den, tänker jag då.
Du har rätt, jag läste recensioner för enbart "Electrique" (som många skriver är lik Eros på Fragrantica) och inte "Bleu"-versionen. Mycket idérikt på YSLs huvudkontor! Lite mer engagemang tycker man att ett miljardimperium kan ha med namngivande av parfym.
Du har rätt, jag läste recensioner för enbart "Electrique" (som många skriver är lik Eros på Fragrantica) och inte "Bleu"-versionen. Mycket idérikt på YSLs huvudkontor! Lite mer engagemang tycker man att ett miljardimperium kan ha med namngivande av parfym.
Hahah tänkte först vad det var för tjomme som uttalat sig gällande likheter med Eros men visst är det lätt att blanda ihop Bleu Électrique och Électrique. Håller helt med gällande namngivningen.
Découvrez La Nuit de L'Homme Bleu Electrique, Eau de Toilette, le parfum pour homme de Yves St Laurent sur MyOrigines -- Livraison Offerte dès 49€ d'Achat.
Fråga till er alla:
En av de första dofterna jag köpte var Photo… inte doftat på den på säkert 20 år. Borde nästan klippa en flarra efter att ha läst på fraggan. Troligen bär man upp den lite bättre nu än som tioåring
Känns som att jag initialt kanske varit för hård mot denna. Plötsligt känns den ganska bra. Den sticker iaf ut och kör sitt eget race och det förtjänar den iaf cred för.
Körde Fragrance Du Bois - Oud Vert Intense på handleden igår och herregud vad bra den är! Hade det inte varit för att jag fick en chock efter utcheck på spahotell hade en flaska följt med hem Kardemummanoten är fotorealistisk och får den som är i Memo Paris - African Leather att verka klen. Otrooooligt bra! Med bara en dags bärning är det lite svårt att uttala sig om projektion men den kändes stark, bättre än Oud Bleu Intense.
Ja, den påminner mig om "gamla stan" i en kustnära medelhavsstad på Rivieran. När man går förbi dessa tvålbutiker som har tvål i alla dess former på bord utanför skyltfönstren. Och det är menat i positiv bemärkelse. Tummen upp på den!