• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Le lion, Coromandel och Sycamore har legat farligt nära avtryckaren flera ggr. Hur är performance?

Le Lion är bäst i klassen med uberprojektion. Brukar känna den som skinscent dagen efter när den är kvällsdoft. Coromandel och Sycomore är lite lugnare på båda punkterna men har inget bekymmer alls.

Om du bara fick välja en av dessa, vilken skulle det bli och varför? :) Svår fråga kan jag tänka mig, men jag är löjligt sugen på något nytt och har (mycket tack vare KS :)) landat i att det bör bli någon av dessa två.

Gillar verkligen YSL och har doftat på Bleu Electrique, men tyvärr ej på Prada och står rådvill...
Måste jag välja 🤔. Det var en väldigt svår fråga just för att dom två parfymerna är fruktansvärt olika i doft. Finns inga likheter alls mellan dom två 😊.
Men om var jag tvungen att välja hade jag valt YSL - Bleu Électrique just för att den fräsch på annat sätt än Amber Pour Homme och samtidig söt och kryddig på ett mycket trevligt vis. Bleu Électrique skulle lätt kunna vara en signaturedoft och är en crowdpleaser 😊. @S.L har dekanter i olika storlekar på Amber Pour Homme så tycker du ska köpa dig en för att prova doften för den är riktigt bra 👍.

Senast ändrad:
Körde Fragrance Du Bois - Oud Vert Intense på handleden igår och herregud vad bra den är! Hade det inte varit för att jag fick en chock efter utcheck på spahotell hade en flaska följt med hem 😁 Kardemummanoten är fotorealistisk och får den som är i Memo Paris - African Leather att verka klen. Otrooooligt bra! Med bara en dags bärning är det lite svårt att uttala sig om projektion men den kändes stark, bättre än Oud Bleu Intense.
Kul att höra andra intryck om den! Jag känner mest av ingefäran initialt. Upplever den mest fräsch och får inte ut speciellt mycket kardemumma alls faktiskt.

Det hör så klart samman med vädret. Svårt att se en bättre doft för soliga dagar. Men sen älskar jag inte citron som de flesta "fräscha" dofter tycks bada i. Jag älskar däremot apelsin och neroli. Gärna i kombo.

Dennes dry down ska tydligen vara väldigt lik nån Creed. @eau.m.g - minns du vilken?
Ja då. Tycker den påminner om Royal Ouds deep dry down.

grym parfym förövrigt. Fantastisk doftresa!

Den har jag minsann aldrig sett ens. Snacka om att den andas tidigt 90-tal. Låter ju hur spännande som helst på fragrantica. 😄
(Stulen bild från ebay).
s-l1600.jpg
Varenda grabb i min klass på mellanstadiet hade Photo. Det stank om oss. Minns ej hur den luktar. 😂

Kul att höra andra intryck om den! Jag känner mest av ingefäran initialt. Upplever den mest fräsch och får inte ut speciellt mycket kardemumma alls faktiskt.

Spännande! Måste leta rätt på en dekant och testa lite mer i väntan på läge att slå till på en flaska. Tydligen kan man inte bränna semesterkassan på alla dofter jag ville ha 🤷‍♂️

Måste jag välja 🤔. Det var en väldigt svår fråga just för att dom två parfymerna är fruktansvärt olika i doft. Finns inga likheter alls mellan dom två 😊.
Men om var jag tvungen att välja hade jag valt YSL - Bleu Électrique just för att den fräsch på annat sätt än Amber Pour Homme och samtidig söt och kryddig på ett mycket trevligt vis. Bleu Électrique skulle lätt kunna vara en signaturedoft och är en crowdpleaser 😊. @S.L har dekanter i olika storlekar på Amber Pour Homme så tycker du ska köpa dig en för att prova doften för den är riktigt bra 👍.
Misstänkte att så kunde vara fallet. :) Efter att ha sniffat på underarmen i flera timmar så tror jag nog att jag faktiskt slår till på en YSL-BE ändå. Känns som att den hittar en perfekt plats i uppställningen. En doft som är tyngre än D&G Light Blue Forever (som definitivt kommer användas de varmaste dagarna) men som ändå inte är lika kraftfull som exempelvis Hacivat och kryddigare än Byredos Slow Dance.

Lyckades dessutom hitta en 40 ml för 370 kr. :) Den storleken på flaskan för just denna parfym kommer nog bli perfekt för mig.

Stort tack!

Misstänkte att så kunde vara fallet. :) Efter att ha sniffat på underarmen i flera timmar så tror jag nog att jag faktiskt slår till på en YSL-BE ändå. Känns som att den hittar en perfekt plats i uppställningen. En doft som är tyngre än D&G Light Blue Forever (som definitivt kommer användas de varmaste dagarna) men som ändå inte är lika kraftfull som exempelvis Hacivat och kryddigare än Byredos Slow Dance.

Lyckades dessutom hitta en 40 ml för 370 kr. :) Den storleken på flaskan för just denna parfym kommer nog bli perfekt för mig.

Stort tack!
Det gjorde du helt rätt i 🙌🥳. Själv slog jag precis till på ännu en 100ml av Bleu Électrique så nu blir det ingen sissysprayer här inte 😂.

Light Blue Forever är gudomligt god, men om du inte provat Amber Pour Homme eller L’Homme bör du göra det. Du kommer inte ångra dig 😊.

Det gjorde du helt rätt i 🙌🥳. Själv slog jag precis till på ännu en 100ml av Bleu Électrique så nu blir det ingen sissysprayer här inte 😂.

Light Blue Forever är gudomligt god, men om du inte provat Amber Pour Homme eller L’Homme bör du göra det. Du kommer inte ångra dig 😊.
Detta kommer leda till ekonomisk kollaps. Visserligen är beloppen fortfarande relativt låga, men många bäckar små... 😬

Men ok. Ok. Ni som vet. För jag är inne på en big haul beställning snart. DG LBF är med. Men nu när YSL BE är på hajpen för stunden, är den då värt det, när ni som svarar får ha i åtanke att den vanliga YSL Homme, Homme Sport och La Nuit Parfum, INTE har fallit mig i smaken (trots original formulation), är den då värt det? Är den så pass avvikande från de andra?

Men ok. Ok. Ni som vet. För jag är inne på en big haul beställning snart. DG LBF är med. Men nu när YSL BE är på hajpen för stunden, är den då värt det, när ni som svarar får ha i åtanke att den vanliga YSL Homme, Homme Sport och La Nuit Parfum, INTE har fallit mig i smaken (trots original formulation), är den då värt det? Är den så pass avvikande från de andra?
Med tanke på att BE ska vara lik original La Nuit, med detta DNA, så kommer du troligtvis inte gilla den. Men @livinl0ud svarar bättre på denna fråga.

Postnordsleverans på en lördag, lite imponerad!
713C6867-C9C3-47D0-B289-49CE6D52C2A2.jpeg

BE är ju rätt väl avhandlad i tråden redan. JPG Scandal Pour Homme ska bli spännande att se hur den tas emot, spontana intrycket är att den kan bli en hit. Fräsch/grön men med viss sötma (caramel/tonka), liknar nog ingenting annat som jag testat vilket alltid är roligt. Kan bli riktigt trevlig när dagarna blir lite svalare. Båda tillagda i min dekantlista.

Postnordsleverans på en lördag, lite imponerad!
713C6867-C9C3-47D0-B289-49CE6D52C2A2.jpeg

BE är ju rätt väl avhandlad i tråden redan. JPG Scandal Pour Homme ska bli spännande att se hur den tas emot, spontana intrycket är att den kan bli en hit. Fräsch/grön men med viss sötma (caramel/tonka), liknar nog ingenting annat som jag testat vilket alltid är roligt. Kan bli riktigt trevlig när dagarna blir lite svalare. Båda tillagda i min dekantlista.
Då kanske jag behöver göra ytterligare en beställning från dig. 😁

Man har skapat ett märkligt beteende när man efter några dagar på resande fot får abstinens och uppsöker Kicks och Åhlens för att man ”bara” har med sig 3 flaskor + 5 dekanter.

Tillbaka
Topp