FMD är en tripp längs memory lane:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
POWER!Var tvungen att prova denna, och drog hem den för några veckor sedan på 60%-rea vilket gjorde den riktigt prisvärd.
Oavsett vad hatarna säger. Oavsett negativa fejkbetygen på nätet. Oavsett vad man tycker om tysken bakom…
Doften i sig är kanon. Har använt den vid ett antal tillfällen nu. Tysken har rätt om att den håller längst av alla fräscha citrusdofter. Doften är fräsch och bra. Inte unik, men riktigt bra. Som en hopkok av populära dofter som Sauvage, BdC, Aventus och AdG. Med skillnaden att performance är bättre än samtliga ovan nämnda.
Flaskan känns riktigt fattig. Men sprutet är toppklass.
Värt att köpa för retailpris? Absolut inte.
Värt att köpa en 100ml för strax under 700kr? Absolut.
![]()
Ett av alla hans kokainrus... POWDER, BABY!
![]()
På tal om vetiver, en not jag tycker på egna ben blir lite slätstruken i många fall. I kompositioner där den är andrafiol har jag inget bekymmer med den.
Sålde Grey Vetiver av just den orsaken. Sultan Vetiver är på tok för mycket. Rojas Vetiver PC är Grey Vetiver med premium prislapp. Vad borde jag testa som skulle kunna falla i smaken?
Sultan Vetiver är inte för mycket, den är lagomPå tal om vetiver, en not jag tycker på egna ben blir lite slätstruken i många fall. I kompositioner där den är andrafiol har jag inget bekymmer med den.
Sålde Grey Vetiver av just den orsaken. Sultan Vetiver är på tok för mycket. Rojas Vetiver PC är Grey Vetiver med premium prislapp. Vad borde jag testa som skulle kunna falla i smaken?
Har själv lite svårt för vetiver, särskilt när den är ensam som du säger. Vill gärna gilla den så jag kommer spara några av dem tills den vackra dagen kommer. Om vi tar D&G LBF som exempel, jättefin första halvan. Andra halvan hittar jag bara vetiver och inget annat. Det blir lite trist, enligt mig.På tal om vetiver, en not jag tycker på egna ben blir lite slätstruken i många fall. I kompositioner där den är andrafiol har jag inget bekymmer med den.
Sultan Vetiver är inte för mycket, den är lagom![]()
Encre noir med flankers? Kostar nada och är riktigt bra. Som ren vetiver-doft: Frederic Malle - Vetiver extraordinaire. Sen sägs Jovoy - Private label vara riktigt bra. Men den har jag inte testat!
Har själv lite svårt för vetiver, särskilt när den är ensam som du säger. Vill gärna gilla den så jag kommer spara några av dem tills den vackra dagen kommer. Om vi tar D&G LBF som exempel, jättefin första halvan. Andra halvan hittar jag bara vetiver och inget annat. Det blir lite trist, enligt mig.
Jag utforskar också vetiver, gillar det väldigt mycket. Har faktiskt vetiver extraordinarie på ingång, återkommer om intryck av den. Lite sugen på Creed original vetiver också, hoppas den följde med som sample till köpet.Om man vill framkalla känslan av att bli begravd i blöt jord och en växt jag känner igen men inte kan identifiera, nej. Annars ja
Har bara luktat på Mallen snabbt och avfärdat den men måste testa på hud. Jovoyen såg intressant ut!
Jag upplever att det blir för tvåligt och intetsägande. Som dyr duschkräm med bra hållbarhet..
Ja.Brukar Notino alltid har sjukt bra priser på vissa parfymer utan att det är rea?
Märkligt! De har ju Nishane för 999kr som annars ligger på 1800kr samt Roja för 3k istället för 5k utan några rea-markeringar, låter ju sjuktJa.
Ett tips är att lägga till ett prov eller något som är "fri leverans" på för att skippa frakten som är 60:-. Vissa prover kan man få för runt 40:-, och man slipper fraktkostnaden iom det.
Märkligt! De har ju Nishane för 999kr som annars ligger på 1800kr samt Roja för 3k istället för 5k utan några rea-markeringar, låter ju sjuktSka iofs inte blindköpa några Roja har jag ju lovat mig själv…
Tack för info!
En detalj kan vara att det ibland skör bort batchkod på boxen (om det är viktigt). Eftersom de kör gråmarknad och därför kan hålla låga priser.Märkligt! De har ju Nishane för 999kr som annars ligger på 1800kr samt Roja för 3k istället för 5k utan några rea-markeringar, låter ju sjuktSka iofs inte blindköpa några Roja har jag ju lovat mig själv…
Tack för info!
Haha! Ska nog ha mig en 5:a Reckless av dig först, säkrast så, feg som man är!Ingen minns en fegis.
Aaah! Där har vi det, then it makes sense! Tack för info!En detalj kan vara att det ibland skör bort batchkod på boxen (om det är viktigt). Eftersom de kör gråmarknad och därför kan hålla låga priser.
Kan hålla med om att Sultan Vetiver är en acquired taste det tog några dagar innan jag föll och då som en furaOm man vill framkalla känslan av att bli begravd i blöt jord och en växt jag känner igen men inte kan identifiera, nej. Annars ja
Har bara luktat på Mallen snabbt och avfärdat den men måste testa på hud. Jovoyen såg intressant ut!
Jag upplever att det blir för tvåligt och intetsägande. Som dyr duschkräm med bra hållbarhet..
Haha! Ska nog ha mig en 5:a Reckless av dig först, säkrast så, feg som man är!
Aaah! Där har vi det, then it makes sense! Tack för info!
Ettan överflödig när du har Intense.Måste beställa nåt!
Har lagt i varukorgen:
Dior Homme Original Edt
Dior Homme Cologne
Chanel Allure Homme Édition Blanche Edp
Chanel Allure Homme Sport Eau Extrême Edp
En ska vara kvar. Tre ska bort. Jag har redan Homme Intense, Homme Parfum (hoppas jag) och Allure Homme (på väg).
Rådgivning, eller åsikter, bitte!
DHC men tajmingen hade kunnat vara bättre mtp sommarens avtagande.Måste beställa nåt!
Har lagt i varukorgen:
Dior Homme Original Edt
Dior Homme Cologne
Chanel Allure Homme Édition Blanche Edp
Chanel Allure Homme Sport Eau Extrême Edp
En ska vara kvar. Tre ska bort. Jag har redan Homme Intense, Homme Parfum (hoppas jag) och Allure Homme (på väg).
Rådgivning, eller åsikter, bitte!