• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

-SC-

Omega
Pledge Member
Vad tycker parfympanelen om Rituals? Jag har ägt några och de håller väldigt länge! Aldrig varit med om någon märke som håller lika länge.
Aldrig testat just parfymerna men har använt deras olika bildofter i typ 6-7 år 😀

Sen har vi många gånger haft tvålar, handkrämer, doftpinnar osv hemma som har luktat gott.

Har ni tillgång till Benify så har ni nog även 15% på hela sortiment.
 

G.Clooney

Cartier
Sälj en 5a till mig 😎😉
Du får tvinga @S.L att inhandla den! Jag öppnar inte dörren till att börja göra dekanter. Helt för riskfyllt. Jag har ju precis börjat göra mig av med lite parfymer nu!
;)
Jag köpte den på Parfumdreams.se, och lyckades hitta en gammal mail som jag kunde prenumerera på deras nyhetsbrev med, så jag kom åt 15%-aren.
Slutade på 834:- inkl. frakt. Lär väl komma i nästa vecka. Återkommer då.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Du får tvinga @S.L att inhandla den! Jag öppnar inte dörren till att börja göra dekanter. Helt för riskfyllt. Jag har ju precis börjat göra mig av med lite parfymer nu!
;)
Jag köpte den på Parfumdreams.se, och lyckades hitta en gammal mail som jag kunde prenumerera på deras nyhetsbrev med, så jag kom åt 15%-aren.
Slutade på 834:- inkl. frakt. Lär väl komma i nästa vecka. Återkommer då.
Haha lika bra kanske att låta bli 😉. Absolut ett vettigt pris. Ska ha span på Parfumdreams 😊👍.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
DD - Givenchy Gentleman Cologne
Fräsch öppning med citrus och iris är en del gröna inslag i doften. Inte skrikig utan rätt lågmäld doft med välbalanserad sötma. En Vetiver som är allt annat än svår dyker också upp ganska snabbt.

Känns som att den ev. inte håller superlänga men det får tiden utvisa.

FF5D3CB2-5A10-41CD-95F2-CDB79D8AB01A.jpeg
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
DD - Givenchy Gentleman Cologne
Fräsch öppning med citrus och iris är en del gröna inslag i doften. Inte skrikig utan rätt lågmäld doft med välbalanserad sötma. En Vetiver som är allt annat än svår dyker också upp ganska snabbt.

Känns som att den ev. inte håller superlänga men det får tiden utvisa.

FF5D3CB2-5A10-41CD-95F2-CDB79D8AB01A.jpeg
Körde den som KD efter dusch häromkvällen. Öppningen är verkligen fantastiskt fin. Hållbarheten på min hud verkar rätt begränsad, med denna får man inte vara en sissy-sprayer om man vill köra den som DD, helst ska man nog dra på lite på kläderna också misstänker jag. Som KD efter dusch funkar den helt ok när man inte vill choka ut resten av familjen i samband med sänggående.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Kör med PDM Percival idag och det slår mig varje gång hur otroligt likt den luktar en parfym som Abercrombie&Fitch ständigt sprutade ut i deras varuhus och som man blev nedsprutad av när man gick in i varuhuset. Detta va dock närmare 10-15 år sedan, men jag glömmer inte bort den lukten i första taget.

Någon som känner igen sig?
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Kör med PDM Percival idag och det slår mig varje gång hur otroligt likt den luktar en parfym som Abercrombie&Fitch ständigt sprutade ut i deras varuhus och som man blev nedsprutad av när man gick in i varuhuset. Detta va dock närmare 10-15 år sedan, men jag glömmer inte bort den lukten i första taget.

Någon som känner igen sig?
Enligt ”this perfume reminds me of”-listan på Fragrantica så lär det vara Fierce.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Kör med PDM Percival idag och det slår mig varje gång hur otroligt likt den luktar en parfym som Abercrombie&Fitch ständigt sprutade ut i deras varuhus och som man blev nedsprutad av när man gick in i varuhuset. Detta va dock närmare 10-15 år sedan, men jag glömmer inte bort den lukten i första taget.

Någon som känner igen sig?
Är definitivt Fierce.
 

G.Clooney

Cartier
KD. En av mina favorit-genrer. Ren och fin.
PXL_20210805_152500222.jpg


Står lite i valet och kvalet här. Det enda rätta är givetvis att egentligen ta båda. Men nu tar vi en sak i taget. Kan inte bestämma mig vilken som blir nästa villebråd. Väljer mellan:

Chanel Allure Homme
och
Dior Homme Parfum

Chanel går ju att få tag på åtminstone, om än inte discounted av vad jag kan se. Blir så sugen på den när läser doftnoterna och den låg ju ute på "köpochsälj" för inte så längesen. Tyvärr gled den ur händerna pga försumlighet, när @Tjabo gled in och slog till på @bleppo 's annons strax innan jag fick tummen ur.
Hur är den? Är den värd att lägga vantarna på?

Sen har vi ju Dior Homme Parfum. Jag äger redan Intense-varianten, vilken jag gillar högt och rent, men denna ska ju vara even better (intalar jag mig själv å det bestämdaste). Den verkar dessutom inte helt lätt att få tag i. Slut på många ställen. Sen vet ju alla vilket träsk det är att försöka hitta just en specifik art av Dior Homme-serien. Man kan inte vara säker på vad man köpt förräns man verkligen har den i handen, om ens då. Någon som har någon erfarenhet av denna?

Vad hade ni kört på?


Edit - Dior Homme Parfum kan man nog glömma. Har den slutat tillverkas eller? Finns iaf ingenstans, förutom på Ebay så klart.

Edit 2 - Jaha, då var Chanel Allure Homme beställd. Hoppas den är lika fin i verkligheten som jag byggt upp den i mitt huvud.
 
Senast ändrad:

S.L

Vacheron
2-Faktor
KD. En av mina favorit-genrer. Ren och fin.
PXL_20210805_152500222.jpg


Står lite i valet och kvalet här. Det enda rätta är givetvis att egentligen ta båda. Men nu tar vi en sak i taget. Kan inte bestämma mig vilken som blir nästa villebråd. Väljer mellan:

Chanel Allure Homme
och
Dior Homme Parfum

Chanel går ju att få tag på åtminstone, om än inte discounted av vad jag kan se. Blir så sugen på den när läser doftnoterna och den låg ju ute på "köpochsälj" för inte så längesen. Tyvärr gled den ur händerna pga försumlighet, när @Tjabo gled in och slog till på @bleppo 's annons strax innan jag fick tummen ur.
Hur är den? Är den värd att lägga vantarna på?

Sen har vi ju Dior Homme Parfum. Jag äger redan Intense-varianten, vilken jag gillar högt och rent, men denna ska ju vara even better (intalar jag mig själv å det bestämdaste). Den verkar dessutom inte helt lätt att få tag i. Slut på många ställen. Sen vet ju alla vilket träsk det är att försöka hitta just en specifik art av Dior Homme-serien. Man kan inte vara säker på vad man köpt förräns man verkligen har den i handen, om ens då. Någon som har någon erfarenhet av denna?

Vad hade ni kört på?


Edit Dior Homme Parfum kan man nog glömma. Har den slutat tillverkas eller? Finns iaf ingenstans, förutom på Ebay så klart.
DHP
Den är diskad tror jag men påstås att det ska komma en ny version precis som det redan gjort med Homme och Homme Intense.
 

G.Clooney

Cartier
DHP
Den är diskad tror jag men påstås att det ska komma en ny version precis som det redan gjort med Homme och Homme Intense.
Jaså, det är så det ligger till? Alright. Ja, man är helt enkelt ute och cyklar ibland. Nu när du säger det. Kommer ihåg att någon snackade om den här i tråden för inte så länge sen, och det var nog fan om just någon sett "den nya". Blir spännande att se om något kommer.

Då blir valet plötsligt enklare...
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Kobe 😍😍

On topic: skicka ett sms om nån vill ha en sån där fast Zefiro. Såg att jag har en hemma

Blev erbjuden att köpa en vintage Kobe men säljare fick kalla fötter. Måste ha en flaska snart..

Missa inte att testa Zefiro som erbjuds, gillar man frankincense blir det inte mer elegant och bättre!
 

G.Clooney

Cartier
Apropå DHP, verkar som en ny version släppts?
Intressant. Och välbehövlig info, med tanke på att man annars är ganska lost med vad som är vad. Nu är det alltså 100ml som är det nya.
Surfade in på Sephora.fr som han refererar till och mycket riktigt, de erbjuder både 75ml och 100ml under samma rubrik, "Dior Homme Parfum". Dock är båda slut i lager nu. Länk nedan.


Hittar den endast på ett ställe när jag letar; "DressInn" i "TradeInn-konstellationen". Jag har handlat diverse grejer under deras "paraply" flera gånger, men mest teknikgrejer och kartor med mera, helt utan anmärkning, men aldrig skönhetsprodukter. Så man undrar ju om den är helt legit, även om inget direkt pekar på motsatsen. De har dock en bild på den gamla 75ml flaskan men säljer den som 100ml, den nya då, får man ju anta. Känns aldrig helt hundra när inte bilden överensstämmer med verkligheten - särskilt inte när det handlar om Dior Homme-linjen. Länk nedan.

 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Intressant. Och välbehövlig info, med tanke på att man annars är ganska lost med vad som är vad. Nu är det alltså 100ml som är det nya.
Surfade in på Sephora.fr som han refererar till och mycket riktigt, de erbjuder både 75ml och 100ml under samma rubrik, "Dior Homme Parfum". Dock är båda slut i lager nu. Länk nedan.


Hittar den endast på ett ställe när jag letar; "DressInn" i "TradeInn-konstellationen". Jag har handlat diverse grejer under deras "paraply" flera gånger, men mest teknikgrejer och kartor med mera, helt utan anmärkning, men aldrig skönhetsprodukter. Så man undrar ju om den är helt legit, även om inget direkt pekar på motsatsen. De har dock en bild på den gamla 75ml flaskan men säljer den som 100ml, den nya då, får man ju anta. Känns aldrig helt hundra när inte bilden överensstämmer med verkligheten - särskilt inte när det handlar om Dior Homme-linjen. Länk nedan.


Jag är väääldigt nära att slå till på dressin-länken.
Men du är inte helt säker?
 

G.Clooney

Cartier
Jag är väääldigt nära att slå till på dressin-länken.
Men du är inte helt säker?
Nja, osäkerheten handlar inte om att det kommer levereras en parfym eller inte. Och jag tror definitivt den kommer vara i original och så... Men kommer det vara RÄTT? Eller kommer det en Dior Homme (Intense) (Eau de) Parfum 100ml istället? Det är väl mer det jag oroar mig över...
Jag är också nära på att klippa den. Hade varit skönt om recensionerna kunde nämna något om det, men det gör de ju så klart inte.
Kluven.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Nja, osäkerheten handlar inte om att det kommer levereras en parfym eller inte. Och jag tror definitivt den kommer vara i original och så... Men kommer det vara RÄTT? Eller kommer det en Dior Homme (Intense) (Eau de) Parfum 100ml istället? Det är väl mer det jag oroar mig över...
Jag är också nära på att klippa den. Hade varit skönt om recensionerna kunde nämna något om det, men det gör de ju så klart inte.
Kluven.

Exakt samma farhåga själv. Dessutom verkar deras kundservice lämna en del att önska. Om du får fel parfym verkar det inte direkt vara enkelt att returnera och få pengarna tillbaka.
 

G.Clooney

Cartier
Exakt samma farhåga själv. Dessutom verkar deras kundservice lämna en del att önska. Om du får fel parfym verkar det inte direkt vara enkelt att returnera och få pengarna tillbaka.
Nä, precis. Och det orkar man liksom inte. Är det nu den korrekta varianten är det dessutom ett bra pris. Men är det inte det, är priset rent av dåligt.

Jaaa... Finns bara ett sätt att ta reda på detta.... Ska vi ta varandra i handen och ta steget över klippkanten?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Nä, precis. Och det orkar man liksom inte. Är det nu den korrekta varianten är det dessutom ett bra pris. Men är det inte det, är priset rent av dåligt.

Jaaa... Finns bara ett sätt att ta reda på detta.... Ska vi ta varandra i handen och ta steget över klippkanten?

Done! Detta gav ytterligare ett lager av spänning till blindköp. :cool:
 
Topp