• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Jahapp då ska man alltså återgå till att jobba imorgon… Första tuffa beslutet på länge, vad blir måndagens kontorsdoft 😂

Just nu ligger dessa på shortlist
TF - Grey Vetiver
Givenchy - Gentleman Cologne
Hugo Boss - Bottled EDP
Gucci - Guilty Black
Xerjoff - Uden
Nishane - Hacivat
Creed - MI

eller så får det bli nyttjande i exakt den ordningen resten av veckan…

Jahapp då ska man alltså återgå till att jobba imorgon… Första tuffa beslutet på länge, vad blir måndagens kontorsdoft 😂

Just nu ligger dessa på shortlist
TF - Grey Vetiver
Givenchy - Gentleman Cologne
Hugo Boss - Bottled EDP
Gucci - Guilty Black
Xerjoff - Uden
Nishane - Hacivat
Creed - MI

eller så får det bli nyttjande i exakt den ordningen resten av veckan…
Exakt vad jag satt och funderade på.

D&G Light Blue Forever känns omöjlig att inte förknippa med semester så den är utesluten direkt :oops:

Nu är det sjuka priser på Boozt igen med 25% SALE-rabattkod på redan sänkta reavaror…
F17D7AB8-7D4B-4D04-998E-599B34E02BE8.png

Måste säga att Tobacolor verkar ha sjuk performance på mig. Sprutade på den vid 13-tiden idag och har sedan dess känt den i varje andetag och gör det fortfarande kl 23:30.

Hur är det med övriga ur den kollektionen? Vet iaf att Ambre Nuit inte är lika långvarig.

Måste säga att Tobacolor verkar ha sjuk performance på mig. Sprutade på den vid 13-tiden idag och har sedan dess känt den i varje andetag och gör det fortfarande kl 23:30.

Hur är det med övriga ur den kollektionen? Vet iaf att Ambre Nuit inte är lika långvarig.
Inte bara på dig… har kläder som jag numera endast kan ha vid Tobacolor-tillfällen 😂
Den släpper inte greppet.

Den sitter som berget!
Tur att jag gillar den.

Leather oud tycker jag också satt rejält bra. Testade den på en flygresa och den kände jag av hela dagen vill jag minnas. Eden roc presterar väldigt bra för att vara den typen av doft. Generellt tycker jag hela den linjen är väldigt bra!

DD:

375x500.61494.jpg

Jävligt märklig historia. Öppnar med citrus, lätt medicinal oud (om än i bakgrunden) och tobak. Det smälter ihop till en blandning där jag har svårt att lyfta ut enskilda noter egentligen alls.

Känner varken kummin eller sumac.

Men mycket trevlig! Va ett blindbyte som fallit i god jord. Presterar som fan utan att vara jobbig.

Den där är jag nyfiken på, köpvärd?

Definitivt, om man gillar enbär.

Har inte riktigt hunnit bryta in den helt men den har väldigt lite Chanel-DNA i sig. Öppnar starkt med cypress och enbär. Blir träigare med tiden. Får även en hel vetiver, musk och lite lavendel. Projektion och silage är ganska måttligt.

• Like
Reactions: S.L
Definitivt, om man gillar enbär.

Har inte riktigt hunnit bryta in den helt men den har väldigt lite Chanel-DNA i sig. Öppnar starkt med cypress och enbär. Blir träigare med tiden. Får även en hel vetiver, musk och lite lavendel. Projektion och silage är ganska måttligt.
Tack! Blindköpte du flaskan eller hade du dekant först?

KD: TF - Ombre Leather
Försöker få frugan att uppskatta den… går sakta framåt.

E18E283C-BFAF-450E-A912-4B7D0FC27A89.jpeg
Jag gillar den också. Påminner mig om barndomen när man blev medtvingad till diverse travtävlingar stup i kvarten. Den luktar EXAKT som stallets selkammare. (Och faktiskt även som "colombiakaffe", som vissa har lyft upp). Men damen är av en helt annan åsikt. Det protesteras högljutt med pustande och örkande osv. Allt med anspelningar på läder går verkligen, verkligen inte hem hos henne. Det får väl bli något man kör på sina fiskepass istället....

Jag gillar den också. Påminner mig om barndomen när man blev medtvingad till diverse travtävlingar stup i kvarten. Den luktar EXAKT som stallets selkammare. (Och faktiskt även som "colombiakaffe", som vissa har lyft upp). Men damen är av en helt annan åsikt. Det protesteras högljutt med pustande och örkande osv. Allt med anspelningar på läder går verkligen, verkligen inte hem hos henne. Det får väl bli något man kör på sina fiskepass istället....
Exakt samma här, läder är ingen favorit hos frugan… helst ska man lukta sportigt och fräscht (läs skittråkigt).

Tillbaka
Topp