Reverso
Silver
Använde denna idag
Tycker du den är värd det astronomiska priset?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Använde denna idag
Nån som har koll på vart man kan hitta TF - neroli portofino forte till ett rimligt pris? Hittar bara för 2500+ ...
Dagens parfym!
Kylig morgon på Västkusten så då återgår vi till doft därefter. Kan ”billig” designerparfym vara bra eller kan man få vettig Edp för 800 spänn i klass med dyrare nishdofter?
Märke: Gucci
Serie: absolute
Topp: läder
Hjärta: patchouli & cypress
Bas: trä & vitiver
Min upplevelse: detta är en hög av vråltungt blött läder i flytande form. Den är inte speciellt komplex och den kommer inte heller utvecklas utan är linjär rätt över med tyngden på just läder och jordkällare.
Så fort du sprayar på den anlägger du inte bara ett helskägg och får valkar i nävarna, du får randsydda skor om fötterna och en välavvägd Roger Dubuis much more i helguld under skjortärmen. Ladugård fylld av hästsadlar, jord ihop med balanserad medvetenhet. Ytterligheter helt enkelt. Å ena sidan animaliskt och skitigt. Å andra sidan genomtänkt, minimalistiskt i sin utformning och världsvant.
Lysande helt enkelt!
Performance & projection: suverän prestanda och mäktig projektion. Perfekt när du vill reta livet ur din tågresenär!
Övrigt/passar: höst & vinter. Kvällstid är nog kanske att föredra och jag kan väl inte påstå att den är speciellt unisex. Inte ens nära faktiskt. Men med tanke på att merparten av all ”herrparfym” idag är att anse som just unisex kan det vara kul att ha något som osar testosteron likt en skön actionrulle från 80-talet. Detta är ”Road house och Over the top” i flytande form.
Är den värd sitt pris? Yes. Det är inte på något sätt nyskapande men det är förbaskat bra. Sedan är det inte heller någon nischparfym så priset är lågt. Är du inte rädd för läder och är trygg i dig själv är detta riktigt bra.
Så kan designerparfymer vara bra? Mängden kvar i flaskan talar nog sitt tydliga språk.
Jag kommer absolut att ha ytterligare en redo när denna är slut.
Spännande! De jämför denna med Kilian - dark lord som jag precis fått hem och testade igår. Bägge är otroligt tunga läder-dofter. Har du testat bägge?
Blir blindköp på denna efter din fullkomligt galanta recension!Dagens parfym!
Kylig morgon på Västkusten så då återgår vi till doft därefter. Kan ”billig” designerparfym vara bra eller kan man få vettig Edp för 800 spänn i klass med dyrare nishdofter?
Märke: Gucci
Serie: absolute
Topp: läder
Hjärta: patchouli & cypress
Bas: trä & vitiver
Min upplevelse: detta är en hög av vråltungt blött läder i flytande form. Den är inte speciellt komplex och den kommer inte heller utvecklas utan är linjär rätt över med tyngden på just läder och jordkällare.
Så fort du sprayar på den anlägger du inte bara ett helskägg och får valkar i nävarna, du får randsydda skor om fötterna och en välavvägd Roger Dubuis much more i helguld under skjortärmen. Ladugård fylld av hästsadlar, jord ihop med balanserad medvetenhet. Ytterligheter helt enkelt. Å ena sidan animaliskt och skitigt. Å andra sidan genomtänkt, minimalistiskt i sin utformning och världsvant.
Lysande helt enkelt!
Performance & projection: suverän prestanda och mäktig projektion. Perfekt när du vill reta livet ur din tågresenär!
Övrigt/passar: höst & vinter. Kvällstid är nog kanske att föredra och jag kan väl inte påstå att den är speciellt unisex. Inte ens nära faktiskt. Men med tanke på att merparten av all ”herrparfym” idag är att anse som just unisex kan det vara kul att ha något som osar testosteron likt en skön actionrulle från 80-talet. Detta är ”Road house och Over the top” i flytande form.
Är den värd sitt pris? Yes. Det är inte på något sätt nyskapande men det är förbaskat bra. Sedan är det inte heller någon nischparfym så priset är lågt. Är du inte rädd för läder och är trygg i dig själv är detta riktigt bra.
Så kan designerparfymer vara bra? Mängden kvar i flaskan talar nog sitt tydliga språk.
Jag kommer absolut att ha ytterligare en redo när denna är slut.
Nishane och By Kilian är nog på delad förstaplats på favoritpallen så jag får nog villigt erkänna att denna står sig slätt. Men denna kostar ju å andra sidan bara en fjärdedel
Dark lord kommer vara mer komplex och med tydligare trätoner. Kvalitén på noterna däri kommer också vara överlägsna.
Kändes träffande för mig. Det blir till att försöka hitta denna och testa!Detta är för dig över 30 som ändå hunnit få lite erfarenhet under västen och där behovet av nymodigheter inte är lika stort.
Bäst vet jag inte, det är såklart individuellt. Men Jubilation XXV är fantastisk.slår ett slag för märket Amourage.
Har den röda och den gröna (Epic man). Nån mer som har testat?
Vilken är bäst?
https://www.amouage.com/?submit=1
Jag vet faktiskt inte vad jag tycker om det. Hittade den i Paris direkt efter att den släpptes (då sas det att den var limiterad men nu finns den ju lite överallt...).Tycker du den är värd det astronomiska priset?
Dagens parfym!
Jag hade ju tänkt vänta med denna men nu snackar vi 18 grader och sol i gbg så då jäklar drar vi av ett tips.
En för mig helt obeprövad tillverkare tills dess att jag letade efter marina parfymer till sommartrion (som presenteras senare i veckan). Och spansk är den också?!
Var inte oroliga, mig kan ni lita blint på och det vet ni.
Lite matnyttig bakgrundsfakta:
Spanjorer beskrivs ju inte sällan som Sydeuropas finnar. Närmre 48% av befolkningen omkommer årligen till följd av skrumplever och/eller knivslagsmål med vildkatter. Vidare är landet världens fjärde största leverantör av knäproteser tillverkade av köttfärs.
Med detta i ryggen kan vi nu ta oss ann dagens parfym.
Märke: Carner Barcelona
Serie: Salado
Topp: lime, rosépeppar
Hjärta: gurka, apelsinblom
Bas: salt, trä & mysk
Min upplevelse: Alright, nu är vi ju inte bortskämda med gassande sol, hög luftfuktighet och det lugnande ljudet av barn som gapar sig skelögda på stranden men låt oss för en stund drömma oss bort.
Nu kostar vi på oss att generalisera en gnutta. Jag har vanligen ganska svårt för att hitta bra marina dofter. Antingen är de för stiltypiska a la Acqua di Gio eller så är det frågan om artistiskt svåra saker med doft av tång och sälta. Sällan något som faller mig i smaken helt enkelt.
Till min sommartrio hade jag bestämt mig för att dagparfymen skulle vara just en marin doft och till slut stod jag kvar med två alternativ varav detta var den som föll på målsnöret.
Med det sagt är detta förbaskat bra för ändamålet.
Ok, varför är då denna speciell?
Så fort den åker på får du citrus, lite sträv bitter grönska och (visserligen schysst) peppar. Det där kan vi ju?!
Men sedan.....
Nyskivad läskande gurka som formligen dränks i flingor av havssalt. Det är uppfriskande, enkelt och förvånansvärt bra.
Jag kan inte beskriva doften av salt men alla som känner den vet ju vad jag menar. Mineralrikt och rätt ställen på tungan börjar pirra när den andas in.
Jag vet ärligt talat inte om det är limen eller pepparn som skänker den det extra bettet men den blir aldrig....platt. Om det nu faktiskt säger något.
Allt vilar på en enkel bas av torrt vitt trä och en lätt såpig/mjukmedels-känsla. Skitsnyggt helt enkelt!
Ovan låter inte supersexigt men föreställ dig hur du sitter på uteserveringen i hamnen någonstans kring Marbella. Huden svider och den där klassiska kombinationen av ditt salta svett på överkroppen, havsvatten i håret blandat med doften av din nystrukna skjorta ihop med den svala grekiska salladen som nu står framför dig. DET är vad du här får på flaska.
Jag älskar tunga och mörka parfymer men det är ju inte alltid funktionsdugligt under sommaren.
Sedan är det något viss med just sommarparfymer eftersom de har en tendens att framkalla minnen på ett sätt som vinterdofterna aldrig kan göra. Det är väl inte en fråga om att det är ett starkare minne att få duscha bort sand mellan skinkorna jämfört med annat utan snarare att det är lättare att romantisera över svensk idyll över sommaren än när man sitter inne under vintern och glor ut genom fönstret.
Denna kommer fixa biffen!
Performance & projection: Bra performance för att vara en marin doft. Du kan förvänta dig fem-sex timmar på huden men jag vill inte påstå att projektionen är överväldigande. Den är ok men jag tror också att det faktiskt är perfekt här i sammanhanget. Doften ska sväva lite tjusigt i värmen men inte kväva din omgivning i detta fall.
Övrigt/passar: Kokande sommardagar och den kommer funka lika fint på dig som på damen bredvid. Du kommer också att skilja dig från övriga i skaran med denna.
Är den värd sitt pris? Ja!
Var vaksamma för priset varierar ganska kraftig på nätet men jag hittade en 50 ml för 600 spänn vilket ändå får beskrivas som en kap. Vi snackar ändå egensinnig Edp med bra prestanda som inte alla bär.
Våga vara pro Carner Barcelona Salado i sommar!
Spanjorerna har faktiskt lyckats.
Toppklass båda två!Lite göttagötta anlände idag ja ...
Toppklass båda två!
Väldigt mycket iris i de där.Aldrig luktat på DHI, men haft Dior Homme Parfum och visst var det en fin parfym. Jag gillade den men det var något med det pudriga som jag hade svårt för. Och sen sa väl någon här inne att DHI var ännu pudrigare?
Hur fan luktar ens läppstift? Är det det jag tyckte luktade kritor på dior homme intensen? Får be frugan plocka fram ett läppstift som jag får sniffa på!Väldigt mycket iris i de där.
Blir för mycket "läppstiftsdoft" för min smak.
Lite göttagötta anlände idag ja ...
Varit nyfiken på den där Hermésen länge, finns inte att testa i stan Worth the hype?
Dagens parfym!
Jag hade ju tänkt vänta med denna men nu snackar vi 18 grader och sol i gbg så då jäklar drar vi av ett tips.
En för mig helt obeprövad tillverkare tills dess att jag letade efter marina parfymer till sommartrion (som presenteras senare i veckan). Och spansk är den också?!
Var inte oroliga, mig kan ni lita blint på och det vet ni.
Lite matnyttig bakgrundsfakta:
Spanjorer beskrivs ju inte sällan som Sydeuropas finnar. Närmre 48% av befolkningen omkommer årligen till följd av skrumplever och/eller knivslagsmål med vildkatter. Vidare är landet världens fjärde största leverantör av knäproteser tillverkade av köttfärs.
Med detta i ryggen kan vi nu ta oss ann dagens parfym.
Märke: Carner Barcelona
Serie: Salado
Topp: lime, rosépeppar
Hjärta: gurka, apelsinblom
Bas: salt, trä & mysk
Blev riktigt sugen efter recensionen och försökte hitta den på nätet, men hittade den inte för ca 600:- för 50 ml. Får man fråga vart du köpte den ifrån?