• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Behöver lite tips. Ska snart byta funktion på mitt jobb. Sitter väldigt mycket i bil tillsammans med en eller flera kollegor. Jag behöver (tyvärr) någon/några dofter som är mer crowdpleaser men ändå inte för mainstream.

Kikat lite på Bleu de Chanel Parfum, allure homme sport eau extreme och Versace eros edp. Någorlunda vanliga dofter iof. Har ni några fler förslag?

TF - Grey Vetiver
AdP - Oud
Byredo - Bal d’afrique (otrolig doft men väldigt lågmäld)

KD: Prada - L’Homme
🚿🧼🛁👌
E3B65927-3F09-4C17-91C8-4FF8431EED03.jpeg

Behöver lite tips. Ska snart byta funktion på mitt jobb. Sitter väldigt mycket i bil tillsammans med en eller flera kollegor. Jag behöver (tyvärr) någon/några dofter som är mer crowdpleaser men ändå inte för mainstream.

Kikat lite på Bleu de Chanel Parfum, allure homme sport eau extreme och Versace eros edp. Någorlunda vanliga dofter iof. Har ni några fler förslag?
Vanliga Chanel Allure Homme. Den kan ingen klaga på.

Mina ”måsten” från Nasomatto:

Baraonda
Duro
Pardon
Black Afghano
Hindu Grass

Sen är

Absinth
China White
Narcotic V

Coola som bara den.

Från Orto Parisi är alla helt unika. Man bör testa alla om man är intresserad av doft. Om inte annat för att utmana sig själv. (Och vara beredd att det inte bara är angenämt).

Dock, trots att jag alltid rekommenderar blindköp är dessa något jag skulle dekantera!
Pga att ovanstående inlägg har fått mig superintresserad av Alessandro Gualtieri så är ju nästa steg såklart att arbeta mig igenom Orto Parisi och Nasomatto. Så... vem sitter på små dekanter/samples av någon av dessa dofter? Är inte nödvändigtvis ute efter 5 ml utan klarar mig säkerligen fint på typ 1-2 ml bara för att testa dofterna.

Jag kan ju beställa ett gäng från Nose Paris, men vem orkar vänta fem dagar på den leveransen? 🤷‍♂️

Hook me up innan jag börjar blindköpa grejer här.

EDIT: När jag läste om mitt eget inlägg så inser jag ju att detta är ett patologiskt beteende. Men vad fan.

Pga att ovanstående inlägg har fått mig superintresserad av Alessandro Gualtieri så är ju nästa steg såklart att arbeta mig igenom Orto Parisi och Nasomatto. Så... vem sitter på små dekanter/samples av någon av dessa dofter? Är inte nödvändigtvis ute efter 5 ml utan klarar mig säkerligen fint på typ 1-2 ml bara för att testa dofterna.

Jag kan ju beställa ett gäng från Nose Paris, men vem orkar vänta fem dagar på den leveransen? 🤷‍♂️

Hook me up innan jag börjar blindköpa grejer här.

🧐
Skickar pm

Lagen om polaritet. Det finns inget upp utan ner. Inget negativt utan positivt.

Och något som jag tycker är positivt med höstrusk och vintertid är de lite kraftigare, mörka parfymerna som passar så väl vid dessa tider.

Från vänster: Dior homme 2011 (2018 batch), Dior homme intense 2007 (2010 batch), Dior homme intense 2011 (2012 batch), Dior homme intense 2011 (2015 batch), Dior homme parfum 75 ml

Bilagor

• 20210918_100437.jpg
    20210918_100437.jpg
    936.4 KB · Visningar: 1
”Cedar” antar jag? 🙂
Sjukt sugen på den jag med. Självklart aldrig testat den (eller annan Halfeti version)! 😁
Iphones rättstavning. :banghead:

…men precis. Verkar mysig. Hittar dock inget riktigt lämpligt inköpsställe i Europa förutom UK.

Cesar hade kunnat varit intressant annars. Dressing-doft med drydown av krutong.

Kan jag få kopia på det? Såld på Megamare så vill testa fler...

Jag rekommenderar faktiskt nose. De kör samma ml pris på samples som helflaska. Vill man dra igenom en kollektion så är de ett asbra alternativ.

Rekommenderar faktiskt alla. Seminalis och viride är väl de jag har svårast för men alla andra är bra!

Ska jag välja en favorit just nu är det boccanera. Den doftar som en mer balanserad black afghano.

Kan jag få kopia på det? Såld på Megamare så vill testa fler...

Jag rekommenderar faktiskt nose. De kör samma ml pris på samples som helflaska. Vill man dra igenom en kollektion så är de ett asbra alternativ.

Rekommenderar faktiskt alla. Seminalis och viride är väl de jag har svårast för men alla andra är bra!

Ska jag välja en favorit just nu är det boccanera. Den doftar som en mer balanserad black afghano.

Beställde nyss från Nose. 4 euro för 1,5 ml, vilket känns superbra. Pga något fel med deras sida så kan man inte lägga till ett prov av Viride i varukorgen. Men ringer du till butiken så ordnar de det ändå. :)

Trodde du dekantera därav min fråga :)

ibland har jag köpt någon flaska på rea eller privat till bra pris och sedan splittat den till självkostnadspris vilket givit ett lägre pris/ml än helflaskans listpris, detta genererar dock tyvärr ofta anspelningar om att det då inte är äkta vara som jag säljer… (detta har dock aldrig hänt här på KS men mer än en gång på FB).

Doften i all ära men jävlar va gott med gubbfika.
Haha, underbart. Gubbfikat > doften. Väldigt stickig och pudrig ros, lite syntetisk i sin framtoning.

Edit: jag var nog alldeles för snabb här. Ett par timmar senare har den stickiga och pudriga känslan lagt sig och den är mycket mer rund och välbalanserad nu. Rätt trevlig ändå!

Senast ändrad:
Såg precis Seaching for Blamage efter tips från @Tjabo . Intryck?! Ja, Alessandro Gualtieri är ju onekligen en riktigt karaktär. Men hans passion för dofter går ju inte att ta miste på. Blev jag ännu mer sugen på att testa ännu fler av hans parfymer (trots att jag beställt hela Orto Parisi-serien i samples idag)?

JA!!

Tillbaka
Topp