Morgonens: Nassomato - Baraonda
![]()
Bild från www
Den där är så ofattbart jä€%a bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Morgonens: Nassomato - Baraonda
![]()
Bild från www
Den där är så ofattbart jä€%a bra!
Kör China White av Nasomatto idag...väldigt blommig och i sötaste laget. Inget för mig
Är ju egentligen en parfym riktad mot kvinnor, men skulle ändå påstå att den är unisex
Haha what?![]()
Ah, trög jag är...tänkte sprutor/botox iom att jag skrev att den var för kvinnor
Sjukt ändå att det där är en 250ml flaska.Dagens!
![]()
Då kan du vara säker på att du hade covid iaf. Får man inte ut något av Hacivat är alla ens sinnen ur balansStort tack @keckepro för dagens nytillskott! Ska bli kul att få prova Hacivat igen då jag hade Corona sist jag testade, och fick då typ noll performance trots allas lovord om grym prestanda
![]()
Återkommer med en uppdatering efter testDå kan du vara säker på att du hade covid iaf. Får man inte ut något av Hacivat är alla ens sinnen ur balans![]()
Sauvage Elixir landade in idag. It packs a punch, whoa!
Tog en liten spray på handryggen när jag kom hem och gick sen direkt ut för några ärenden. Klev på en buss och åkte 4 hållplatser, noterade en vuxen och ett barn i bussen som sniffade/vädrade vad det var som luktade… Vet inte vad jag riktigt tycker än annat än att öppningen överraskade mig rejält, orientaliskt varmt kryddigt med en sötma jag inte hade förväntat mig. Lavender sticker upp huvudet bland kryddorna efter en stund. Spontant gillar jag den alltmer eftersom i drydown. Just nu håller jag inte till fullo med om alla dessa fougere liknelser jag läst/hört, inte direkt nån risk att man skulle ta miste på denna och tex TF BdJ tex, denna är varmare och mer orientaliskt kryddig (kanel/muskot/kardemmumma). Den känns mer formell/kväll än casual/dag, klart maskulin/mogen snarare än unisex/ungdomlig (helt klart för en annan och äldre målgrupp än Sauvage EDT). Får regelbundna doftpustar från min begränsade applikation, skulle inte våga köra denna på jobbet innan jag lärt mig känna/dosera denna bättre, tror CurlyFragrance tjejen skulle bli officiellt HazMat klassad om hon körde sin 14-16 spray rutin med denna… Tillagd i dekantlistan om nån vill prova.
Jag tror det men för mer konfidens så behöver jag absolut testa den mer och ordentligare.För mig som avskyr Sauvage (ambrox-skit IMO), är denna något att ha?
Det är ett testosteron-destillat från hela casten av ExpendablesJag tror det men för mer konfidens så behöver jag absolut testa den mer och ordentligare.
I första intrycket så kommer den bakom/efter flera av mina senast inkomna dofter som tex Costume National Homme Parfum, Ineke Field Notes From Paris och Lubin Itasca som alla var mer ”love at first sniff” för mig. Det känns som att Elixir har potential att växa dock. Är dock orolig för att det ska slå igenom ambrox i drydown när som helst, fattar inte vad den har i tanken som gör den så potent…
Kan inte uteslutas!Det är ett testosteron-destillat från hela casten av Expendables![]()
Och solrosen i krukan utanför fönstret är i själva verket ett ståtligt Redwood-träd!Sjukt ändå att det där är en 250ml flaska.
![]()
It packs a punch is right! Jag kom själv inte överens med doften pga sötman, men likt förbannat satt den kvar på handleden i timme efter timme. Efter timme. Efter timme.Sauvage Elixir landade in idag. It packs a punch, whoa!
Tog en liten spray på handryggen när jag kom hem och gick sen direkt ut för några ärenden. Klev på en buss och åkte 4 hållplatser, noterade en vuxen och ett barn i bussen som sniffade/vädrade vad det var som luktade… Vet inte vad jag riktigt tycker än annat än att öppningen överraskade mig rejält, orientaliskt varmt kryddigt med en sötma jag inte hade förväntat mig. Lavender sticker upp huvudet bland kryddorna efter en stund. Spontant gillar jag den alltmer eftersom i drydown. Just nu håller jag inte till fullo med om alla dessa fougere liknelser jag läst/hört, inte direkt nån risk att man skulle ta miste på denna och tex TF BdJ tex, denna är varmare och mer orientaliskt kryddig (kanel/muskot/kardemmumma). Den känns mer formell/kväll än casual/dag, klart maskulin/mogen snarare än unisex/ungdomlig (helt klart för en annan och äldre målgrupp än Sauvage EDT). Får regelbundna doftpustar från min begränsade applikation, skulle inte våga köra denna på jobbet innan jag lärt mig känna/dosera denna bättre, tror CurlyFragrance tjejen skulle bli officiellt HazMat klassad om hon körde sin 14-16 spray rutin med denna… Tillagd i dekantlistan om nån vill prova.
Känner den på handen efter kvällsduschen. Den är för stark för min smak tror jag, den kommer att få lämna.Kan inte uteslutas!
The jury is out on this one just nu iaf, jag velar fram och tillbaka känns det som.
Hade den kvar minst 2 dagar trots dusch.Känner den på handen efter kvällsduschen. Den är för stark för min smak tror jag, den kommer att få lämna.
Har du hunnit testa den ytterligare och har kanske fler tankar att dela med dig av?![]()
Jag bara inte kunde låta bli att klicka hem Bentley Intense. Den finns ju med på alla världens listor för att vara en fin ”boozy” doft för den lite svalare årstiden och tillverkad av Lalique. Jag vet inte hur många gånger den varit med i min köpkorg innan men aldrig kommit till kritan.
Redan från första sniffen tyckte jag att den påminner om något jag testat innan. Korrigera mig om jag har fel men jag tycker den påminner om Nasomatto Pardon