• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Dagens doft; TF Noir Extreme
20210924_090910.jpg

Haha, riktigt magi som i "magiskt goda dofter" eller riktig magi som i "om du hatade BA så kommer du kräkas av Pardon och Baraonda"? 😅
Hehe.. nejdå, Baraonda är helt fantastisk, troligtvis den parfym som jag gillar bäst av alla jag provat (även att det tog mig 2-3 gånger att falla dit). Paradon har jag inte fallit för men jag förstår varför folk tycker den är så bra.

Dagens skämskudde. Får ett samtal från förskolan om att sonen doftade ganska starkt och att två av pedagogerna reagerade på detta. Boven? Ja, visst fan måste det ha varit de två spruten av Black Afgano och Duro jag fick på ovansidan av händerna igår. Troligen har det ju satt sig i barnens kläder/hår.

Tack för den, Gualtieri.

Bifogar bild på skurken för att liva upp ett texttungt inlägg.

o.431.jpg

Dagens skämskudde. Får ett samtal från förskolan om att sonen doftade ganska starkt och att två av pedagogerna reagerade på detta. Boven? Ja, visst fan måste det ha varit de två spruten av Black Afgano och Duro jag fick på ovansidan av händerna igår. Troligen har det ju satt sig i barnens kläder/hår.

Tack för den, Gualtieri.

o.431.jpg

Berätta bara att det är lugnt, han doftar bara som det goda i livet, Hasch och prostitution. Det lugnar ner pedagogerna 😁🤷‍♂️

Berätta bara att det är lugnt, han doftar bara som det goda i livet, Hasch och prostitution. Det lugnar ner pedagogerna 😁🤷‍♂️
🤣🤣 Kan inte ens föreställa mig deras miner om jag skulle vara fullt seriös och berätta detta. Hej orosanmälan. 🙋‍♂️

Visserligen så har vi haft en enorm tur med förskolan och sonens (och dotterns på andra avdelningen) pedagoger är så otroligt bra på alla sätt och vis. Finns därför en chans att de skulle berömma mig för mitt doftintresse, men be mig hålla det hemmavid.

🤣🤣 Kan inte ens föreställa mig deras miner om jag skulle vara fullt seriös och berätta detta. Hej orosanmälan. 🙋‍♂️

Visserligen så har vi haft en enorm tur med förskolan och sonens (och dotterns på andra avdelningen) pedagoger är så otroligt bra på alla sätt och vis. Finns därför en chans att de skulle berömma mig för mitt doftintresse, men be mig hålla det hemmavid.
Kan du inte duscha honom i black afgano på måndag morgon? :D

Hehe, nästan skönt att höra. Sett till all hype på nätet så tänkte jag att det måste vara fel på luktsinnet. Men är ju säkerligen en acquired taste.
Har faktiskt samples av hela Orto Parisi-kollektionen på väg i skrivande stund. :) Har testat Bergamask tidigare och tyckte att det var en härlig doft. Ser fram emot att testa mig igenom allt.

Sniffade idag även på nya läderdoften Cuoium från Orto Parisi. Bra första intryck! Mycket läder!
OP-MM är så sjukt bra!

Tack för den, Gualtieri.

o.431.jpg
På riktigt? Sjukaste jag hört.

Kan du inte duscha honom i black afgano på måndag morgon? :D
Fyfan. Stackars barn. Och stackars mig som inte ens tycker om BA. 🤣

OP-MM är så sjukt bra!
Ser verkligen fram emot att testa den. Hoppas att mina samples kommer snart!

På riktigt? Sjukaste jag hört.
De frågade på ett väldigt respektfullt sätt om det kunde vara något som vi kan tänka på, sett till deras känslighet. För mig personligen är det inte direkt en stor uppoffring att ta på mig parfym efter lämning istället för innan. Som nämnt ovan så har både jag och min sambo endast världens bästa erfarenhet av pedagogerna och de har gjort allt och lite till för sonen. Så, jag tänker att om de påpekar en sådan sak, och särskilt vid astmatiska besvär, så finns det ju noll anledning för mig att reagera på ett negativt sätt.

Dessutom så var det jag själv som i samtalet berättade att det troligtvis var en ny parfym och att det är helt lugnt för mig och min sambo att parfymera oss efter lämning. :)

Tack för den, Gualtieri.

o.431.jpg
Det var bättre förr när det hette dagis och dagisfröken. Innan allt blev så fancy pancy med alla dessa ståndmässiga titlar…

Beställde, mest av nyfikenhet, en flaska av Just Jack - Fanta Fab, som ska vara en klon av Tom Fords - Fucking Fabulous. Kloner och sådana parfymhus som Rasasi, Al Haramain, Armaf och Just Jack är en vattendelare. Jag kan förstå att man ratar dessa, men jag finner dom oftast som trevliga substitut.

Speciellt, som i detta fall, när jag gillar FF men inte tillräckligt mycket för ett köp. Har burit denna nu i 8h ungefär och jag känner av pustarna fortfarande. Min amatörnäsa skulle säga att denna är 90% lik.

thumbnail_IMG_3623.jpg

Senast ändrad:
KD: Prada - L’Homme
Perfekt doft innan det bär iväg för lite kvällspadel 👌🎾.
4714C90B-74B4-4FA4-B235-F67FC339A27E.jpeg
Rockar också lyxtvål idag.
Prada - Infusion D’Iris Cèdre

01D476F1-7EC0-4279-9FB1-8C1554834886.jpeg

Edit: Är löjligt hur bra Prada är på tvåliga dofter. Känns som att man duschat i en mix av guld, diamanter, yen och dollares. Perfekt när lönen ramlat in och räkningarna inte betalats. Skumpa, jordgubbar och tvålig lyxdoft. På måndag är det tillbaks till gruvan igen 😂

Senast ändrad:
Rockar också lyxtvål idag.
Prada - Infusion D’Iris Cèdre

01D476F1-7EC0-4279-9FB1-8C1554834886.jpeg

Edit: Är löjligt hur bra Prada är på tvåliga dofter. Känns som att man duschat i en mix av guld, diamanter, yen och dollares. Perfekt när lönen ramlat in och räkningarna inte betalats. Skumpa, jordgubbar och tvålig lyxdoft. På måndag är det tillbaks till gruvan igen 😂
Ojoj den har länge stått på min ”prova på” lista men har aldrig fått tummen ur. Är den så bra att jag kan göra ett blindköp 😁?

Tillbaka
Topp