Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyvärr har jag inte ännu hunnit testa mera än en kväll. Jag kommer nog att använda den senare i höst då det blir lite kyligare. För mig var den absolut värd ett blindköp (typ 200-300 hos Notino). Mina första tankar är att den är kryddig, varm, boozy (rom/whisky) och känner även av lite läder. Kanske lite tung för kontoret men utomhus och som kvällsdoft funkar den fint. Tycker att den är välblandad och kunde gott och väl vara 3 ggr dyrare än vad den är.Har du hunnit testa den ytterligare och har kanske fler tankar att dela med dig av?
MVH, en som såg ett par recensioner på YT igår och nu funderar på blindköp.![]()
Det lät ju verkligen som en lovande doft för den kommande kylan. Får nog bli ett köp! Tack för tips om Notino.Tyvärr har jag inte ännu hunnit testa mera än en kväll. Jag kommer nog att använda den senare i höst då det blir lite kyligare. För mig var den absolut värd ett blindköp (typ 200-300 hos Notino). Mina första tankar är att den är kryddig, varm, boozy (rom/whisky) och känner även av lite läder. Kanske lite tung för kontoret men utomhus och som kvällsdoft funkar den fint. Tycker att den är välblandad och kunde gott och väl vara 3 ggr dyrare än vad den är.
Ja drydown är något helt annat än både de parfymerna. Tycker det är där den verkligen levererar.Testar Nishane Hacivat, och doftar betydligt mer än jag minns att den gjorde...även om jag ännu en gång är sjuk och lämnat covidtest haha fucking hell...
Upplever en tydlig koppling till Aventus, men kanske nästan närmare koppling till Mancera Cedrat Boise....om man hade slagit ihop en rökigare batch av Aventus och Manceran för att sedan dra ned sötman en aning så tror jag man hade haft något i stil med Hacivat.
Fin doft men ingenting som blows my socks off...men jag är inte heller ett superfan av varken Aventus eller Mancera cedrat boise...
Edit: Hmm nu i dry downen blir kopplingen mellan hacivat och aventus/mancera betydligt mindre. Får nu mycket mer trä och mossa av Hacivat, doftar mycket skog och kanske lite nyanser av mint?
Söker ny parfym inför kommande höst och vinter. Har sniffat en del på Nishane Ani och Xerjoff Naxos. Har svårt att bestämma mig. Vad säger panelen, någon som har lite input som kan göra beslutet enklare?
Edit: förslag på andra bra höst/vinterparfym av liknade kaliber uppskattas också.
Absolut, håller med här. Tycker den är underbar i drydownen och är det i måååånga timmar. Ibland går det ett tag utan att jag använder den och nästan "glömmer" den, men sedan när jag tar på mig den igen så kommer allt tillbaka och jag nästan gillar den mer och mer för varje gång jag använder den. Trots att jag använt den i över ett år nu...Ja drydown är något helt annat än både de parfymerna. Tycker det är där den verkligen levererar.
Till skillnad från ganska många av mina andra dofter som tyvärr tappar det intressanta i drydown så tycker jag att det är där Hacivat är som bäst (även om den kanske inte är superintressant där så levererar den riktigt bra i många timmar.)
De vinterdofter som kommer rulla mest för mig till vintern är nog.Söker ny parfym inför kommande höst och vinter. Har sniffat en del på Nishane Ani och Xerjoff Naxos. Har svårt att bestämma mig. Vad säger panelen, någon som har lite input som kan göra beslutet enklare?
Edit: förslag på andra bra höst/vinterparfym av liknade kaliber uppskattas också.
Enkelt, köp bådaSöker ny parfym inför kommande höst och vinter. Har sniffat en del på Nishane Ani och Xerjoff Naxos. Har svårt att bestämma mig. Vad säger panelen, någon som har lite input som kan göra beslutet enklare?
Gillar denna och köpte den främst för att jag ville ha något som doftarSOTD: Var tvungen att blindköpa efter all hajp. Ca 300:- för 75ml och den levererar väl över sin prisklass. Riktigt mysig höst/vinterdoft som kommer användas frekvent. Gillar skarpt och helt i min smak.
![]()
Söker ny parfym inför kommande höst och vinter. Har sniffat en del på Nishane Ani och Xerjoff Naxos. Har svårt att bestämma mig. Vad säger panelen, någon som har lite input som kan göra beslutet enklare?
Dagens: Chanel - Egoiste
Dammar av en s.k gubbklassiker. Roteras alldeles för dåligt i samlingen i förhållande till hur fin den är.
![]()
Råkade också hitta den längst bak i skåpet tidigare i veckan - badaaang vad bra den är nu när det blir kallare!
Tycker inte heller att de är några jättehits.Fick möjligheten att dofta på lite Nasomatto idag. Var riktigt spänd på att äntligen få testa Black Afgano och Duro. Men tyvärr, blev det en total genomklappning. BA var alldeles för söt och Duro hade jag svårt att sätta fingret på, men den var långt utanför det som jag tycker är trevligt med en doft. Antar att mitt doftsinne/intresse inte kommit så långt att jag uppskattar sådana dofter.
Dock tyckte jag att Blamage kändes mycket intressant. Ska sniffa vidare på den imorgon!
![]()
Hehe, nästan skönt att höra. Sett till all hype på nätet så tänkte jag att det måste vara fel på luktsinnet. Men är ju säkerligen en acquired taste.Tycker inte heller att de är några jättehits.
Föredrar faktiskt hans Orto Parisi-dofter.
Då framförallt Terroni och Megamare.
Fick möjligheten att dofta på lite Nasomatto idag. Var riktigt spänd på att äntligen få testa Black Afgano och Duro. Men tyvärr, blev det en total genomklappning. BA var alldeles för söt och Duro hade jag svårt att sätta fingret på, men den var långt utanför det som jag tycker är trevligt med en doft. Antar att mitt doftsinne/intresse inte kommit så långt att jag uppskattar sådana dofter.
Dock tyckte jag att Blamage kändes mycket intressant. Ska sniffa vidare på den imorgon!
![]()