• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

FMD:
C46EC6BD-E71B-4FF8-B241-58B53C202E6E.jpeg

Fick denna i present när jag fyllde jämnt förra veckan. Oöppnad men inte alls min smak ( fick med en tester). Om någon är sugen skicka ett pm.

Senast ändrad:
FMD:
18F95D68-0191-48A8-B89D-D71B70FE27FD.jpeg

Francis Kurkdjians uddafågel i Le Male familjen. Öppnar snarlikt Creed GIT men fortsätter bättre (i min rent subjektiva smak såklart). Förstår att denna får låga betyg på Fragrantica då denna nog mer logiskt borde varit en egen doft snarare än en flanker. Torr, örtig, muskig. Gillar starkt men rekommenderar ingen att blindköpa denna.

Hur mycket iris får du? Nu blir man ju nyfiken..
Hade denna flaskan, och köpte därefter en 150 ml flaska av 2019 års formula, som jag var tvungen att sälja för att det var för mycket iris (och sämre generellt) 🤔

Jag kan ha lite svårt för iris rent allmänt. I denna är det en burst av iris första stunden, därefter dör den ut eller blir betydligt lenare iaf. 2016 års formula upplever jag vara bra mycket bättre än 2019 gällande djupet av doften, känns mycket fylligare, krämigare och mörkare.

Acqua viva, Sorriso och Neroli är dom jag är mest intresserad av att testa. Har dom några samples vore det toppen. Superschysst av dig!

Har ägt Sorisso, gillar man söta dofter är det en hit. Har man svårt för sötma blir den med all sannolikhet översöt. Plus att man får fläckar av oljekonsistensen på alla skjortor om man inte applicerar och väntar en tid med att ta på sig 😁

Har ägt Sorisso, gillar man söta dofter är det en hit. Har man svårt för sötma blir den med all sannolikhet översöt. Plus att man får fläckar av oljekonsistensen på alla skjortor om man inte applicerar och väntar en tid med att ta på sig 😁

Min favorit-parfym just nu: Roja - Aoud är kolsvart. Det kommer till och med en lapp där det står att den förstör kläder med köpet 😁

Tillbaka
Topp