• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Efter att ha jobbat mig igenom hela Orto Parisi-serien så inser jag att den, likt Nasomatto, inte är något för mig. Det finns något i dessa dofter som överhuvudtaget inte matchar mina preferenser. Bortsett från Boccanera då - den var riktigt fin. :)

Om någon är sugen på att testa på hela linjen (undantaget Cuoium som nyligen släpptes) så är det bara att hojta i PM så kan vi lösa ett bra KS-pris på den här. :) Tänker att jag hör i tråden innan den slängs upp på FB.

tempImageQiwg3f.jpg

Söker tips på en prisvärd höst/vinterparfym, gärna oud? Inte så sugen att lägga över 1500 kr :)
Alternativt om någon har något fint att sälja så tas sådana tips tacksamt emot också, dock inga dekanter.

Nu är jag hemma igen från Italien.
Mitt starkaste parfym-tips är den här butiken:

Parfym.jpeg

Det finns allt utom Roja. Men jag fick testa igenom en jäkla massa Fragrance du Bois till exempel (ny favorit: Parisian Oud). Men jag fick också stifta ny bekantskap med DS Durga. Riktigt bra skit!

Till slut fick jag en present från min fru:

Jag har aldrig gillat Tuberose tidigare. Alltså inte ens lite. Men denna är förbannat bra.

Alla stora brands finns. Niche-mässigt är dessa bra:

• JoVoy
  • Sens Unique
  • Nose
  • Liquides

Men sen finns ALLA parfymmärken i Paris. Precis ALLA.
Själv skulle jag kika:

• Guerlains monsterbutik
  • Frederic Malle
  • Diors koncept-parfym-butik på Champs elysees
  • Maison Francis Kurkdjian
  • By Kilian
  • Serge Lutens
  • Nicolai parfymeur

För att nämna några.

Tips på spännande parfymbutiker eller liknande i Paris?

Citerade @Tjabos utmärkta inlägg om parfymbutiker i Paris ovan, om du nu inte redan hittat inlägget själv. :)

Hallå!
Här kommer en bred en, basparfym. Söker efter nått jag kan dra på mig lite när som helst, innan en ska golfa, efter duschen eller vad som, gärna något ganska lätt, lite citrusigt. Har just nu en zaracopy på aventus som är ok men rätt tråkig. Har dofter jag använder för speciella tillfällen, git, silver mountain water, tom fords oud wood och adp bergamotto di calabria ffa.
Har testat de mesta creed och adp har gjort, även funderat på Byredo Sunday Cologne och Terre de Hermes men upplever dom lite stickiga. Soooo, nån som har några tips? Gärna från nått lite kul parfymhus, typ penhaligons eller floris. Superbrett jag vet, men alltid värt att fråga klocksnackskonnässörerna :)

Hallå!
Här kommer en bred en, basparfym. Söker efter nått jag kan dra på mig lite när som helst, innan en ska golfa, efter duschen eller vad som, har just nu en zaracopy på aventus som är ok men rätt tråkig. Har dofter jag använder för speciella tillfällen, git, silver mountain water, tom fords oud wood och adp bergamotto di calabria ffa.
Har testat de mesta creed och adp har gjort, även funderat på Byredo Sunday Cologne och Terre de Hermes men upplever dom lite stickiga. Soooo, nån som har några tips? Gärna från nått lite kul parfymhus, typ penhaligons eller floris. Superbrett jag vet, men alltid värt att fråga klocksnackskonnässörerna :)
Det första som kommer upp när jag läser din text är Bleu De Chanel EDP som funkar till det mesta!

Hallå!
Här kommer en bred en, basparfym. Söker efter nått jag kan dra på mig lite när som helst, innan en ska golfa, efter duschen eller vad som, gärna något ganska lätt, lite citrusigt. Har just nu en zaracopy på aventus som är ok men rätt tråkig. Har dofter jag använder för speciella tillfällen, git, silver mountain water, tom fords oud wood och adp bergamotto di calabria ffa.
Kanske 'At The Barbers' från Margiela. Inte citrusig, mer en anspråkslös fougere. Men väldigt trevlig.

Tillbaka
Topp