Notorious Niklas
Silver
Hahaha, sant! Hade varit kul att testa den. Har du fått den ”äran”?Budget-doft jmf med haute lux!![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hahaha, sant! Hade varit kul att testa den. Har du fått den ”äran”?Budget-doft jmf med haute lux!![]()
Hahaha, sant! Hade varit kul att testa den. Har du fått den ”äran”?![]()
Det roliga är ju att inom en vecka eller två kommer ett inlägg från dig i tråden om att du blindköpt flaskjäkeln!Nej, faktiskt inte.
Har så många på inköpslistan men så lite pengar. Är ”behov av fler parfymer” ett giltigt argument till löneförhöjning?
Söker tips på en prisvärd höst/vinterparfym, gärna oud? Inte så sugen att lägga över 1500 kr
Alternativt om någon har något fint att sälja så tas sådana tips tacksamt emot också, dock inga dekanter.
Tips på spännande parfymbutiker eller liknande i Paris?
Alla stora brands finns. Niche-mässigt är dessa bra:
- JoVoy
- Sens Unique
- Nose
- Liquides
Men sen finns ALLA parfymmärken i Paris. Precis ALLA.
Själv skulle jag kika:
- Guerlains monsterbutik
- Frederic Malle
- Diors koncept-parfym-butik på Champs elysees
- Maison Francis Kurkdjian
- By Kilian
- Serge Lutens
- Nicolai parfymeur
För att nämna några.
Tips på spännande parfymbutiker eller liknande i Paris?
Härligt att den kom fram som den skulle! Dela gärna dina tankar när du haft möjlighet att testa.@Herr Potatis Tackar!
Nu har min femma Dior Mitzah anlänt från @Clark WayneNu ska det testas och sen kanske det blir ett köp i Paris!
Dagens doft: Roja - Qatar
![]()
En klassisk, rund och fin ros/oud som spetsats med massa söt persika, päron och sockervadd! Riktigt trevlig även denna, gillar man ros/oud och söta dofter ska tycker jag man ska ge den ett försök! Fin performance också!
Ja, jag blev initialt lite skeptisk när jag såg det låga priset men som sagt, väldigt bra ”bang for the buck”!Och en rimlig och sund prissättning.![]()
Ja, jag blev initialt lite skeptisk när jag såg det låga priset men som sagt, väldigt bra ”bang for the buck”!
![]()
Din absoluta vår/sommar- respektive höst/vinterfavorit av dessa?Ibland tycker min fru att den här hobbyn är lite fånig, och jag kan inte förstå varför
![]()
Ser inte problemet. Precis som när barn radar upp leksaksbilar efter varandra.Ibland tycker min fru att den här hobbyn är lite fånig, och jag kan inte förstå varför
![]()
Din absoluta vår/sommar- respektive höst/vinterfavorit av dessa?
Dagens nykomling
Jäklar vad fin den är
![]()
Det första som kommer upp när jag läser din text är Bleu De Chanel EDP som funkar till det mesta!Hallå!
Här kommer en bred en, basparfym. Söker efter nått jag kan dra på mig lite när som helst, innan en ska golfa, efter duschen eller vad som, har just nu en zaracopy på aventus som är ok men rätt tråkig. Har dofter jag använder för speciella tillfällen, git, silver mountain water, tom fords oud wood och adp bergamotto di calabria ffa.
Har testat de mesta creed och adp har gjort, även funderat på Byredo Sunday Cologne och Terre de Hermes men upplever dom lite stickiga. Soooo, nån som har några tips? Gärna från nått lite kul parfymhus, typ penhaligons eller floris. Superbrett jag vet, men alltid värt att fråga klocksnackskonnässörerna![]()
Schysst, inte galen i det jag provat från chanel hittills men ska absolut prova!Det första som kommer upp när jag läser din text är Bleu De Chanel EDP som funkar till det mesta!
Kanske 'At The Barbers' från Margiela. Inte citrusig, mer en anspråkslös fougere. Men väldigt trevlig.Hallå!
Här kommer en bred en, basparfym. Söker efter nått jag kan dra på mig lite när som helst, innan en ska golfa, efter duschen eller vad som, gärna något ganska lätt, lite citrusigt. Har just nu en zaracopy på aventus som är ok men rätt tråkig. Har dofter jag använder för speciella tillfällen, git, silver mountain water, tom fords oud wood och adp bergamotto di calabria ffa.
Har testat de mesta creed och adp har gjort, även funderat på Byredo Sunday Cologne och Terre de Hermes men upplever dom lite stickiga. Soooo, nån som har några tips? Gärna från nått lite kul parfymhus, typ penhaligons eller floris. Superbrett jag vet, men alltid värt att fråga klocksnackskonnässörerna![]()