Kan ha testat den nån gång men minns inte, ska absolut prova!Kanske 'At The Barbers' från Margiela. Inte citrusig, mer en anspråkslös fougere. Men väldigt trevlig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan ha testat den nån gång men minns inte, ska absolut prova!Kanske 'At The Barbers' från Margiela. Inte citrusig, mer en anspråkslös fougere. Men väldigt trevlig.
Spontant tänker jag Creed Orginal Vetiver men den kanske du redan testat? Penhaligons The Impudent Cousin Matthew, Guerlain Homme L’Eau Boisee, ELDO Cologne.Hallå!
Här kommer en bred en, basparfym. Söker efter nått jag kan dra på mig lite när som helst, innan en ska golfa, efter duschen eller vad som, gärna något ganska lätt, lite citrusigt. Har just nu en zaracopy på aventus som är ok men rätt tråkig. Har dofter jag använder för speciella tillfällen, git, silver mountain water, tom fords oud wood och adp bergamotto di calabria ffa.
Har testat de mesta creed och adp har gjort, även funderat på Byredo Sunday Cologne och Terre de Hermes men upplever dom lite stickiga. Soooo, nån som har några tips? Gärna från nått lite kul parfymhus, typ penhaligons eller floris. Superbrett jag vet, men alltid värt att fråga klocksnackskonnässörerna![]()
Vetiver är inte riktigt min grej, inte heller barbershopdofter, de borde jag nog ha skrivit. Penhaligons låter kul, inte så att du har lite av den som du kan sälja iväg några ml av?Spontant tänker jag Creed Orginal Vetiver men den kanske du redan testat? Penhaligons The Impudent Cousin Matthew, Guerlain Homme L’Eau Boisee, ELDO Cologne.
Creed OV är ju väldigt fräsch, lik Mugler Cologne och inte arketypisk vetiver. Ingen av de jag listade tänker jag på som barbershop men det är ju en personlig smaksak såklart. Penhaligons TICM har jag i min lista:Vetiver är inte riktigt min grej, inte heller barbershopdofter, de borde jag nog ha skrivit. Penhaligons låter kul, inte så att du har lite av den som du kan sälja iväg några ml av?
Nä, va mer bara att jag kom på att jag inte är ett fan av varken vetiver eller barbershop, och att jag borde skrivit med det i första inlägget, inte att någon av dina va just barbershop. Kul, skickar ett pm!Creed OV är ju väldigt fräsch, lik Mugler Cologne och inte arketypisk vetiver. Ingen av de jag listade tänker jag på som barbershop men det är ju en personlig smaksak såklart. Penhaligons TICM har jag i min lista:
Den påminner om TF Neroli Portofino Forte tycker jag, likaså gör ELDO Cologne.OHPF - Parfymdekanter 3/5/10ml (Tom Ford, AdP, Creed, Amouage, Xerjoff etc, uppdateras löpande)
JAG HAR PAUSAT ALL DEKANTFÖRSÄLJNING TILLSVIDARE PGA FLYTT TILL DANMARK Glasdekanter, tryckt etikett, gängtejp + tätningstejp mellan kork och flaska (på den typ av dekanter där det går), väl förpackat. Använder aldrig samma tillbehör (dispenser/tratt etc) för flera dofter. Vanligt brevporto...klocksnack.se
Dior Eau Sauvage. Citrusig, fräsch och passar till det mesta.Hallå!
Här kommer en bred en, basparfym. Söker efter nått jag kan dra på mig lite när som helst, innan en ska golfa, efter duschen eller vad som, gärna något ganska lätt, lite citrusigt. Har just nu en zaracopy på aventus som är ok men rätt tråkig. Har dofter jag använder för speciella tillfällen, git, silver mountain water, tom fords oud wood och adp bergamotto di calabria ffa.
Har testat de mesta creed och adp har gjort, även funderat på Byredo Sunday Cologne och Terre de Hermes men upplever dom lite stickiga. Soooo, nån som har några tips? Gärna från nått lite kul parfymhus, typ penhaligons eller floris. Superbrett jag vet, men alltid värt att fråga klocksnackskonnässörerna![]()
Bra tips, lite old school för mig men provat, å tänkt på, den många gångerDior Eau Sauvage. Citrusig, fräsch och passar till det mesta.
Ja, det var ju det man misstänkte.Enligt vad jag läst mig till är det ingen skillnad utöver ny och gammal flaska.
Ja, det var ju det man misstänkte.
Men man vet aldrig i den här världen (vadå kolla på Dior Homme-linjen?) så det var bättre att poppa frågan...
Roligt att du drar upp den på bordet! Råkade blindköpa den och Ambre Tabac för ett par dagar sen, och väntar nu på leverans från Barcelona (läs Barzzzzzzelona). Ser särskilt fram emot just Green Leather.FMD:
![]()
Alldeles för länge sedan denna användes. Fantastiskt fin.
Jag vet ej hur det ligger till med "POWER" i nedanstående parfymer, men om hon gillade Chloé så gillar hon nog dessa med. Lite mer POWER är där nog. Min sambo och hennes syster kör dessa som signaturer, kan man säga, och båda har varit betuttade i Chloé sen tidigare. Chloé har väl dessutom några flankers som kan vara värda att titta på?Tipslördag!
Fick precis frågan av min sambo om jag skulle kunna ta hjälp av Parfymtråden på KS för att hjälpa henne hitta en trevlig doft till de kallare månaderna. Då hon inte har ett patologiskt parfymsamlarbeteende, som många av oss, så vill hon endast köpa en parfym (galet, jag vet) som ska funka både på kontoret och på tillställning.
Här kommer lite övrig bakgrund:
- Parfymen hon använder idag är Petit Matin från MFK men vill ha något med mer tyngd.
- Hon har tidigare använt Chloe och tycker att den hade en fin balans mellan fräschhet och djup.
- "Jag vill att det ska vara lite POWER i doften" - direktcitat från vederbörande (hon har ej kollat på Jeremy, vad jag vet).
- Söta dofter (tänk Escada) undanbedes.
Skralt med info men hoppas att den samlade expertisen här kan hjälpa.
Blir det succétips så kanske hon kommer ha överseende med mitt sjukliga shoppingbeteende ett tag till. Help a brother out!![]()
Vet din fru om det här? Ärlighet varar längst...Riktigt ball upplevelse igår via fejjan av alla platser.
Jag hade ute en parfym för byte. Hade mkt intresse och även de klassiska ”byter du mot Tommy Boy och 300 emellan”? (Flaskan jag trade:ade kostar nära 5k ny).
En helt inkognito snubbe, utan vare sig profilbild eller historik undrade om byte med en fullt jämbördig parfym. Kul tänkte jag.
Efter lite tjöt så skickade han en länk till sin Basenotes-garderob. Han har 708 parfymer i den. Sjuhundrajävlaåtta. Jag frågade om det stämde och han svarar: ”ja alltså, antagligen fler plus dubletter och back-up-flaskor”.
Det här var lite för spännande. Så jag mötte upp honom i stan (Sthlm). Han stod mitt i en renovering så alla flaskor var i kartonger i lådor överallt. Nu menar jag överallt. Han hade verkligen typ 1000 parfymer.
Jag fick testa helt galna saker, till exempel Roja - Great Britain (för det facila priset om 16k/flarra), Creeds private collection (finns inte ens längre) men skulle Creed dofta så nu hade jag varit en fan-boy deluxe. Riktigt bra skit! Strangelove, ett märke med galet bra oud i botten. En lång rad Clive Christian och Rojas andra märke Pierre de Velay, för att nämna några.
Det här va dofthimlen!
Visade sig att han haft det här intresset i över 10 år och rest en hel del och samlat på sig rariteter. Allt han har är absolut inte bara super high end men karlns Roja samling va bizarrt cool!
Slutade med att jag bytte till mig Roja - Black tier och Clive Christian - X twist patchouly.
Vi pratade löst om att köra nån middag och doftprovning istället för vinprovning. Lät ruskigt kul om ni frågar mig!
Tro om det var samma snubbe som hann köpa Black Tier före mig för 2k och lade ut den till salu 700kr dyrare direkt innan han ens fått denRiktigt ball upplevelse igår via fejjan av alla platser.
Jag hade ute en parfym för byte. Hade mkt intresse och även de klassiska ”byter du mot Tommy Boy och 300 emellan”? (Flaskan jag trade:ade kostar nära 5k ny).
En helt inkognito snubbe, utan vare sig profilbild eller historik undrade om byte med en fullt jämbördig parfym. Kul tänkte jag.
Efter lite tjöt så skickade han en länk till sin Basenotes-garderob. Han har 708 parfymer i den. Sjuhundrajävlaåtta. Jag frågade om det stämde och han svarar: ”ja alltså, antagligen fler plus dubletter och back-up-flaskor”.
Det här var lite för spännande. Så jag mötte upp honom i stan (Sthlm). Han stod mitt i en renovering så alla flaskor var i kartonger i lådor överallt. Nu menar jag överallt. Han hade verkligen typ 1000 parfymer.
Jag fick testa helt galna saker, till exempel Roja - Great Britain (för det facila priset om 16k/flarra), Creeds private collection (finns inte ens längre) men skulle Creed dofta så nu hade jag varit en fan-boy deluxe. Riktigt bra skit! Strangelove, ett märke med galet bra oud i botten. En lång rad Clive Christian och Rojas andra märke Pierre de Velay, för att nämna några.
Det här va dofthimlen!
Visade sig att han haft det här intresset i över 10 år och rest en hel del och samlat på sig rariteter. Allt han har är absolut inte bara super high end men karlns Roja samling va bizarrt cool!
Slutade med att jag bytte till mig Roja - Black tier och Clive Christian - X twist patchouly.
Vi pratade löst om att köra nån middag och doftprovning istället för vinprovning. Lät ruskigt kul om ni frågar mig!
Vet din fru om det här? Ärlighet varar längst...
Tro om det var samma snubbe som hann köpa Black Tier före mig för 2k och lade ut den till salu 700kr dyrare direkt innan han ens fått denVad tyckte du om PDV? Har provat mig igenom några men inte varit jätteimponerad faktiskt!
Och hur var Great Britain?? Nu kan du ju inte blindköpa den
![]()
Båda är riktigt jäkla bra. Vilken size på flaska körde du på?Roligt att du drar upp den på bordet! Råkade blindköpa den och Ambre Tabac för ett par dagar sen, och väntar nu på leverans från Barcelona (läs Barzzzzzzelona). Ser särskilt fram emot just Green Leather.
Inte säker men det var skitsamma!Faktiskt! Byten är ok. Köp är inte ok. Typ. Eller nåt. Sen finns väl alltid en gråzon tänker jag. Så tolkar jag iaf lagen.
Säker? Han kändes inte som en sån snubbe. PDV var de jag testade minst faktiskt. No1 tyckte jag spontant va trevlig men jag testade inte på skinnet. Men allt bleknar mot Eoja Great B. Helvetes jävlar. Om jag vore rik skulle det varit min signatur-doft!
Den där jäveln va också magisk. Har väldigt lite likheter med den vanliga tabarome. Detta var riktigt bra skit!
Pm:ar dig så tar jag gärna över ditt sample-set!