• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD: Tom Ford - Fougère d’Argent.

1633420378936.jpeg

En riktigt bra, välbalanserad Fougere där sötman verkligen kommer fram på ett fint sätt, vet inte varför jag inte fått tummen ur och provat den tidigare. Känns som en doft som jag gissar skulle falla @S.L i smaken!
Var like men inte love för mig, bytte bort den om jag minns rätt.
Dock aldrig testat Fougere Platine, nån här som provat den?

Tydligen är 10-12 spray av Amouage - Reflection Man för mycket. Första gången en kollega kommenterar att det är för starkt, kan Reflection ens bli för stark? 🤷‍♂️
Haha! Det är åtminstone lite feedback. Jag har kört en ny parfym varje dag sedan jag började min nya tjänst i mitten på augusti och har bara fått en kommentar om en parfym. Xerjoff - Accento Overdose. ”Oj, vem är det som luktar så gott?” 💁🏻‍♂️

Haha! Det är åtminstone lite feedback. Jag har kört en ny parfym varje dag sedan jag började min nya tjänst i mitten på augusti och har bara fått en kommentar om en parfym. Xerjoff - Accento Overdose. ”Oj, vem är det som luktar så gott?” 💁🏻‍♂️

Haha, fruktsallad rules! Får en del feedback, men det är från folk som vet att jag samlar(läs;hoardar) parfym, så det räknas kanske inte helt.

9E2C48FD-896C-43E3-8117-2FC86CA3792F.jpeg

Imorgon kör du 20 spray. :)

Hahahaha. Tänkte köra Mysterious Oud eller något annat kul 😁😅

Jag blev jätte ivrig av Memo Paris nya Flåm när jag läste beskrivningen......................men till min besvikelse verkar den vara "for the ladies"
1633504669121.png

Lining the little port of Flåm, the crimson cottages are flushed in the cheeks! Every day, they delight in the spectacle of their singular, Nordic environment, traced by the fjords. The red-hot name of this Norwegian village keeps them warm, this village tickled by contrasts, that embraces opposites, from bitter orange to tonka beans. Flåm is nestled on the road that crosses the majestic glacial valleys, where the lingering memories of Viking ships gliding through its waters remain. Cedar essence. Steeped in the hypnotic charm of scenery turned blue by wintertime. Clary sage. Once the fair weather returns, revealing a lush valley in endless hues, with the waterfalls singing in the background. Bergamot and sambac jasmine. The landscape becomes all the more intense upon entering the depths of the fjord, where the sea meets freshwater. The heart of Flåm beats. Pure vanilla.

Har en dekant av Prada lhomme som börjat lukta illa (typ ägg/ruttet), men inte när man väl sprayar den? Och när man väl sprayat den slutar dekanten lukta illa igen 🤔 Please explain?

Har en dekant av Prada lhomme som börjat lukta illa (typ ägg/ruttet), men inte när man väl sprayar den? Och när man väl sprayat den slutar dekanten lukta illa igen 🤔 Please explain?
Aldrig råkat ut för detta själv ännu men sett många diskutera fenomenet ffa i FB grupper. Verkar bero på själva materialet i sprayern, en del börjar lukta fisk/ruttet ägg efter ett tag tydligen men verkar inte drabba själva parfymen. Sett påståenden om att det hjälper att rengöra utsidan av sprayern med en tops och alkohol.

Sängfösaren:
PXL_20211007_202732628.NIGHT.jpg

Älskar verkligen doften. Den är superb. Kanske inte den mest intressanta ur ett egoistiskt perspektiv, men den är verkligen lätt att bära om man skulle ha en eventuell omgivning i åtanke. Samtidigt är det inte en blå "dubbel dusch" crowd pleaser scent, utan den har lite mer komplexitet än så. Men folk som enbart bär "dubbel dusch"-dofter, skulle nog kunna tycka om denna och bredda sina vyer. Kanske rent av till slut hamna på KS. Är man ute efter att bära den till vardags gör man nog bäst i att investera i en liten 5ml reseflakong bara. Det lär behövas. Men det har man råd med givet det överkomliga priset för denna lilla pärla.

Tillbaka
Topp