• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Gav upp på A2 till slut. Blev inte av med doftblocksnoten. Får arkivera mitt sample och återkomma till det i januari kanske...

Slutade med att jag bestämde mig för att prova Enigma Cologne istället, och slå till om den tilltalar en. Vet någon om man kan få sniffa på den inne hos Gents?

Råkade blindköpa en Mefisto och en Rehab under tiden. Var det i vredesmod över förlusten av A2? Förmodligen.
Behövs ingen sample på den, köp helflarra direkt. Sinnessjukt bra.
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Barnen kommer ju åtminstone att förstå varför det blev som det blev. Man kan inte leva i ett förhållande där man blir förtryckt.

Nä, det börjar faktiskt, så sakteligen, krypa på ett litet gillande längs ryggraden nu. Har varit som katten kring het gröt, återapplicerat lite, vankat fram och tillbaka... Känt mig stundom som en nybliven 18-åring som tvunget ska ge sken av att den första inbeställda whiskyn i ens liv bara var "sååå god", stundom varit nära på att klicka hem den på cedvard.se - som fortfarande har den kvar i lager. Den har helt klart en lockelse, sen om den är inbillad via all "reklam" man läser, eller genuin... Där står man och stampar... Att tanten faktiskt tyckte om den ställer till det något otroligt. Hon som brukar bli så glad när Acqua di Gio - Profumo åker fram, som man själv sålt av vid detta laget. Så är det ens bra? Ja, säg det...

Det är nog som du säger, det är jag faktiskt ganska övertygad om redan, denna kommer att växa på en. Där är ju ett fint djup i den. Långt nere i den, finner jag Prada L'Homme Intense, i ena kanten hittar jag lite Oud Wood, där finns likhet i ouden från mitt sample på andra handen (sitter fortfarande och luktar på mina händer, ja) "Gold I". Sen stannar mina begränsade erfarenheter att dra liknelser till. Öppningen som varar i 10-15 minuter klarar jag dock inte av, men efter denna korta tid, som egentligen är helt oväsentlig (man hinner inte långt så långt hemifrån på 10-15 minuter efter applicering), då börjar det trevliga komma in i bilden...

Gav upp på A2 till slut. Blev inte av med doftblocksnoten. Får arkivera mitt sample och återkomma till det i januari kanske...

Slutade med att jag bestämde mig för att prova Enigma Cologne istället, och slå till om den tilltalar en. Vet någon om man kan få sniffa på den inne hos Gents?

Råkade blindköpa en Mefisto och en Rehab under tiden. Var det i vredesmod över förlusten av A2? Förmodligen.
Haha, jäklar vad det hann hända saker här under en tidsperiod på typ 16 timmar. 😂 Men det känns ju helt rätt. När man väl hittar något man stör sig på så kommer det alltid ligga i bakhuvudet. Mer eller mindre därför jag sålde senaste klockinköpet efter en vecka - när jag väl började störa mig på en liten sak så var det över direkt.

Själv ska jag dra på mig Luxor nu för första gången och utvärdera den. Ska bli spännande värre!
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Fick hem ett mycket trevligt paket av @Hitsville igår!

tempImageyIZfk7.jpg


Hann slänga på lite Uden Overdose igår och det var ju onekligen en trevlig doft. Mycket fräschör och precis som i AII en sorts tvålighet/pudrighet som blir mer och mer påtaglig ju längre tiden går. Detta kommer helt klart bli ett köp till våren.

Sambon passade öven på att ta ett spray av La Capitale, men den blev tyvärr för söt för henne. Tråkigt, då har själv verkligen gillade den. Men nu återstår ju det roligaste. Att äntligen få testa Luxor. Återstår att se om den är en lika stor succé som alla säger att den är. Samt om den också leder mig vidare till Fars och Al-Khatt. 😁
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Fick hem ett mycket trevligt paket av @Hitsville igår!

tempImageyIZfk7.jpg


Hann slänga på lite Uden Overdose igår och det var ju onekligen en trevlig doft. Mycket fräschör och precis som i AII en sorts tvålighet/pudrighet som blir mer och mer påtaglig ju längre tiden går. Detta kommer helt klart bli ett köp till våren.

Sambon passade öven på att ta ett spray av La Capitale, men den blev tyvärr för söt för henne. Tråkigt, då har själv verkligen gillade den. Men nu återstår ju det roligaste. Att äntligen få testa Luxor. Återstår att se om den är en lika stor succé som alla säger att den är. Samt om den också leder mig vidare till Fars och Al-Khatt. 😁

Om man klarar lite barnyardig oud så är Luxor och Al-khatt fantastiska. Om man inte tål det är de värdelösa.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
För er som är sugna på att testa den alldeles otroligt bra doften, efter den initiala öppningen, som nämns ovanför hittar man sample lättast via Escentica. Amber Aquilaria måste testas på hud!
 
Hade tänkt att jag skulle ge mig på FDB snart. Kikat på Sahraa och Parisian, eventuellt även OBI, Santal Complet och kanske Oud Noir Intense. Någon jag missar som är ett måste?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Hade tänkt att jag skulle ge mig på FDB snart. Kikat på Sahraa och Parisian, eventuellt även OBI, Santal Complet och kanske Oud Noir Intense. Någon jag missar som är ett måste?

Alla du nämner är måsten. Jag gillar oud orange och oud vert (?) också.

OBI - en av de bästa dofter jag testat. Hade den projicerat bättre hade det varit en värdig exitdoft. (Vem försöker jag lura?)

Sahraa - Antagligen den bästa Oud/ros-kombon jag testat.

Oud noir - oud/wood fast 5 ggr bättre. Prestandabomb.

Parisian står härnäst på min inköpslista tsm med Nefs.

Ett av de bästa husen som existerar i min bok. Tyvärr för klena dofter emellanåt.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Testade på Golden Dallah. Var tveksam vid sprayandet, men blir mycket bättre i drydownen. Vet inte om helflarra är rätt dock. Någon som splittar här? :)

Testade på La Capital på papper. Vad säger ni? Tyckte jordgubbsnoten påminde om något mer lämpade åt yngre tjejer. Dumt av mig att säga något mer dock, testade den väldigt snabbt och inte ens på huden.

Känner att Nishane Nefs får testas på härnäst. Attans dock att den inte finns att testa på NK…
 
Alla du nämner är måsten. Jag gillar oud orange och oud vert (?) också.

OBI - en av de bästa dofter jag testat. Hade den projicerat bättre hade det varit en värdig exitdoft. (Vem försöker jag lura?)

Sahraa - Antagligen den bästa Oud/ros-kombon jag testat.

Oud noir - oud/wood fast 5 ggr bättre. Prestandabomb.

Parisian står härnäst på min inköpslista tsm med Nefs.

Ett av de bästa husen som existerar i min bok. Tyvärr för klena dofter emellanåt.
Kul! Blev en split av Sahraa, Parisian, Sandal & OBI! Får återkomma med tankar!
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Alla du nämner är måsten. Jag gillar oud orange och oud vert (?) också.

OBI - en av de bästa dofter jag testat. Hade den projicerat bättre hade det varit en värdig exitdoft. (Vem försöker jag lura?)

Sahraa - Antagligen den bästa Oud/ros-kombon jag testat.

Oud noir - oud/wood fast 5 ggr bättre. Prestandabomb.

Parisian står härnäst på min inköpslista tsm med Nefs.

Ett av de bästa husen som existerar i min bok. Tyvärr för klena dofter emellanåt.
Har du testat Oud Violet? Har haft den på testlistan ett tag, men ej hunnit bocka av den.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Testade på Golden Dallah. Var tveksam vid sprayandet, men blir mycket bättre i drydownen. Vet inte om helflarra är rätt dock. Någon som splittar här? :)

Testade på La Capital på papper. Vad säger ni? Tyckte jordgubbsnoten påminde om något mer lämpade åt yngre tjejer. Dumt av mig att säga något mer dock, testade den väldigt snabbt och inte ens på huden.

Känner att Nishane Nefs får testas på härnäst. Attans dock att den inte finns att testa på NK…

La Capitale är initialt för söt men det lägger sig. Har en flaska i hyllan, framför allt för att frugan är väldigt glad i den, men jag kommer säkert låna den emellanåt. Hade inte köpt en åt mig själv däremot.
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Om man klarar lite barnyardig oud så är Luxor och Al-khatt fantastiska. Om man inte tål det är de värdelösa.
Med handen på hjärtat så upplevde jag att det barnyardiga i Luxor var ytterst milt och rätt snabbt övergående. Eller så är min näsa paj pga pågående förkylning. Men upplever att den inte var farlig alls. Visst finns det något avföringsliknande (sorry) i början, men det försvinner efter 15 minuter. Nästan på en sådan nivå att jag inte märkte något barnigt först och det gjorde inte sambon heller förrän jag påpekade det. Då blev det uppenbart även för henne.

Innebär detta att jag är redo för Al-Khatt? 😂

Dock fanns det ingen wow-faktor där. Iaf inte för mig. Fick en helt annan upplevelse av AII. Den tickade alla boxar direkt, medan Luxor var typ: "luktar lite bajs först, blir sedan rätt trevlig och fortsätter vara trevlig ett bra tag"
 
Med handen på hjärtat så upplevde jag att det barnyardiga i Luxor var ytterst milt och rätt snabbt övergående. Eller så är min näsa paj pga pågående förkylning. Men upplever att den inte var farlig alls. Visst finns det något avföringsliknande (sorry) i början, men det försvinner efter 15 minuter. Nästan på en sådan nivå att jag inte märkte något barnigt först och det gjorde inte sambon heller förrän jag påpekade det. Då blev det uppenbart även för henne.

Innebär detta att jag är redo för Al-Khatt? 😂

Dock fanns det ingen wow-faktor där. Iaf inte för mig. Fick en helt annan upplevelse av AII. Den tickade alla boxar direkt, medan Luxor var typ: "luktar lite bajs först, blir sedan rätt trevlig och fortsätter vara trevlig ett bra tag"
Du är redo!

giphy.gif
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Kul! Blev en split av Sahraa, Parisian, Sandal & OBI! Får återkomma med tankar!

Sahraa och Parisian är mina favoriter från huset.
Men då ska man gilla oud/ros.

Har du testat Oud Violet? Har haft den på testlistan ett tag, men ej hunnit bocka av den.

Nej tyvärr :-/


Med handen på hjärtat så upplevde jag att det barnyardiga i Luxor var ytterst milt och rätt snabbt övergående. Eller så är min näsa paj pga pågående förkylning. Men upplever att den inte var farlig alls. Visst finns det något avföringsliknande (sorry) i början, men det försvinner efter 15 minuter. Nästan på en sådan nivå att jag inte märkte något barnigt först och det gjorde inte sambon heller förrän jag påpekade det. Då blev det uppenbart även för henne.

Innebär detta att jag är redo för Al-Khatt? 😂

Dock fanns det ingen wow-faktor där. Iaf inte för mig. Fick en helt annan upplevelse av AII. Den tickade alla boxar direkt, medan Luxor var typ: "luktar lite bajs först, blir sedan rätt trevlig och fortsätter vara trevlig ett bra tag"

Du är redo när du känner att bajset bidrar till doften! Al-khatt är betydligt mer barnyard men i min bok fortfarande klart bärbsr bland folk
 
Sahraa och Parisian är mina favoriter från huset.
Men då ska man gilla oud/ros.



Nej tyvärr :-/




Du är redo när du känner att bajset bidrar till doften! Al-khatt är betydligt mer barnyard men i min bok fortfarande klart bärbsr bland folk
Aoud och Amber Aoud var ju väldigt trevliga bekantskaper så vi ska nog komma överens! 😁 Även Qatar var ju en jäkla hit!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
DD:
C1891162-CCBE-4EF7-8566-71F10FDF9BB8.jpeg

Varje gång jag bär denna så infinner sig funderingar om signaturdoft och OFG-konceptet (One Fragrance Guy, inte Oud For Greatness), lite överdrivet såklart men denna är en fullträff för mig. Kan bli backup bottle framöver på denna.

Jag har samma med Roja - Aoud. Den är signaturvärdig för mig. Men problemet med den är att jag inte tycker den passar så bra när det är varmt ute. Är denna en 24/7, 365 - doft?
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Jag har samma med Roja - Aoud. Den är signaturvärdig för mig. Men problemet med den är att jag inte tycker den passar så bra när det är varmt ute. Är denna en 24/7, 365 - doft?
Är någon doft verkligen så allround? Lui är absolut flexibel men för mig inget som jag sträcker mig efter under varma dagar eller när jag är väldigt casual med klädseln.
 
  • Like
Reactions: bvb

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Är någon doft verkligen så allround? Lui är absolut flexibel men för mig inget som jag sträcker mig efter under varma dagar eller när jag är väldigt casual med klädseln.

Ska man va OFG så måste den ju. Men nej, finns egentligen ingen jag kan ha på det viset. Men samtidigt kör jag ju gärna typ Fan your flames och Eros i tropiskt klimat så jag är ju rätt rubbad.
 
Topp