• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Är någon doft verkligen så allround? Lui är absolut flexibel men för mig inget som jag sträcker mig efter under varma dagar eller när jag är väldigt casual med klädseln.
Ska man va OFG så måste den ju. Men nej, finns egentligen ingen jag kan ha på det viset. Men samtidigt kör jag ju gärna typ Fan your flames och Eros i tropiskt klimat så jag är ju rätt rubbad.
Jag har minsann inte hittat en som är all-round nog att ha året runt. Definitivt inte sedan man började intressera sig lite, åtminstone.
Egentligen låter det säkert ganska löjligt för de flesta icke-parfym-psykopater, att man har olika kategorier av dofter för årstid, tid på dygnet, klädsel och tillställning mm. De flesta har väl ett par olika parfymer de gillar, fått i present eller som frugan tvingat på dem, och sen rockar de dofterna året runt, dygnet runt utan några som helst funderingar.

"Sommardofterna" är mina minst uppskattade parfymer av mig själv. Trivs mycket bättre med det tyngre artilleriet. Men Fan Your Flames hade jag nog inte dragit fram nere på Rivieran! ;)

• Like
Reactions: S.L
Dagens:

Plommon, honung, amber, shishatobak och rök. Milda orientaliska inslag. En sötbomb på rätt sida av gränsen.

5408A750-13A5-46AB-94AE-AD6E07335FC7.jpeg

Jag testade den för några veckor sen på NK och gillade den verkligen! Har nu blivit mer och mer sugen på att köpa en flaska. Finns den att beställa någonstans för en lantis som mig? Har kikat runt men inte hittat någonstans alls.. :)

Dior är inget fan utav tillgänglighet. I Stockholm är det Åhléns/NK som gäller, i Göteborg är det enbart Åhléns.

Skulle kunna köpa en och skicka om det är aktuellt 🙃

Jahapp, då satt man här igen. Anonyma fragrantister nästa.
Testade som bekant Amber aquilaria förra veckan. Blev så till mig att jag slog till på den. För säkerhets skull slog jag till på två till från samma hus: Auster och Vixere.

Problemet var ju att jag skulle ha FdB:s parisian oud egentligen. Så nu satt jag där med tre andra parfymer.
Så jag gjorde det enda rimliga. Jag köpte Parisian oud också.

Det här blev en jävligt dyr helg. Jävligt dyr.

Testade som bekant Amber aquilaria förra veckan. Blev så till mig att jag slog till på den. För säkerhets skull slog jag till på två till från samma hus: Auster och Vixere.

Problemet var ju att jag skulle ha FdB:s parisian oud egentligen. Så nu satt jag där med tre andra parfymer.

Ja, detta beteendet är hopplöst... Fullständigt hopplöst.

Jag har fått för mig att jag ÅTMINSTONE MÅSTE köpa dessa, bland alla som man "bara vill ha":

Roja Enigma Cologne
Creed Royal Oud
Widian Aswan
Xerjoff Comandante
Xerjoff Uden Overdose
Nishane Safron Colognise
Nishane Nefs

Och nu när man jämför med hur din helg har varit, så bleknar ju mitt begär, och är således inte alls så farligt längre. Tack för den!

Ja, detta beteendet är hopplöst... Fullständigt hopplöst.

Jag har fått för mig att jag ÅTMINSTONE MÅSTE köpa dessa, bland alla som man "bara vill ha":

Roja Enigma Cologne
Creed Royal Oud
Widian Aswan
Xerjoff Comandante
Xerjoff Uden Overdose
Nishane Safron Colognise
Nishane Nefs

Och nu när man jämför med hur din helg har varit, så bleknar ju mitt begär, och är således inte alls så farligt längre. Tack för den!

Jag har en wish-list som är längre, och min doft-resa är LÅNGT från klar. MEN(!) man kanske inte behöver dra av så många, så dyra på så kort tid. Ehum.
Men men, man lär så länge man lever. Typ.

Jag har en wish-list som är längre, och min doft-resa är LÅNGT från klar. MEN(!) man kanske inte behöver dra av så många, så dyra på så kort tid. Ehum.
Men men, man lär så länge man lever. Typ.
Ja, det sjuka i sammanhanget är ju också, att en vanlig människa luktar ju i regel på något innan man får för sig att man vill ha det.
Min "shopping-list" är uteslutande i blindo. Hur går det egentligen till?! Hur kan man läsa sig till att man behöver en doft? :banghead:😆

• Like
Reactions: bvb
Rekkar ännu en gång Tradera för försäljning. Fått marknadspris och snabba avslut på 3 parfymer inom några dagar :)

Så...nu måste jag köpa nåt nytt 😂 Utöver Uden som jag precis beställt. Beräknad leverans på tisdag...

Suktar lite efter BDC parfum och Nishane Ani...

Senast ändrad:
Rekkar ännu en gång Tradera för försäljning. Fått marknadspris och snabba avslut på 3 parfymer inom några dagar :)

Så...nu måste jag köpa nåt nytt 😂 Utöver Uden som jag precis beställt. Beräknad leverans på tisdag...

Suktar lite efter BDC parfum och Nishane Ani...
+1 på den!

Jag har nog sålt cirka 25 st denna månaden. Fått mer än vad jag trodde jag skulle få, och fått sålt parfymslattar jag inte trodde någon skulle vilja ha. Mycket stark rekommendation på tratten faktiskt.

Det blir roligare med de man gillar när man gallrar lite på hyllorna. Sen köper man ju genast nytt för "intäkterna".

+1 på den!

Jag har nog sålt cirka 25 st denna månaden. Fått mer än vad jag trodde jag skulle få, och fått sålt parfymslattar jag inte trodde någon skulle vilja ha. Mycket stark rekommendation på tratten faktiskt.

Det blir roligare med de man gillar när man gallrar lite på hyllorna. Sen köper man ju genast nytt för "intäkterna".
Precis, har haft ute D&G Forever och Dream Woods ett tag utan byte eller försäljning. Rök direkt på Tratten. Sen enkel och snabb deal gällande min Noir Extreme till samma snubbe som köpte D&G :) Såg senare att killen är medlem i fb gruppen...men ändå.

Bara att lägga ut, invänta swish och skicka. Inga diskussioner. Underbart 🙂

Ambre Tabac lämnade lika fort som den kom. Förväntade mig en trevlig tobaksdoft men det är otroligt mycket äppelpaj över öppningen. Det var en gillar men inte älskar.

Har Parisian som sampel på väg hem - skall bli spännande, första FdB tester för mig.

Inser att jag borde nypt London samtidigt men tappade det - är det någon som har några åsikter om dem sinsemellan?

Har Parisian som sampel på väg hem - skall bli spännande, första FdB tester för mig.

Inser att jag borde nypt London samtidigt men tappade det - är det någon som har några åsikter om dem sinsemellan?

London oud är diametralt annorlunda från Parisian.
Parisian är amber, oud, ros och rökelse.
London är en väldigt somrig doft med havsnoter, lite blommor men knappt kännbart med oud.

Parisian är en typisk Christian Provenzano doft. London är mer åt Costa Azurra, Cosmos etc.

Tillbaka
Topp