G.Clooney
Basic
Det låter som att jag måste testa den, så man inte yrar runt i nattmössan. Men det som oroar mig är att Naxos ofta dyker upp i jämförelser med Pure Havane, eller rättare sagt, tvärtom. Pure Havane är oroväckande hög på "this perfume reminds me of" när man kollar fraggan på Naxos.Naxos och Pure Havane är väldigt olika. Naxos är inte en utpräglad tobaksdoft vilket pure havane är. Pure havane ligger IMO närmare Tom Ford Tobacco Vanille.
Missförstå mig rätt, det finns tobak i naxos men det är så mycket annat i den som också tar plats. En klassiker och helt klar värd att testa!
Problemet är att Pure Havane har jag haft, och den gjorde jag mig av med illa kvickt, eftersom den hade helt för mycket körsbärstobaksvibbar. Helt för sockersöt. Hade du sagt tvärtom, att Naxos var mer åt TF TV-hållet hade jag blivit glad, och definitivt sneglat på den mer. Vill gärna åt den lite "torrare, skarpare" tobaksnoten.
Daniel Josier Ambre Tabac tyckte jag även den spelade i samma park som Pure Havane, så den fick lämna den med. @Hitsville köpte den men även han gjorde sig av med den ganska omgående, om jag läste rätt.