Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Söt doft, en kombination av kaffe, vanilj och lavendel. Skulle enkelt kunna vara en unisex-doft.Nje, menade ’Rochas man’ - borde länkat från början men det är denna: https://www.beautystore.se/parfym/rochas/rochas-man-edt
Stort tack för ditt svar! Är inte särskilt förtjust i JPG Le Male så jag tror att jag håller mig undanSöt doft, en kombination av kaffe, vanilj och lavendel. Skulle enkelt kunna vara en unisex-doft.
Påminner om JPG - Le Male. Dessa två är i samma "familj", skulle jag säga. Gillar du Le Male, gillar du nog med största sannolikhet även denna.
Det är lite halvt i blindo.
ACP har jag luktat på sticka (hade redan ett par andra dofter på mig som test). Jag gillade den väldigt mycket.
Väldigt mjuk och söt doft. Tänker mig ljumna sommarkvällar.
Versace Eros har jag provat på huden. Jag tyckte den var bra, men just där och då så köpte jag annat.
Så vi plockar upp den bollen igen helt enkelt.
DG Light Blue Intense är ett rent blindköp. Jag har aldrig doftat på den.
Men precis som du säger så hajpas den rejält så jag blev nyfiken
Kör en liten återkoppling på senaste inköpen.
Har hunnit testa dem nu i dagarna.
ACP var riktigt härlig. Söt doft och väldigt lekfull. Damen här hemma godkände den direkt.
DG Light Blue förtjänar sin hype. För det (billiga) priset så får man en ny version av den populära Aqua Di Gio, fast mer sofistikerad och tonårsvibbarna är borta. Här är det sommar för hela slanten!
Versace Eros håller också vad recensionerna säger. Kanske inte passande på kontoret, men den kommer passa fint en utekväll på stan. Inget för den blyge dock.
Jag är ingen expert på olika noter osv, så det kan jag tyvärr inte uttala mig om Alla bedömningar är subjektiva för den korta stund jag burit dofterna
visst är den grym, balmen är nästa ännu bättre.Köpte denna.
Första gången jag köpt en parfym i denna prisklass eller ens i närheten. Har innan blivt Gant, Ralph Lauren mfl.
Nöjd med att den sitter i länge och passar mig både på jobbet o privat.
Fick med mig Reflection också. Ska nog köpa Reflection, Jubilation och Interlude tror jag. Bland de bästa jag varit med om!
Har börjat kolla in Amouage och känner att jag måste ta mig till NK för att prova runt lite. Vilken av dessa tre skullle du säga du tycker om mest? Själv kör jag just nu på Le Labo Santal, Creed Aventus samt Tom Ford Noir
interlude är rökig och fylld med oud och mest extrem. Som @Reverso sa till mig - inget blindköp på denna.
Just öppningen verkar vara en rejäl vattendelare. Personligen älskar jag den men många ogillar den kraftigt.
https://www.fragrantica.com/perfume/Amouage/Interlude-Man-15294.html
Reflection är betydligt mer nyanserad och enkel att uppskatta. Har svårt att se någon stöta sig rejält med den.
https://www.fragrantica.com/perfume/Amouage/Reflection-Man-920.html
Jubilation är ännu lättare och mer söt (utan att vara sliskig).
https://www.fragrantica.com/perfume/Amouage/Jubilation-for-Men-2366.html
Så i jämförelse med dina avseende komplexitet:
Interlude - santal
Noir/Aventus - reflection
Jubilation - x
Vet inte om det hjälper dig något...
Om du vill sälja vidare dina Amouage testers så hojta till, har inte hittat något ställe där jag kan köpa alla tre än
interlude är rökig och fylld med oud och mest extrem. Som @Reverso sa till mig - inget blindköp på denna.
Just öppningen verkar vara en rejäl vattendelare. Personligen älskar jag den men många ogillar den kraftigt.
https://www.fragrantica.com/perfume/Amouage/Interlude-Man-15294.html
Reflection är betydligt mer nyanserad och enkel att uppskatta. Har svårt att se någon stöta sig rejält med den.
https://www.fragrantica.com/perfume/Amouage/Reflection-Man-920.html
Jubilation är ännu lättare och mer söt (utan att vara sliskig).
https://www.fragrantica.com/perfume/Amouage/Jubilation-for-Men-2366.html
Så i jämförelse med dina avseende komplexitet:
Interlude - santal
Noir/Aventus - reflection
Jubilation - x
Vet inte om det hjälper dig något...
Beställde 5ml sample på Red Tobacco av Mancera, verkar sägas mkt positivt om denna
Fick precis hem dessa:
Amouage Interlude man
Chanel Allure homme sport
Blir nog en catch and release på Chanel ganska omgående. Kvalitativ doft som passar perfekt för kontoret men lite för alldaglig. Kan inte sluta sniffa på Interlude! Som förövrigt är allt annat än alldaglig, passar definitivt inte till kontoret : ) Om personen i fråga inte är ute efter att få sparken.
Har också en låsning på Interlude. Älskar den där rökiga märkliga, oud - saken.
Har hjälpt en annan KSare med en dekant. Ska se vad han tycker. Den är ju onekligen väldigt speciell.
Efter mina framgångar med Amouage (älskar allt) så vill jag testa Nishane. Nån med koll? @Alarik tex?
Efter mina framgångar med Amouage (älskar allt) så vill jag testa Nishane. Nån med koll? @Alarik tex?
Kan lägga till Ani, som är en sofistikerad gourmanddoft.Yes!
Finns grymt mycket bra från dem men det kostar ju tyvärr också. Bara Gents som har agenturen för den i Sverige så det är svårt att prova irl.
Spana in Fan your flames och hacivat.
Yes!
Finns grymt mycket bra från dem men det kostar ju tyvärr också. Bara Gents som har agenturen för den i Sverige så det är svårt att prova irl.
Spana in Fan your flames och hacivat.
Kan lägga till Ani, som är en sofistikerad gourmanddoft.
Nishane Hacivat på ingång, får se om de är något att ha
Nishane Hacivat på ingång, får se om de är något att ha
Ni som äger Mont Blanc explorer, hur står den sig mot Aventus?
@bleppo såg att du hade den i samlingen
Och om man nu ska välja klon; tar man en club de nuit eller explorer?
Ni vet när man druckit lite för mycket vitt vin, är alldeles för bakis och kan inte hålla tillbaka bakis spyan längre? Känslan som infinner sig i halsen timmarna efter bakis spyan, motsvarande infinner sig i näsan efter att ha testat Amouage Interlude. Har svårt att sätta fingret på Interlude men de är en käftsmäll utan dess like. Oud, rökelse, skogsbrand, kryddor är de som poppar upp. Nu har jag bara burit den i en timme och tog tre sprut då jag tänkte "its better to burn out than fade away", kanske sköt mig själv i foten där...
Får se hur den utvecklar sig om några timmar
Ja, nu tycker jag den börjar bli ganska gemytlig efter 3h. Har lite svårt att komma över den första smockan, det första intrycket har satt sig fast i näsan Jag hade även lite svårt för Black Afghano som många verkar gilla. Har höga förhoppningar om Reflection, Jovoy pshychedelique samt Nishane Hacivat som ska testas kommande dagar!Det lät ju sådär?
Jag är helt besatt av den. Har reflection idag och den är superfin men min hjärna vill ha den där rökiga oud doften!
Ja, nu tycker jag den börjar bli ganska gemytlig efter 3h. Har lite svårt att komma över den första smockan, det första intrycket har satt sig fast i näsan Jag hade även lite svårt för Black Afghano som många verkar gilla. Har höga förhoppningar om Reflection, Jovoy pshychedelique samt Nishane Hacivat som ska testas kommande dagar!