• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Nu får det bli lugnt på parfymfronten ett tag.

senaste veckans fynd trion på sista bilden och nu undrar jag lite vad jag ska göra med resten.

CCC646B2-BEE2-4C1C-8C9E-DC0B7A9D2171.jpeg

00F4DABC-C748-408D-8573-60DB71A9F565.jpeg

282404CA-5270-43EA-8B1C-3AECAA328288.jpeg

Söt doft, en kombination av kaffe, vanilj och lavendel. Skulle enkelt kunna vara en unisex-doft.

Påminner om JPG - Le Male. Dessa två är i samma "familj", skulle jag säga. Gillar du Le Male, gillar du nog med största sannolikhet även denna.
Stort tack för ditt svar! Är inte särskilt förtjust i JPG Le Male så jag tror att jag håller mig undan :D

Det är lite halvt i blindo.
ACP har jag luktat på sticka (hade redan ett par andra dofter på mig som test). Jag gillade den väldigt mycket.
Väldigt mjuk och söt doft. Tänker mig ljumna sommarkvällar.

Versace Eros har jag provat på huden. Jag tyckte den var bra, men just där och då så köpte jag annat.
Så vi plockar upp den bollen igen helt enkelt.

DG Light Blue Intense är ett rent blindköp. Jag har aldrig doftat på den.
Men precis som du säger så hajpas den rejält så jag blev nyfiken :)

Kör en liten återkoppling på senaste inköpen.
Har hunnit testa dem nu i dagarna.

ACP var riktigt härlig. Söt doft och väldigt lekfull. Damen här hemma godkände den direkt.

DG Light Blue förtjänar sin hype. För det (billiga) priset så får man en ny version av den populära Aqua Di Gio, fast mer sofistikerad och tonårsvibbarna är borta. Här är det sommar för hela slanten!

Versace Eros håller också vad recensionerna säger. Kanske inte passande på kontoret, men den kommer passa fint en utekväll på stan. Inget för den blyge dock.

Jag är ingen expert på olika noter osv, så det kan jag tyvärr inte uttala mig om :) Alla bedömningar är subjektiva för den korta stund jag burit dofterna :)

8399279C-81AD-4E85-B1DB-BBE063A15EF7.jpeg

Kör en liten återkoppling på senaste inköpen.
Har hunnit testa dem nu i dagarna.

ACP var riktigt härlig. Söt doft och väldigt lekfull. Damen här hemma godkände den direkt.

DG Light Blue förtjänar sin hype. För det (billiga) priset så får man en ny version av den populära Aqua Di Gio, fast mer sofistikerad och tonårsvibbarna är borta. Här är det sommar för hela slanten!

Versace Eros håller också vad recensionerna säger. Kanske inte passande på kontoret, men den kommer passa fint en utekväll på stan. Inget för den blyge dock.

Jag är ingen expert på olika noter osv, så det kan jag tyvärr inte uttala mig om :) Alla bedömningar är subjektiva för den korta stund jag burit dofterna :)

8399279C-81AD-4E85-B1DB-BBE063A15EF7.jpeg

Ja BG blue intense säger många är en riktig kanon-doft för sommarmånaderna!

Fick med mig Reflection också. Ska nog köpa Reflection, Jubilation och Interlude tror jag. Bland de bästa jag varit med om!

Har börjat kolla in Amouage och känner att jag måste ta mig till NK för att prova runt lite. Vilken av dessa tre skullle du säga du tycker om mest? Själv kör jag just nu på Le Labo Santal, Creed Aventus samt Tom Ford Noir

Har börjat kolla in Amouage och känner att jag måste ta mig till NK för att prova runt lite. Vilken av dessa tre skullle du säga du tycker om mest? Själv kör jag just nu på Le Labo Santal, Creed Aventus samt Tom Ford Noir

interlude är rökig och fylld med oud och mest extrem. Som @Reverso sa till mig - inget blindköp på denna.

Just öppningen verkar vara en rejäl vattendelare. Personligen älskar jag den men många ogillar den kraftigt.
https://www.fragrantica.com/perfume/Amouage/Interlude-Man-15294.html

Reflection är betydligt mer nyanserad och enkel att uppskatta. Har svårt att se någon stöta sig rejält med den.
https://www.fragrantica.com/perfume/Amouage/Reflection-Man-920.html

Jubilation är ännu lättare och mer söt (utan att vara sliskig).
https://www.fragrantica.com/perfume/Amouage/Jubilation-for-Men-2366.html

Så i jämförelse med dina avseende komplexitet:

Interlude - santal
Noir/Aventus - reflection
Jubilation - x

Vet inte om det hjälper dig något...

interlude är rökig och fylld med oud och mest extrem. Som @Reverso sa till mig - inget blindköp på denna.

Just öppningen verkar vara en rejäl vattendelare. Personligen älskar jag den men många ogillar den kraftigt.

Reflection är betydligt mer nyanserad och enkel att uppskatta. Har svårt att se någon stöta sig rejält med den.

Interlude - santal
Jubilation - x

Om du vill sälja vidare dina Amouage testers så hojta till, har inte hittat något ställe där jag kan köpa alla tre än :)

Om du vill sälja vidare dina Amouage testers så hojta till, har inte hittat något ställe där jag kan köpa alla tre än :)

kollade du Facebook-gruppen jag tipsade om? Pm:a annars så kan jag kolla med samma kille som hjälpte mig. Han har interlude och reflection säkert men tror han har den tredje också . Har en annan som jag vet sitter på jubilation också.

Dock är det inte samples. Det är splittar på 5ml. (Samples är oftast mindre). Typ 150 ish per 5ml.

Interlude - santal
Jubilation - x

Hjälpte mig massor, stort tack. Som sagt, ska försöka ta mig och pröva dessa själv men spontant känns Reflection mest intressant.

Fick precis hem dessa:

Amouage Interlude man

Chanel Allure homme sport

Blir nog en catch and release på Chanel ganska omgående. Kvalitativ doft som passar perfekt för kontoret men lite för alldaglig. Kan inte sluta sniffa på Interlude! Som förövrigt är allt annat än alldaglig, passar definitivt inte till kontoret : ) Om personen i fråga inte är ute efter att få sparken.

20200504_233521.jpg

Senast ändrad:
Fick precis hem dessa:

Amouage Interlude man

Chanel Allure homme sport

Blir nog en catch and release på Chanel ganska omgående. Kvalitativ doft som passar perfekt för kontoret men lite för alldaglig. Kan inte sluta sniffa på Interlude! Som förövrigt är allt annat än alldaglig, passar definitivt inte till kontoret : ) Om personen i fråga inte är ute efter att få sparken.

20200504_233521.jpg

Har också en låsning på Interlude. Älskar den där rökiga märkliga, oud - saken.

Har hjälpt en annan KSare med en dekant. Ska se vad han tycker. Den är ju onekligen väldigt speciell.

Har också en låsning på Interlude. Älskar den där rökiga märkliga, oud - saken.

Har hjälpt en annan KSare med en dekant. Ska se vad han tycker. Den är ju onekligen väldigt speciell.

Den är otrolig, även bättre än jag minns den. Galen performance. Masterpiece användas alltför ofta i parfymsammanhang men det stämmer verkligen för Interlude.

Yes!
Finns grymt mycket bra från dem men det kostar ju tyvärr också. Bara Gents som har agenturen för den i Sverige så det är svårt att prova irl.
Spana in Fan your flames och hacivat.

Tack! Hittat en kille som har. Blir nästa runda tester!

Kan lägga till Ani, som är en sofistikerad gourmanddoft.

kul! Den skall kollas in!

Nishane Hacivat på ingång, får se om de är något att ha :)

Du är on fire!

• Like
Reactions: Nic
Ni som äger Mont Blanc explorer, hur står den sig mot Aventus? :)

@bleppo såg att du hade den i samlingen :)

Och om man nu ska välja klon; tar man en club de nuit eller explorer?

Senast ändrad:
Ni som äger Mont Blanc explorer, hur står den sig mot Aventus? :)

@bleppo såg att du hade den i samlingen :)

Och om man nu ska välja klon; tar man en club de nuit eller explorer?

Tycker den står sig bra som egen billig parfym, däremot skulle jag inte jämföra den kvalitetsmässigt med Aventus.
Den har en ganska stark öppning av metalliska inslag, där är Aventus mjukare.

Men som det ser ut just nu och har sett ut under ganska lång tid så är Aventus så pass populär så det är nästan roligare med Explorern.
Jag har fått många komplimanger för den och den sköter sig vad gäller performance.

Då kör vi!

Red Tobacco av Mancera:

Tar av korken och doftar på dekanten, tankarna far direkt till PDM och ger mig Layton-vibbar.
Sprutar en gång på nacken och en gång på handleden. Det bokstavligt talat bränner till i näsan, riktigt wtf moment. Lite bränd doft, samtidigt blommigt med en hint av vattenpipetobak...kanske äppelsmak. Väldigt stark doft och svårdefinierad. Påminner inte alls om Layton längre.

Har hört att öppningen kan vara väldigt avskräckande och att man ryggar tillbaka av den; said and done. Känns definitivt inte som min cup of tea...ännu...men samtidigt som jag skriver detta börjar den initiala chocken att avta och dofterna slås ihop. PDM-Layton vibbarna är tillbaka, doften har blivit aningen sötare och mer behaglig för näsan. Tobaksdoften börjar bli mer påtaglig. och hela parfymen får en mycket tydligare orientalisk karaktär, honung och typ sichuanpeppar if that makes sense. Mycket rökelse, lite vanilj.

Detta är ingenting man köper en hel flaska av utan att testa först, och ingenting jag kommer att bära under den annalkande sommaren. 1 sprut räcker gott och väl!

Update: Hmm...när jag doftar direkt på handleden känns doften för påträngande MEN känns som att det har bildats en riktigt härlig, på nåt vis avslappnande aura runt mig. Doftar varmt, sött, tydlig vanilj och honung, lätt tobak...inte alls påträngande, snarare inbjudande. Börjar gilla det här rejält!

upload_2020-5-6_16-36-30.png

https://www.fragrantica.com/perfume/Mancera/Red-Tobacco-46663.html

Update igen; överväger att köpa mer! :D Doftar fantastiskt när man har tagit sig förbi de första 30 minuterna :D

Senast ändrad:
Ni vet när man druckit lite för mycket vitt vin, är alldeles för bakis och kan inte hålla tillbaka bakis spyan längre? Känslan som infinner sig i halsen timmarna efter bakis spyan, motsvarande infinner sig i näsan efter att ha testat Amouage Interlude. Har svårt att sätta fingret på Interlude men de är en käftsmäll utan dess like. Oud, rökelse, skogsbrand, kryddor är de som poppar upp. Nu har jag bara burit den i en timme och tog tre sprut då jag tänkte "its better to burn out than fade away", kanske sköt mig själv i foten där...

Får se hur den utvecklar sig om några timmar :)

Ni vet när man druckit lite för mycket vitt vin, är alldeles för bakis och kan inte hålla tillbaka bakis spyan längre? Känslan som infinner sig i halsen timmarna efter bakis spyan, motsvarande infinner sig i näsan efter att ha testat Amouage Interlude. Har svårt att sätta fingret på Interlude men de är en käftsmäll utan dess like. Oud, rökelse, skogsbrand, kryddor är de som poppar upp. Nu har jag bara burit den i en timme och tog tre sprut då jag tänkte "its better to burn out than fade away", kanske sköt mig själv i foten där...

Får se hur den utvecklar sig om några timmar :)

Det lät ju sådär? :D
Jag är helt besatt av den. Har reflection idag och den är superfin men min hjärna vill ha den där rökiga oud doften!

Det lät ju sådär? :D
Jag är helt besatt av den. Har reflection idag och den är superfin men min hjärna vill ha den där rökiga oud doften!
Ja, nu tycker jag den börjar bli ganska gemytlig efter 3h. Har lite svårt att komma över den första smockan, det första intrycket har satt sig fast i näsan :) Jag hade även lite svårt för Black Afghano som många verkar gilla. Har höga förhoppningar om Reflection, Jovoy pshychedelique samt Nishane Hacivat som ska testas kommande dagar!

Ja, nu tycker jag den börjar bli ganska gemytlig efter 3h. Har lite svårt att komma över den första smockan, det första intrycket har satt sig fast i näsan :) Jag hade även lite svårt för Black Afghano som många verkar gilla. Har höga förhoppningar om Reflection, Jovoy pshychedelique samt Nishane Hacivat som ska testas kommande dagar!

vänta du bara, inom kort kommer du få en märklig känsla av att du saknar den där smällen

Tillbaka
Topp