Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick hem TF Tobacco Vanilla i början av veckan och har nu burit den konstant sedan dess, ÄLSKAR DEN, tack @Tjabo för facebook grupptipset!
Har dock lite svårt att betala 1.1k för en 30ml, någon som kanske har en över eller kan tipsa om en liknande.
En av mina absoluta favoriter! Den är dyr men räcker väldigt länge. Jag har en 50ml, har haft i över ett år men har fortfarande 50% kvar. Rekommenderar att köpa även om de svider i plånbokenFick hem TF Tobacco Vanilla i början av veckan och har nu burit den konstant sedan dess, ÄLSKAR DEN, tack @Tjabo för facebook grupptipset!
Har dock lite svårt att betala 1.1k för en 30ml, någon som kanske har en över eller kan tipsa om en liknande.
Fick hem TF Tobacco Vanilla i början av veckan och har nu burit den konstant sedan dess, ÄLSKAR DEN, tack @Tjabo för facebook grupptipset!
Den där gruppen är grym. Köpt en jävla massa där igenom. Du kan lägga upp köp-req för parfymer också. Många är samlare men många är flippare.
För min egen skull vill jag inte göra det. Min impulskontroll är lika med noll, har tillräckligt med dyra hobbys!Den där gruppen är grym. Köpt en jävla massa där igenom. Du kan lägga upp köp-req för parfymer också. Många är samlare men många är flippare.
’Splittar & Samples’ - eller vad den nu heter?
Parfym: splittar & samples - heter den. Kanske hittar den utan att lägga ”parfym” framför sökningen iofs?
Köpt 5 splittar senaste veckan, börjar bli dyrt nu.
Dagens parfym!
Fasiken det var ju ett tag sedan jag skrev något vettigt men idag blev det en doft jag ännu inte skrivit om är så då passar jag på.
Ja, jag är en Tom Ford-fan boy i många avseenden. Och idag är det den ständigt hyllade doften från hans hus.
Märke: Tom Ford
Serie: Neroli Portofino
Topp: bergamott, citron, lavendel, rosmarin
Hjärta: neroli, jasmin, apelsinblom
Bas: mysk, angelica & harts
Min upplevelse: Det är perfekt friskt, lagom kryddigt och synnerligen lättsamt. Å ena sidan är det ett njurslag av utomlandsvibbar när du lägger på den.
Å andra sidan är detta lika mycket tvålig våtservett i första klass på X-2000 en regnig novemberdag. Har du minnena att associera till den växer den. Står du utan är det mindre kul.
I grunden är detta väldigt enkelt men på samma vis både dugligt och funktionellt.
Detta hade lika gärna kunnat vara något ut Acqua di Parmas BM-serie så det för mig klassiska Tom Ford DNA:t går lite om intet här vilket är väldigt synd.
Detta är snyggt, sexigt och funktionellt men det är som med många andra sommardofter ganska slätstruket. Det blir helt enkelt inte så där skönt uppkäftigt som man hade önskat.
Det som räddar parfymen är den bittra apelsinen och rosmarinen som ger den lite mer djup och identitet. Doften är väldigt linjär och vad du först upplever är det samma efter någon timme om än mindre potent.
Performance & projection: något under medel i performance och under medel i projektion.
Övrigt/passar: sommar & dag, man som kvinna.
Är den värd sitt pris? Nä. Visst, det är klurigt att hitta bra sommardofter som sticker ut. Spontant jag jag tycka att 95% av dem följer samma formula och så sätts pris avhängt tillverkare snarare än kvalité på ingredienser och eller dess prestanda.
30 ml för 600-700 spänn kan jag tycka är rimligt för denna. 30 ml för 1100 kr är det däremot inte. Då finns det väldigt mycket annat som är roligare och mer unikt.
Du hade exempelvis kunnat handla hem 2x50ml valfri sommarparfym från Carner Barcelona och haft något roligare sett till både doft och performance.
provade denna igår och har provat costa azzurra tidigare. Jag får väldigt låg performance på dem. Max två timmar sen var de borta. Vad finns det för alternativ till dessa?
Är det just Neroli du vill ha eller en allmänt fräsch sommardoft?
Mandario Di Amalfi har bättre performance men som namnet antyder mer mandarin än neroli även om de har gemensamma nämnare.
Är det sommardoft så är en av de bästa jag hittat i år varit Salado från Carner Barcelona.
Edit: insåg att jag skrivit om båda enskilt i tråden så sök på dem!
Jag testar Hacivat från Nishane idag, riktigt trevlig sommardoft. Ananas, Lime, bergamot, apelsin. Bra performance också, blir nästan som bäst efter 3-4 timmar!Jag letar efter allmänt fräsch sommardoft. TF har ju skrivits mycket positivt om i tråden, men jag får ingen vidare performance av någon av dem efter att ha provat de flesta.
Jag letar efter allmänt fräsch sommardoft. TF har ju skrivits mycket positivt om i tråden, men jag får ingen vidare performance av någon av dem efter att ha provat de flesta.
Jag testar Hacivat från Nishane idag, riktigt trevlig sommardoft. Ananas, Lime, bergamot, apelsin. Bra performance också, blir nästan som bäst efter 3-4 timmar!
Ge Carner en chans!
Ja den har överjävlig performance!
Letar för fullt efter den till ett bra pris, med tanke på din recension
Spännande, har titta tlite på dem men inte slagit till, posta gärna en bra recension av dem.
Jag kände att jag var tvungen att testa. Första intrycket: Inte så pjokigt men inget revolutionerande. Jag får återkomma när jag gett den en par rejäla testkörningar. Deras performance verkar det initialt inte vara något problem med i alla fall.
Jag letar efter allmänt fräsch sommardoft. TF har ju skrivits mycket positivt om i tråden, men jag får ingen vidare performance av någon av dem efter att ha provat de flesta.
Letar för fullt efter den till ett bra pris, med tanke på din recension
Hej alla,
Säljer två dekanter med By Kilian, Intoxicated och Straight to Heaven. Båda är 5 ml och glasdekant.
Har varit intresserad av By Kilian ett tag och blindköpte dessa två i en av grupperna på Facebook för 150kr/st och har endast sprayat en gång men de var tyvärr inget för mig så jag låter dom vandra vidare så någon annan får testa. Men i övrigt känner man att det är en fantastisk kvalité på dom och perfekt tillfälle att prova om man känner för det.
145kr/st inkl. frakt.
Hör av er via PM om någon är sugen.
Tack för tips@-RI- om du lyser med en liten ficklampa bakom flaskan så ser du hur mycket som är kvar i din Layton